Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opwarming van de aarde ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opwarming van de aarde ?

    Ik ben daarnet buiten geweest en ik heb niets gemerkt van de opwarming van de aarde.
    Ik zit met een ferm verkoudheid, koude rillingen, verstopte neus, hoofdpijn en hoesten : waar zit die opwarming ? Ik kan ze gebruiken.

  • #2
    Re: Opwarming van de aarde ?

    De aarde warmt ook niet op ;-) Das 'n misvatting van de mensen... Het klimaat warmt op ;-)
    FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

    Comment


    • #3
      Re: Opwarming van de aarde ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Zuzip Bekijk bericht
      De aarde warmt ook niet op ;-) Das 'n misvatting van de mensen... Het klimaat warmt op ;-)
      De laatste duiding is dat ook ! Eveneens misvatting.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’ętre heureux

      Comment


      • #4
        Re: Opwarming van de aarde ?

        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
        De laatste duiding is dat ook ! Eveneens misvatting.
        Verklaar u nader? :-)
        FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

        Comment


        • #5
          Re: Opwarming van de aarde ?

          Het is noch het klimaat, noch de aarde, het zijn de mensen die opwarmen.

          Comment


          • #6
            Re: Opwarming van de aarde ?

            Maar neen ... de chauffage warmt op.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Opwarming van de aarde ?

              Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
              Ik ben daarnet buiten geweest en ik heb niets gemerkt van de opwarming van de aarde.
              Ik zit met een ferm verkoudheid, koude rillingen, verstopte neus, hoofdpijn en hoesten : waar zit die opwarming ? Ik kan ze gebruiken.
              Even ontdaan van het sarcasme ... voor de arme sukkels die nog mochten denken dat er niets aan de hand is .. ik kweek al meer dan 30 jaar succulente planten in een kasje/serre in de tuin en ik volg dus de weersvoorspelling met argusogen. Daar waar ik 20 jaar terug die kas hard nodig had ivm met het "vergaren van warme" zowel in zomer als winter daar kan ik nu in de zomer eigenlijk zonder kas/serre en verdorie vrijwel zonder afscherming tegen een teveel aan water (regen). De laatste jaren moet ik mijn (kleine) kas "afkalken" omdat de temperaturen extreem hoog oplopen zodat de planten sterven van de hitte, zelfs met deuren en ramen wijd open en met een batterij aan ventilatoren ... het bloeiseizoen duurt nu zeker 4-6 weken langer dan vroeger en die planten, die trekken er zich weinig van aan van wat men die zou willen wijsmaken
              Enerzijds mooi meegenomen maar anderzijds iets om zich bijzonder ongerust over te maken ...
              FWIW

              Comment


              • #8
                Re: Opwarming van de aarde ?

                Het is al altijd zo geweest dat er een cyclus is van warme en koude perioden ... dit zal er ook altijd blijven komen. Mocht dit niet zo zijn, dan zaten we nog steeds in de ijstijd.

                Wat me meer zorgen baart is dat sommigen het weer proberen beďnvloeden, het laten regenen daar waar het niet wil en weghoudt daar waar het normaal zou regenen.
                Wolken afschieten met chemicaliën, waar zijn we mee bezig?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Opwarming van de aarde ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Het is al altijd zo geweest dat er een cyclus is van warme en koude perioden ... dit zal er ook altijd blijven komen. Mocht dit niet zo zijn, dan zaten we nog steeds in de ijstijd.

