Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Olympische ringen in Vancouver, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Olympische ringen in Vancouver, Canada

    Hallo Allemaal,

    Zaterdag zijn we in downtown Vancouver (Canada) wat gaan wandelen, ik wou nog wat foto's nemen van de dingen die er al te zien waren te zien voor de opkomende Olympische Winterspelen die hier zullen plaats vinden in februari 2010. Ik wilde absoluut de 5 Olympische ringen verlicht zien nadat het donker werd. Jammer genoeg gebeurde dat niet en hoorde we van iemand dat deze pas om 21u verlicht werden. Zoveel tijd hadden we niet, dus het zou voor een andere keer zijn.

    Toen we verder wandelden langs het water zagen we opeens de Olympische ringen verlicht. Wow, toch nog een beetje geluk dan! Ik heb vlug vlug mijn statief opgezet en ik heb er een paar foto's van kunnen nemen. Jammer genoeg had ik mijn zoomlens niet bij en was er heel wat wind waardoor een paar van mijn foto's wat bewogen zijn, maar ik heb toch een 2-3 foto's kunnen nemen die vrij goed meevielen. Zie hier beneden 1 van de beter gelukte foto's.

    Het is misschien niet de meest knappe en technische foto, maar ik vind het toch een leuk iets om met jullie te delen! Hopelijk valt deze foto wat in de smaak!

    Groetjes uit een vandaag wit geworden Vancouver Canada,
    Ann






    Wat info over Vancouver voor diegene die het interesseerd: Vancouver is gekend als één van de mooiste steden in de wereld die gelegen is aan de westkust van Canada in de provincie British Columbia. Vancouver ligt aan de Straat van Georgia, een deelzee van de Pacifische (Grote of Stille) Oceaan die ook grenst aan Vancouver Island. De stad ligt op een schiereiland wat het Burrard Schiereiland heet en is dus omringd door water, maar ook door bergen. Je vindt de Burrard Inlet (inham) aan de noordkant en de Fraser rivier aan de zuidkant van de stad. De stad staat wereldwijd bekend om de spectaculaire natuur in de directe omgeving en beschikt over één van de grootste stadsparken van Noord-Amerika namelijk “Stanley Park”. Op korte afstand van Vancouver ligt de bergketen "North Shore Mountains" die deel uitmaken van de "Coast Mountain Ranger". De bergen zorgen op zonnige dagen voor fantastische uitzichten, zelfs vanuit downtown Vancouver. Ook de meestal ondergesneeuwde vulkaan Mount Baker (gelegen in de USA en zo’n 100km van Vancouver) is vaak goed te zien. De stad ligt 971 kilometer ten zuidwesten van Calgary (in de de provincie Alberta) en 228 kilometer ten noorden van de Amerikaanse stad Seattle. Vancouver krijgt nog een boost in populariteit als in februari 2010 de Olympische Winterspelen er plaats zullen vinden.

    De prachtige omgeving van Vancouver maakt de stad een interessante toeristische bestemming. Bezoekers worden meestal aangetrokken door de unieke combinatie van het brede culturele aanbod in deze kosmopolische stad omringd door water en bergen, ook zijn de regenwouden en ruige kusten in de directe omgeving. Een andere toeristische trekpleister is "Granville Island", een klein eilandje naast downtown (het centrum), waar een grote markt is gevestigd. Toeristen genieten meestal ook van de mogelijkheid om “Whale Watching” te doen (een tour op het water om orka’s en andere walvissen te bekijken in hun natuurlijk omgeving) vanuit Vancouver in de Straat van Georgia. De nabijgelegen Capilano Suspension Bridge, een echte hangbrug over een ravijn is ook zeer populair. Buiten dat, bezoeken jaarlijks zo’n 1 miljoen toeristen Vancouver 'en route' op een cruise schip, meestal op weg naar Alaska. Vancouver is een multiculturele stad waar je vele verschillende nationaliteiten kan terug vinden en dit brengt een grote variaty aan restaurants, winkels en dergelijke met zich mee. Er is ook een groot aanbod aan kunst gallerijen, muse, theater en dergelijke. Verder vind je er de bekende Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Vancouver wordt ook wel eens “Hollywood North” genoemd omdat er vele films en tv shows worden opgenomen. Een paar voorbeelden zijn: The X-Files, Battlestar Galactica, I Robot, X-Men en vele andere.

