Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omtrent het nieuwe forumreglement

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Omtrent het nieuwe forumreglement

    Plaats hier je commentaren en opmerkingen over het bijgewerkte forumreglement.

    Zinvolle suggesties om de tekst van het forumreglement nog te verduidelijken zullen voor zover de tijd toelaat opgenomen worden.
    Last edited by Forumleiding; 14 december 2009, 09:09. Reden: Verduidelijking i.v.m. commentaren toegevoegd

  • #2
    Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

    Wat betekent NSFW? Ik kom niet verder als: "Niet So Fatsoenlijk Werk".

    Toevoeging: Ik heb het net gelezen in 't nieuwe reglement. Voor mij, als gepensioneerde, dus geen probleem.
    Last edited by Jos Vanhengel; 14 december 2009, 09:06.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

      7.9. Discussies met commerciële belangen of ten nadele van personen.

      De titel is een lege doos. Wanneer ik een opmerking maak over een slechte werking van persoon, firma X dan is dat een uitspraak ten nadele van die persoon. Dus dit mag niet.
      Persoonlijk vind ik dit een zeer goede zet, maar dan betekent dat ook dat alle kritieken naar firma's waar iets fout loopt (terecht of onterecht) niet kunnen.
      Je voelt zo aan dat dit lopen is op een uiterst slap touw.

      2.10. Laat foto's a.u.b. staan

      Ook dit is een lege doos. Bijna iedereen die hier foto's plaatst gebruikt daarvoor site zoals tinypic.com, ... Je hebt daar GEEN enkele zekerheid dat de foto's er nog zullen staan binnen x tijd. Gratis diensten hebben geen enkele hostverplichting en ze kunnen dus die hosting stoppen wanneer zij willen.
      Ik snap wel de idee die achter de regel steekt, maar dan wel graag met aanvulling of correctie

      1.5. Registratie op het forum
      ...
      BELANGRIJK: door te registreren (en impliciet bij elke daaropvolgende login) geef je
      aan dat je kennis genomen hebt van dit forumreglement en dat je je ertoe verbindt om
      alle forumregels te aanvaarden en te respecteren.


      Hier kan ik in komen, maar, dat je steeds impliciet goedkeuring geeft bij ieder login is wel wat sterk. Dat je goedkeuring geeft op het reglement dat je bij de herregistratie geeft, is correct, maar dat je 3 jaar nadien opnieuw je goedkeuring zou geven ?
      Als het reglement ondertussen niet veranderd is geweest, ok logisch, maar bij de minste aanpassing moet bij dergelijke werkwijze wel de persoon eerst gewaarschuwd van de aanpassingen en dat kan hij alleen als hij eerst inlogd, dus goed keurt.

      Idee is goed, maar de uitwerking is voor verbetering, correctie vatbaar

      Dit om enkele opmerkingen te duiden. Heb alles heel vluchtig gelezen, maar ik doe het nog eens over.

      Wat forumstructuur-reglementering aangaat ware het misschien zinnig om naar verkoop en aanbod een derde rubriek te hebben voor aanvraag fotograaf, ... waar de vragen thuis horen voor oproepen naar fotografen, gratis werk ... zodat ook daarmee de ellenlange discusies over het 'zwarte', 'gratis', 'onvolmaakte', ... werk terwege wordt gelaten. Inde aard van: Ik zoek een gratis fotograaf voor mijn huwelijk met de bijhorende details en daar stopt het topic. Via PM kunnen dan de diensten aangeboden of afgebroken worden...
      Ja, ik weet het, ik heb dit niet onder de poll gezet omdat het topic daar er een is over de voorgestelde nieuwe, alternatieve strucutuur en dus ook een poll is.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

        hoi ,
        Net het vernieuwde reglement gelezen en enkele aanmerkingen opgesomd .
        Laat me eerst zeggen dat het niet al te veel afwijkt van het oude , nog niet exact gespiegeld .
        Vandaar even enkele qoute.
        Een gemakkelijke manier om de bestandsgrootte van je foto’s aan te passen is het gebruik van
        BD-Sizer. Je kan dit gratis tooltje downloaden via de Downloadsectie van de Helpdesk.