                  Wat me meer zorgen baart is dat sommigen het weer proberen beďnvloeden, het laten regenen daar waar het niet wil en weghoudt daar waar het normaal zou regenen.
                  Wolken afschieten met chemicaliën, waar zijn we mee bezig?
                  Yep, zie China.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opwarming van de aarde ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Even ontdaan van het sarcasme ... voor de arme sukkels die nog mochten denken dat er niets aan de hand is .. ik kweek al meer dan 30 jaar succulente planten in een kasje/serre in de tuin en ik volg dus de weersvoorspelling met argusogen. Daar waar ik 20 jaar terug die kas hard nodig had ivm met het "vergaren van warme" zowel in zomer als winter daar kan ik nu in de zomer eigenlijk zonder kas/serre en verdorie vrijwel zonder afscherming tegen een teveel aan water (regen). De laatste jaren moet ik mijn (kleine) kas "afkalken" omdat de temperaturen extreem hoog oplopen zodat de planten sterven van de hitte, zelfs met deuren en ramen wijd open en met een batterij aan ventilatoren ... het bloeiseizoen duurt nu zeker 4-6 weken langer dan vroeger en die planten, die trekken er zich weinig van aan van wat men die zou willen wijsmaken
                    Enerzijds mooi meegenomen maar anderzijds iets om zich bijzonder ongerust over te maken ...
                    FWIW
                    Ik ben zo'n sukkel. Zo'n idioot die niet gelooft dat de aarde aan het opwarmen is ; laat staan dat het door "de mensen" zou komen. Als U gelooft dat uw (subjectieve) waarnemingen, die hoop en al lopen over een periode van 30 jaar, relevant zijn dan is dat veelzeggend. Zeg nu zélf wat is 30 jaar ?
                    ---------------
                    Als U zich daar ongerust wil over maken : ga uw gang. Ik vind dat de overbevolking van onze planeet véél zorgwekkender. Een onmiddellijk gevolg zal een gebrek zijn aan drinkwater. Toevallig (hoezo "toevallig" ?) hoor ik deze middag op het radionieuws dat veel mensen... hun waterfactuur niet (meer) kunnen betalen. En nu hebben we het over...België ! Een ministaatje, als je het bekijkt op wereldschaal !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opwarming van de aarde ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                      Ik ben zo'n sukkel. Zo'n idioot die niet gelooft dat de aarde aan het opwarmen is ; laat staan dat het door "de mensen" zou komen. Als U gelooft dat uw (subjectieve) waarnemingen, die hoop en al lopen over een periode van 30 jaar, relevant zijn dan is dat veelzeggend. Zeg nu zélf wat is 30 jaar ?
                      ---------------
                      Als U zich daar ongerust wil over maken : ga uw gang. Ik vind dat de overbevolking van onze planeet véél zorgwekkender. Een onmiddellijk gevolg zal een gebrek zijn aan drinkwater. Toevallig (hoezo "toevallig" ?) hoor ik deze middag op het radionieuws dat veel mensen... hun waterfactuur niet (meer) kunnen betalen. En nu hebben we het over...België ! Een ministaatje, als je het bekijkt op wereldschaal !
                      .... en hun gasfactuur, de huur, allerlei afbetalingen en er wordt meer gestolen in de
                      winkels.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opwarming van de aarde ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                        Als U gelooft dat uw (subjectieve) waarnemingen, die hoop en al lopen over een periode van 30 jaar, relevant zijn dan is dat veelzeggend. Zeg nu zélf wat is 30 jaar ?
                        Foto's van de immer kleiner wordende ijskap van Groenland, idem voor de gletsjers van de Alpen,.... Allemaal subjectief!? Zeer zeker geshopt!?

                        Mvg.
                        Robert
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opwarming van de aarde ?

                          kuch kuch, of hoe ging dat weer?

                          welles
                          nietes
                          welles
                          nietes

                          de atmosfeer warmt op aan een NIET natuurlijk tempo. Of dat is toch wat voor zover ik weet alle serieuzere wetenschappers zeggen. hoeveel juist ze opwarmt, daar zijn ze het niet over eens, wat een gevaarlijke opwarming is, daar zijn ze het ook nog niet over eens.

                          Wist je trouwens dat god de aarde op 6 dagen geschapen heeft rond het jaar 4600 voor christus (ik ben de exacte datum ff kwijt)?
                          hoe meer f**k hoe meer vreugd

                          **=ol

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opwarming van de aarde ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                            Ik ben daarnet buiten geweest en ik heb niets gemerkt van de opwarming van de aarde.
                            Ik zit met een ferm verkoudheid, koude rillingen, verstopte neus, hoofdpijn en hoesten : waar zit die opwarming ? Ik kan ze gebruiken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opwarming van de aarde ?

                              vorig weekend de film (docu) The Age of Stupid gezien. Het ziet er fraai uit. We mogen absoluut niet boven de 2 graden (gemiddeld) stijgen. Indien wel dan ontstaat er een soort van sneeuwbal effect onder andere door het vrijkomen van grote hoeveelheden methaangas die nu nog onder de Siberische permafrost zit. Het gevolg zou dan kunnen zijn een gemiddelde stijging met 6 graden wat dan weer tot gevolg heeft totale vernietiging van alle leven op aarde. De boodschap van de film is wetenschappelijk onderbouwd. In 2012 ten laatste moeten we , met de VS en Europa op kop dus drastisch de uitstoot van CO2 gaan verminderen en dit tot in 2050.

                              Ik weet niet of het waar is , ik heb er in elk geval van wakker gelegen...

                              naief ?

                              Comment

                              Working...
                              X