  • #2
    Re: De Olympische ringen in Vancouver, Canada

    Heel mooi sfeerbeeld . Enkel het sterke witte licht rechts van de ol.ringen is wat storend.
    De info over Vancouver is welkom, nooit te oud om te leren .
    Je bent niet alleen inwoner, je bent een fan !
    Goed bezig met de toeristische promotie

    Comment


    • #3
      Re: De Olympische ringen in Vancouver, Canada

      Weeral een mooi uitgevoerde shot Ann
      Leuk om te zien dat de Olympia koorts al toeslaat... Had je je olympische wanten ook aan?
      Ga je nog terug voor een close-up?

      Groeten
      Michel

      Comment


      • #4
        Re: De Olympische ringen in Vancouver, Canada

        knap die weerspiegeling van de lichtjes in het water Ann
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

        Comment


        • #5
          Re: De Olympische ringen in Vancouver, Canada

          Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
          Enkel het sterke witte licht rechts van de ol.ringen is wat storend.
          Daar ga ik akkoord mee, hoor! Maar op 1 manier ben ik wel blij dat het zo sterk eruit kwam, want dit is eigenlijk een tank station in het midden van het water van "Chevron" voor de boten. Dat is nu dus minder duidelijk. Ik had het er af willen croppen, maar dan staan die ringen te zeer naar rechts. Het was ook de enige plaats (waar ik me op dat moment bevond) vanwaar ik een degelijk zicht had op die ringen en na 5 minuten waren de lichtjes alweer uit. Geen zoomlens bij, dus veel korter trekken ging al niet. Ik ga zeker nog eens terug en hopelijk blijven de ringen deze keer langer aan en kan ik een goede plaats uitkiezen!

          Dank voor je reactie! Die stel ik altijd op prijs!

          Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
          Had je je olympische wanten ook aan?

          Groeten
          Michel
          Wat dacht je...zeker had ik die aan! En die hebben mijn handjes lekker warm gehouden!

          Comment


          • #6
            Re: De Olympische ringen in Vancouver, Canada

            Mooi hoor
            Wish I was there . . .
            (heb dit geweten in opbouw in 2006)
            Grts Maddy
            zero

            Comment


            • #7
              Re: De Olympische ringen in Vancouver, Canada

              Mooi die diepe reflectie op het water, de kleuren en je compositie!!
              Bedankt ook voor je informatie!!
              Gr Tantine
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

              Comment


              • #8
                Re: De Olympische ringen in Vancouver, Canada

                Prachtige nachtfotografie, heerlijk plaatje
                'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                Grtjs, Jacky

                Comment


                • #9
                  Re: De Olympische ringen in Vancouver, Canada

                  You lucky you...Uit het vandaag wit geworden Vancouver...Grrrrrr..


                  Dit beeld Ann eerlijk gezegd is me wat ver weg eigenlijk..Daardoor is de reflectie ook wat hard vind ik... Ik vind de compo wel mooi en de kleuren maar ja ik blijf bij een gewoon gevoel zitten maar toch telkens weer verrast wordt door die mooie beelden uit Vancouver.
                  Het formaat vind ik wel knap gekozen. Ik zal eens kijken op je album of er nog mooie staan.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Olympische ringen in Vancouver, Canada

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    You lucky you...Uit het vandaag wit geworden Vancouver...Grrrrrr..


                    Dit beeld Ann eerlijk gezegd is me wat ver weg eigenlijk.
                    Daarom zet ik altijd wat info boven mij foto's over de omstandigheden waarin ik de foto genomen heb. In die info staat dat die ringen maar zo'n 5 minuten verlicht waren, dus ik had weinig tijd om degelijke foto's te nemen. Daarboven was er ook nog vrij veel wind en zijn er van de 5 foto's die ik genomen heb van die Olympische ringen zo een 2 foto's die iets of wat gelukt zijn. Verder had ik die dag ook mijn zoomlens niet mee, want ik dacht dat die ringen veel dichterbij stonden. Maar blijkbaar verhuizen ze die nu en dan wat verder af op het water. Ik ga zeker nog eens terug als ik zeker weet dat ze de hele avond vericht zijn en dan neem ik ook mijn zoomlens mee.

                    Bedankt voor je reactie, die stel ik altijd op prijs!
                    Groetjes,
                    Ann

                    PS: Het is alweer aan het opwarmen en de sneeuw begint al stilletjes te smelten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Olympische ringen in Vancouver, Canada

                      Mooie skyline !

                      greetz
                      Cheeta
                      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Olympische ringen in Vancouver, Canada

                        Je zit er maar mooi, wat een omgeving.
                        gr.ron.
                        http://exhi-fotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Olympische ringen in Vancouver, Canada

                          Dank aan allen voor jullie reactie! Die zijn altijd aangenaam om te lezen!

                          Groetjes,
                          Ann

                          Comment

                          Working...
                          X