        Er word in het reglement verwezen naar een progje die voor MAC gebruikers ontoegankelijk is , ergens een alternatief voor die progje voor Mac zou aannemelijk zijn .
        in 1.8 : kan er nergens specifiek gezegd worden waarom een mod kan ingrijpen met een ban , subjectiviteits regels of zo , scheelt gelijk een hoop gezever achteraf .
        Het posten van 1 foto in showcase , kan ik inkomen, maar kan dan een verbeterde of andere visie omtrent de hoofdfoto niet meer , maw. kan er geen visuele uitleg gegeven worden waarom iets beter is , (Denk ik aan die prachtige foto met die beremuts die nog beter kon , na visiuele uitleg van MadMax , omtrent kijklijnen in een foto )
        2.8 ook opmemen in de lijst met veelgebruikte afkortingen .
        3.4 hier is het misschien raadzaam wel de vroegere 400 kb regel te vragen ipv. de nieuwe vrije regel , anders duurt het een eeuwigheid om via bepaalde providers het verhaal te bezichtigen .
        3.1 kan er geen knop zoals het uitroepteken gebruikt worden want de ene vind een dankje als het naar boven duwen van een foto de andere is geïriteert als er geen bedanktje komt
        Na het beëindigen van het vzw-lidmaatschap worden de albums verwijderd.
        Dus de foto's die gepost zijn via een album zijn dus verwijdert ....
        De vzw catern word nog steeds niet toegankelijk na een forumban , die trouwens uitgesproken kan worden door niet vzw leden .
        Persoonlijk denk ik dat er nog heel veel ruimte voor interpretatie is, en laat ons dat niet goed of slecht noemen .
        Mvg (bende van de miereneukers .....)

        Comment


        • #5
          Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

          Het blijft blijkbaar mogelijk voor moderators om hun eigen topics te modereren, zeer eigenaardig.

          Comment


          • #6
            Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

            Over het algemeen een goed verhaal. Complimenten!

            Wel een paar opmerkingen:
            Probeer namen van andere bedrijven juist te schrijven PBase, Kapaza, eBay etc.
            asjeblieft moet zijn alsjeblieft

            Ik vind dat het verwijderen van foto's die niet voldoen aan 7.10 onjuist is. Forum leden uit andere landen bijv. Nederland of Canada worden zo gehinderd bij het plaatsen van foto's die in hun landen niet illegaal zijn, bv. nestfotografie . Portretrecht is bij straat fotografie voor BD niet te controleren of te handhaven gelijk vaak auteurs rechten op gebouwen en zo meer . Daarom mijn mening: laat alle dergelijke foto's toe en vallen onder de reeds aanwezige teksten zoals
            "Het tonen van volgende soorten foto’s of filmpjes gebeurt steeds geheel en uitsluitend op eigen risico van de auteur van een bericht"
            "Belgiumdigital en BD-medewerkers kunnen op geen enkele wijze alleen of medeaansprakelijk
            gesteld worden voor het gebruik van dergelijke afbeeldingen."
            "Het niet-verwijderen van de foto’s en filmpjes kan echter op geen enkele wijze ingeroepen
            worden als bewijs van schuld, medeplichtigheid of instemming vanwege Belgiumdigital."
            "Deze website bevat verwijzingen naar of is gekoppeld met websites of webpagina's van derden. Wij hebben geen zeggenschap over de inhoud of over andere kenmerken van deze sites en zijn in geen geval aansprakelijk of verantwoordelijk voor de inhoud ervan."

            De Opmerking: Nestfotografie is een beetje verloren. Er staat niet wat dan de betrekking is op BD . Er zijn volgens de wet nog veel andere zaken verboden en die worden toch ook niet vernoemd ?

            ik hoop wel dat de nieuwe regels leiden tot goed overleg tussen mods en dat willekeur en forum gestapo gedrag voorkomen wordt . Het blijkt vaak lastig met verkregen macht te omgaan .


            @micka
            opmhoogschoppen van eigen topics word nu expliciet toegelaten dus er is geen reden om daar melding van te maken
            vrij laten van 400 kb regel vind ik een juiste beslissing
            volgens mij mag je in je eigen topic in Showcase steeds (in een latere post) nog een aanpassing ( bewerking) plaatsen
            Posten van een foto via een album is niet toegelaten

            Comment


            • #7
              Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

              williamG
              Posten van een foto via een album is niet toegelaten.
              lees 2,2 word wel toegestaan .
              Aanpassing bij begin post is volgens mij het duidelijkst ,wandaar mijn bemerking .
              Niks tegen die 400 kb in andere topic's behalve in foto verhaal om bovengenoemde reden .
              Je opmerking omtrent nest fotografie vind ik terecht of je zegt alle wettelijke beperkingen of geen .
              Je bemerking als zou het reglement zou leiden naar meer overleg tussen mod. lijkt mij niet relevant want over hun taak en omschrijving vind ik niks terug in het reglement .

