Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 10-24 mm voor Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 10-24 mm voor Nikon

    Ik ben op zoek naar een groothoek-zoomlens voor mijn Nikon D40 (ik weet het wel - tegenwoordig zijn er met de D90 en de D5000 nieuwe krachtiger alternatieven, maar invensteren in een body kan ook nog later...).
    Nikon heeft een groothoeklzoomlens 10-24mm (officiële winkelprijs 899 euro; bij Digicamshop 689 euro), terwijl Tamroin nu uitpakt met een 10-24mm lens met dezelfde performantie (F 3,5-4,5 en filtermaat 77 mm) voor de prijs vazn 419 euro (Digicamshop).
    Nu is er twijfel over het feit dat de Tamron niet zou beschikken over een in de lens ingebouwde zoommotor en dus niet geschikt is voor de D40. Volgens de website van Digicamshop is deze lens evenwel wel geschikt voor de D40.
    Weet iemand uit ervaring precies hoe de vork aan de steel zit??? M.a.w. heeft de Tamron 10-24 mm lens een ingebouwde zoom-motor?
    Nikon D40 - Nikon D90 - Nikon SB-800 - AF-S Nikkor 50 mm 1.4G - AF-S Nikkor 18-55 mm G II ED - AF-S Nikkor 55-200 mm G ED VR - Tamron SP 10-24 mm

  • #2
    Re: Tamron 10-24 mm voor Nikon

    De Tamron 10-24 heeft volgens de website van tamron een ingebouwde motor, dus perfect bruikbaar op D40-60-3000-5000

    http://www.tamron.com/lenses/prod/1024_diII.asp
    (zie bij specificaties)

    Dit is op de website model B001.
    Dus indien je deze aankoopt, gelieve er op te letten dat het dit model is.
    Van de vorige modellen weet ik niet of het een ingebouwde motor heeft.
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 10-24 mm voor Nikon

      ik ken de tamron niet... maar heel veel fotografen zijn in dit bereik altijd erg tevreden geweest met de Sigma 10-20mm, deze heeft ook een scherpstelmotor (HSM), ik heb ze zelf ook gehad en was een hele fijne lens...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 10-24 mm voor Nikon

        Wat wordt er precies bedoeld met "Nikon with Built-In-Motor- Available " bij de spec's van de Tamron: is er een speciale versie voor Nikongebruikers waarbij in deze lens de zoom-motor is ingebouwd, of is de lens enkel bruikbaar bij Nikontoestellen met ingebouwde zoom-motor?
        Nikon D40 - Nikon D90 - Nikon SB-800 - AF-S Nikkor 50 mm 1.4G - AF-S Nikkor 18-55 mm G II ED - AF-S Nikkor 55-200 mm G ED VR - Tamron SP 10-24 mm

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 10-24 mm voor Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          ik ken de tamron niet... maar heel veel fotografen zijn in dit bereik altijd erg tevreden geweest met de Sigma 10-20mm, deze heeft ook een scherpstelmotor (HSM), ik heb ze zelf ook gehad en was een hele fijne lens...
          Ik volg oracle hierin, de tamron 10-24 is toch een beetje een tegenvaller gebleken volgens tests...Voor ongeveer dezelfde prijs heb je de sigma 10-20 f4-5.6 HSM (niet de veel duurdere f3.5 versie) en die is echt wel goed voor zijn prijs!

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 10-24 mm voor Nikon

            Volgens de nikonians is de tamron 10-24 geschikt voor de d40
            Klik en dan naar beneden scrollen
            I love my D500

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 10-24 mm voor Nikon

              Als ik jou erop mag wijzen:

              http://www.kenrockwell.com/tamron/10-24mm.htm <--- test tamron 10 - 24mm

              En hier:

              http://www.kenrockwell.com/nikon/10-24mm.htm <--- Hier zeg hij dat de nikon een betere keus is voor je body

              Ik ben zelf ook opzoek naar een wide-angle lens. Ik ben er zelf nog niet uit welke ik moet kiezen.
              Zit te denken aan de hierboven genoemde sigma 10-20mm f3.5 of de nikon 12-24mm (deze vooral omdat je f4 over het "hele"bereik hebt). Maar volgens de link zou de tokina beter zijn voor mijn body (D300), die f2.8 over het hele bereik heeft.

              MVg,
              Jorn

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 10-24 mm voor Nikon

                Heb nog een recente revieuw gevonden op het net :
                De begin 2008 aangekondigde Tamron 10-24mm heeft even op zich laten wachten, maar ligt nu echt in de schappen. De ultragroothoek heeft op gebied van zoombereik goede papieren in huis, maar hoe zit het met de optische prestaties?


                Voor alle duidelijkheid: deze lens werkt op een D40 !

                Ik denk dat de aanschaf van een 10-24 mm Tamronlens voor mij nu een uitgemaakte zaak is. De kleine nadelen van deze lens wegen voor mij niet op tegen het enorme prijsverschil met een Nikon, temeer daar een en ander eenvoudig via software te corrigeren is indien nodig.

                Iedereen bedankt voor de reacties en de nuttige info!
                Nikon D40 - Nikon D90 - Nikon SB-800 - AF-S Nikkor 50 mm 1.4G - AF-S Nikkor 18-55 mm G II ED - AF-S Nikkor 55-200 mm G ED VR - Tamron SP 10-24 mm

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 10-24 mm voor Nikon

                  Laat zeker eens wat foto's zien, ik overweeg ook de aankoop van de Tamron. Op dpreview kwam die er trouwens niet zo slecht uit tov. de Sigma, vind ik.
                  Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens :)
                  Flickr album Homepage

                  Comment

                  Working...
                  X