Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen Sony a550

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen Sony a550

    Ik ben van plan om een Sony a550 te kopen (twijfel nog licht met Nikon D90 maar dit hier terzijde).
    Nu weet ik niet goed welke lenzen hierbij te kopen, waarbij mijn volgende opties :

    - kit met alleen 18-55mm (en later dan 70-300mm G)
    - kit met 18-55mm + 50-200mm (en opnieuw later betere lenzen kopen zoals 16-80mm CZ)
    - onmiddellijk betere lens bijkopen maar wel rekening houden met budget (max 400€ naast body)
    - wat met een gewone 30mm of 50mm?
    FotoFever

  • #2
    Re: Lenzen Sony a550

    Ik zou beginnen met de A550 met kitlenzen 18-55 en 50-200. Beide lenzen krijgen goede gebruikersreviews, en als startset dus ideaal... probeer eerst eens het uiterste uit je camera met deze lenzen te halen... je loopt dan vanzelf op een gegeven moment tegen beperkingen aan... bv. je wilt toch meer scherpte, of meer zoom... ligt ook natuurlijk aan welk soort fotografie je prefereert...
    Mijn advies is, begin bij de basis en daarna uitbreiden... zo heb ik het gedaan... begonnen met een A100 met kitlenzen en later pas begonnen met vervangen...let op waar je aan begint, er is zoveel moois te koop, en voor je het weet geef je bakken met geld uit

    vwb de cz1680, die heb ikzelf ook... superlensje met mooi bereik. Voor een 50mm zou ik op zoek gaan naar een mooie Minolta 50mmF1.7 of F1.4.. die eerste krijg je al voor zo'n 150 EUR... de F1.4 ligt hoger in prijs (200-250 EUR)... dit zijn oude AF lenzen, maar ze hebben oh zo mooie kleuren en fijn bokeh.

    kijk eens op dyxum.com voor de gebruikersreviews van de Sony/Minolta A-mount lenzen... zowel oude als nieuwe lenzen met reviews en voorbeelfoto''s

    Gr. Francois
    BD1769NL, Sony A850, glas 16 - 400mm, Canon G9, statieven, studioflitsset etc. en mijn MacBook Pro I5
    Flickr of Mijn Website

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen Sony a550

      Het lijkt me geen slecht idee om te starten met de kitlenzen (18-55 + 55-200). Daarna kan je nog altijd zien wat je het meeste aanspreekt, bv. meer zoom, scherpere lens, lichtsterkere lens,...

      Wil je een goedkope en lichtsterke lens erbij, dan kan je inderdaad op zoek gaan naar een Minolta AF 50mm f/1.7. Meer dan €100 zou ik daar niet aan uitgeven, voor €140 heb je immers een nieuwe Sony DT 50mm f/1.8 met twee jaar garantie.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen Sony a550

        Volledig eens met Stijn.
        De kitlenzen zijn zodanig goed dat er heel wat mensen zelden of nooit behoefte aan iets anders zullen hebben, zijn meer bereik of meer licht.
        Een goeie 50/1.7 of /1.8 erbij kan dat laatste al voor een groot deel oplossen.

        Met a550 + 18-55 + 55-200 + 50mm heb je echt wel een heel leuke startset waarmee je heel wat kan uitproberen. Wil je later richting macro of zaalsporten of zo, dan kan je nog altijd zien wat eraan toegevoegd moet worden.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen Sony a550

          Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
          Wil je een goedkope en lichtsterke lens erbij, dan kan je inderdaad op zoek gaan naar een Minolta AF 50mm f/1.7. Meer dan €100 zou ik daar niet aan uitgeven, voor €140 heb je immers een nieuwe Sony DT 50mm f/1.8 met twee jaar garantie.
          Op zich heb je daar wel gelijk in, en je vind ze inderdaad ook wel iets goedkoper... ik ben zelf fan van de Minolta lenzen (met name de kleurweergave en het bokeh), en heb de mijne allemaal in Duitlsand gekocht (50F1.7, 70210F4, 85F1.4)... eigenlijk in nieuwstaat, compleet met lensdoppen, papieren en originele rekeningen...Vwb die garantie ook daar heb je wel gelijk in, maar de Minolta's zijn gebouwd als een tank, ze zijn ruim 20 jaar oud... wil wel eens zien hoe lang de plastic fantastic Sony 50mm meegaat...wat overigens een mooie lens is voor die prijs, heb er al vele mooie platen van gezien.
          BD1769NL, Sony A850, glas 16 - 400mm, Canon G9, statieven, studioflitsset etc. en mijn MacBook Pro I5
          Flickr of Mijn Website

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen Sony a550

            50mm 1.7 RS vind ik zelf een hele goeie.. ingebouwd zonnekappie vind ik zelf weer een gek dingetje, maar goed, doet niets af aan de kwaliteit van dit lensje..

            24mm minolta of sigma 2.8 is ook leuk om mee te werken..en hoeft ook niet al te duur te zijn..

            Comment


            • #7
              Re: Lenzen Sony a550

              Ik heb een Minolta 50mm 1.7 te koop
              Geef maar een gil als je 'm wil!
              Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

              Comment


              • #8
                Re: Lenzen Sony a550

                70-210 F/4 beercan is ook altijd een lekker objectiefje om erbij te hebben..is al wat oud natuurlijk, maar de kleurtjes en bokeh zijn om te zoenen hoor..

                Comment

                Working...
                X