              Comment


              • #8
                Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                door te registreren (en impliciet bij elke daaropvolgende login) geef je
                aan dat je kennis genomen hebt van dit forumreglement en dat je je ertoe verbindt om
                alle forumregels te aanvaarden en te respecteren.
                we gaan toch niet elke keer dat we inloggen, een pop up schermpje krijgen waar we moeten klikken om het akkoord met de regels te bevestigen?

                Ik vind nu al dat "weet je zeker dat je wilt uitloggen"-scherpmje vrij nutteloos.

                Comment


                • #9
                  Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                  je hebt gelijk vwb 2.2 . Verkeerd gelezen / onthouden . Excuses daarvoor.

                  Over overleg was een algeme opmerking . Veel ellende komt nu voort uit inconsequent en on nadenkend modereren

                  Comment


                  • #10
                    Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                    zie bij: 4.2 Challenge of the Month, als laatste zin staan:
                    De gedetailleerde werkwijze voor een Challenge en de richtlijnen voor de deelnemende foto's vind je in het betreffende Forumsticky.
                    maar kan dat Forumsticky nergens vinden?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Omtrent het nieuwe forumreglement

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      zie bij: 4.2 Challenge of the Month, als laatste zin staan:
                      De gedetailleerde werkwijze voor een Challenge en de richtlijnen voor de deelnemende foto's vind je in het betreffende Forumsticky.
                      maar kan dat Forumsticky nergens vinden? grt, bouk.
                      Op de Challenge verdieping heet dat sticky "Rules".
                      En dan is er ook nog DIT!
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #12
                        Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Op de Challenge verdieping heet dat sticky "Rules".
                        En dan is er ook nog DIT!
                        ja zo ver was ik al, maar omdat alles nog hetzelfde is gebleven, dacht ik dat er misschien in het vernoemde Sticky veranderingen stonden.
                        maar ook daar heb ik al weer een antwoord op gehad in het Forumonderdeel Challenge.
                        tja...het wordt wat verwarrend zo hè.
                        en (DIT) maar dan in het (blauw), ken ik uit mijn hoofd.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                          Misschien wel mierenneukerij maar dit mag, moet even bekeken.

                          Om in de toekomst toegang te krijgen tot schrijven moet je akkoord gaan met de nieuwe regelgeving.
                          Geen probleem.
                          MAAR.
                          Om te kunnen deel nemen aan SHOOT en in het bijzonder de wedstrijd, kan je dit enkel door registratie, dus erkening van het forumreglement.
                          Dit raakt kant noch wal. SHOOT loopt zijn eigen onafhankelijke leven, dus kan je ook niet gaan eisen dat iemand die een shoot-exemplaar koopt of niet en mee dingt met de wedstrijd zich ook nog eens akkoord verklaart met hier opgelegde forumregels...
                          Als dit zo is, staat dit nergens expliciet vermeldt in noch hier, noch in SHOOT.
                          Wat met 'bannelingen' die willen meedoen met de wedstrijd.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                            Om in de toekomst toegang te krijgen tot schrijven moet je akkoord gaan met de nieuwe regelgeving.
                            Geen probleem.
                            MAAR.
                            Om te kunnen deel nemen aan SHOOT en in het bijzonder de wedstrijd, kan je dit enkel door registratie, dus erkening van het forumreglement.
                            Dit raakt kant noch wal. SHOOT loopt zijn eigen onafhankelijke leven, dus kan je ook niet gaan eisen dat iemand die een shoot-exemplaar koopt of niet en mee dingt met de wedstrijd zich ook nog eens akkoord verklaart met hier opgelegde forumregels...
                            Als dit zo is, staat dit nergens expliciet vermeldt in noch hier, noch in SHOOT.
                            Wat met 'bannelingen' die willen meedoen met de wedstrijd.
                            Waarom zou men dat niet kunnen eisen, zij organiseren toch de wedstrijd? Voor wel elke wedstrijd op internet en daarbuiten moet je je wel op een of andere manier registreren en zich akkoord verklaren met een reglement(zonder dat dit vooraf expliciet vermeld staat). Als je niet akkoord gaat met de werkwijze van de schootchallenge en/of het BD reglement dan doe je toch gewoon niet mee.? Simpel toch.
                            Maar sommigen willen blijkbaar ook alles, het brood, de rozijnen en de vrouw van de bakker.
                            Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                              2.10. Laat foto's a.u.b. staan

                              Dit is iets wat je moet verdienen, zoals als de twee miljoen klanten van Carrefour.
                              Net zo als jullie een stok achter de deur houden, en met genoegen een ban uitvoeren, hebben wij nog steeds het auteursrecht op onze beelden, en zullen we ook met genoegen de link met onze beelden verbreken.

                              MVG, Jeff C
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment

                              Working...
                              X