Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

slimme wekker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • slimme wekker

    Hallo,
    We (eega en ik) zijn op zoek naar een polyvalente wekker. Een wekker die voldoet aan volgende twee voorwaarden :
    - per dag moet de tijd instelbaar zijn, bvb. maandag 06u00, dinsdag 06u30, woensdag 07u00, donderdag 06u00, vrijdag 06u45 en zaterdag en zondag steekt het niet al te nauw..
    - snooze functie, voor die keren dat we weeral een glas wijn teveel gedronken hebben en we nog tien minuten willen blijven snurken..

    Momenteel gebruiken we hiervoor de smartphone, maar 'k zou die liever niet langer aan ons hoofdeind van 't bed zien liggen, je weet maar nooit met die evt. stralingen...

    Aan iedereen die variabel opstaat, gelieve me uw wekrituelen mee te willen delen.
    Aan iedereen die niet variabel opstaat, maar een adequate oplossing voor bovenstaande voorwaarden kent, gelieve me dit aub ook te willen posten.

    Grazie mille,
    Guy
    Canon EOS400d - EF-S-17-85mm-f-4-5.6-IS-USM-Lens e.a.
    Homepagina : https://reisblog.guyrotty.be

  • #2
    Re: slimme wekker

    Een echte wekker die dit in zijn mogelijkheden heeft ken ik niet...(of je zou elke dag opnieuw moeten instellen, maar dat kan elke wekker) ....maar ik weet wel een primitieve oplossing! Da's toch al iets hé.
    Neem een thermostaat met mogelijkheid tot weekinstelling..instellen volgens de noodzakelijkheden ....zet de gevraagde temperatuur zo hoog mogelijk...schakel een heel luide bel eraan (waar normaal de pomp moet op reageren)...en zet die bel in de verste hoek van jouw slaapkamer...voilà...je bent vertrokken!!
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

    Comment


    • #3
      Re: slimme wekker

      Dat is echt wel een zeer primitieve oplossing...

      Dan kan je beter een digitale tijdschakelaar in het stopcontact steken, zo iets :


      En daar steek je dan een radio in, of een koffiezet, dan wordt je gewekt door de geur van koffie
      Je hebt dan nog geen snooze-functie...

      Wij gebruiken zo twee tijdschakelaars met een nachtlampje erin voor de kinderen.
      Ze zijn nog te jong om klok te lezen, en zo weten ze dat ze nog niet mogen opstaan of ons roepen. Lampje aan = blijven liggen, lampje uit = opstaan indien gewenst.
      Per dag kan je verschillende tijden instellen (ideaal voor nacht en dutje).
      Fuji FinePix S100fs

      Comment


      • #4
        Re: slimme wekker

        Aan iedereen die variabel opstaat, gelieve me uw wekrituelen mee te willen delen.
        Ik leef zonder wekker. Mijn biologische klok wekt mij tussen 6 en 8u 's morgens. Aangezien ik glijdende werktijden heb, is dat dus geen probleem. Voor mij dus geen piepende wekkers die mijn nachtrust verstoren.
        Homo Sapiens Pentaxiensis

        Comment

        Working...
        X