Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Whirlpool wasmachine kapot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Whirlpool wasmachine kapot

    Hallo iedereen,
    deze week heb ik gemerkt dat mijn Whirlpool wasmachine zijn water niet meer opwarmt. Vermoedelijk defect verwarmingselement.
    Ik vind dit wel een beetje vroeg, heb de machine amper 3 jaar en doe maar om de 2 weken een was (alleenstaande).
    Heeft iemand een idee hoeveel zo een reparatie kost, of koop ik beter een nieuwe goede (Miele, Bauknecht).
    Mijn vorige machine (een Bauknecht) heeft 16 jaar meegegaan, maar had, toen die kapot ging, niet de financiële mogelijkheid om terug een Bauknecht te kopen. (nu wel)
    Dank u,
    Koen
    Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

  • #2
    Re: Whirlpool wasmachine kapot

    Ken je niemand in je kennissenkring die de weerstand even kan doormeten voor Jou?

    Misschien is er gewoon een draad losgekomen want een weerstand op zich gaat normaal
    niet zo snel stuk hoor.

    In het andere geval kan het natuurlijk een defect zijn in de thermostaat die de weerstand moet in of uitschakelen.

    https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

    http://wim-meeus.blogspot.com/
    https://1x.com/wimmeeus/

    Comment


    • #3
      Re: Whirlpool wasmachine kapot

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim Meeus Bekijk bericht
      Ken je niemand in je kennissenkring die de weerstand even kan doormeten voor Jou?

      Misschien is er gewoon een draad losgekomen want een weerstand op zich gaat normaal
      niet zo snel stuk hoor.

      In het andere geval kan het natuurlijk een defect zijn in de thermostaat die de weerstand moet in of uitschakelen.
      ik heb de wasmachine zelf opengesmeten en gezocht naar de weerstand.
      Die zit echter goed weggestoken in een plastieken behuizing rondom de trommel.
      Je kan de behuizing alleen weghalen door het bovenste betonblok eraf te halen en dan alle klemmen los te maken (waarvoor je een stevige cyrclipstang nodig hebt).
      De draden zitten allemaal nog goed vast.
      Vroeger kon je de weerstand gemakkelijk eruit halen maar tegenwoordig is alles zo (veilg) weggestoken dat je echt wel een technieker er moet bijhalen.
      Let wel, als job bouw ik scheepsdieselmotoren (http://www.abcdiesel.be/Nederlands/P...V-DZC_home.htm).
      Ik werk daar als monteur van de V-motoren. Ik ben dus niet bang om iets open te gooien maar van deze wasmachime blijf ik toch af....
      Om de weerstand te demonteren heb je toch wel speciaal gereedschap nodig.
      Toch bedankt voor de reactie.
      Ik blijf het echter "niet kunnen" vinden dat zo een apparaat na 3 jaar al stuk gaat.
      Koen
      Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

      Comment


      • #4
        Re: Whirlpool wasmachine kapot

        Oorspronkelijk geplaatst door dekleine Bekijk bericht
        Ik blijf het echter "niet kunnen" vinden dat zo een apparaat na 3 jaar al stuk gaat.
        Koen
        't ja, ik ook niet maar het gebeurt he, niets is onfeilbaar, je hebt geluk als het binnen de garantieperiode gebeurt, anders heb je pech. Daarom is misschien ook de "verlengde" garantie in leven geroepen door sommige leveranciers? ( cfr Vandenborre bvb )
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Whirlpool wasmachine kapot

          Had onlangs een defect aan een frigo/diepvriescombinatie van Siemens. De compressor draaide maar koelen deed hij bijna niet meer (freon was weggelekt) toestel was amper 4 jaar oud. Had ook geen uitgebreide garantie genomen; want van een frigo verwacht je toch dat die minimum 10 jaar meegaat ?

          Jammer maar helaas 2 nieuwe toestellen kunnen kopen.
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

          Comment


          • #6
            Re: Whirlpool wasmachine kapot

            Ivm garantie: onze whirlpool vaatwasmachine is kapotgegaan drie weken na einde garantieperiode.

            Whirlpool vroeg 90 EUR verplaatsingskosten, plus kosten van de reparatie.
            Lokale electrozaak (Lefevre in Tienen) gebeld, die kwam heel snel langs, en totaalprijs was 75 EUR. Dus bel een beetje rond als je wil laten repareren

            Oorzaak was trouwens niet een defect aan het toestel, maar zware kalkafzetting binnenin de "flowmeter". Repareren niet mogelijk, moest vervangen worden...

            Comment


            • #7
              Re: Whirlpool wasmachine kapot

              Whirlpool is de merknaam voor het witgoed van Philips, ingevoerd uit Amerika, gemaakt in ...... dat reeds jaren gekend staat als de brol van Philips.

              Geert (ex Philips medewerker)

              Comment


              • #8
                Re: Whirlpool wasmachine kapot

                Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                Had onlangs een defect aan een frigo/diepvriescombinatie van Siemens. De compressor draaide maar koelen deed hij bijna niet meer (freon was weggelekt) toestel was amper 4 jaar oud. Had ook geen uitgebreide garantie genomen; want van een frigo verwacht je toch dat die minimum 10 jaar meegaat ?

                Jammer maar helaas 2 nieuwe toestellen kunnen kopen.
                Freon is toch al 20 jaar niet meer toegelaten
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Whirlpool wasmachine kapot

                  Oorspronkelijk geplaatst door dekleine Bekijk bericht
                  ik heb de wasmachine zelf opengesmeten en gezocht naar de weerstand.
                  Die zit echter goed weggestoken in een plastieken behuizing rondom de trommel.
                  Je kan de behuizing alleen weghalen door het bovenste betonblok eraf te halen en dan alle klemmen los te maken (waarvoor je een stevige cyrclipstang nodig hebt).
                  De draden zitten allemaal nog goed vast.
                  Vroeger kon je de weerstand gemakkelijk eruit halen maar tegenwoordig is alles zo (veilg) weggestoken dat je echt wel een technieker er moet bijhalen.
                  Let wel, als job bouw ik scheepsdieselmotoren (http://www.abcdiesel.be/Nederlands/P...V-DZC_home.htm).
                  Ik werk daar als monteur van de V-motoren. Ik ben dus niet bang om iets open te gooien maar van deze wasmachime blijf ik toch af....
                  Om de weerstand te demonteren heb je toch wel speciaal gereedschap nodig.
                  Toch bedankt voor de reactie.
                  Ik blijf het echter "niet kunnen" vinden dat zo een apparaat na 3 jaar al stuk gaat.
                  Koen
                  Kan je de weerstand echt niet doormeten zonder hem te demonteren ?
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Whirlpool wasmachine kapot

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Kan je de weerstand echt niet doormeten zonder hem te demonteren ?
                    wasmachine eens op zijn kant gelegd en hem dan toch kunnen meten. Ik kom op 26ohm uit. Ik weet nu wel niet of dit normaal is of niet. Ga het vandaag eens gaan vragen bij een technieker in de buurt.
                    Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

                    Comment


                    • #11
                      Re: Whirlpool wasmachine kapot

                      yo,
                      net terug van Feys (technieker), ik had de weerstand al eens gemeten en kwam op 26ohm. Dat is goed volgens Feys. Het zal aan de module liggen volgens hem, hij gaat in de loop van de week eens komen kijken.
                      Kan wel rond de 350€ herstelkost zijn. Indien het werkelijk de module is en dat zoveel kost koop ik me wel een nieuwe.
                      Hij zei dat Whirlpool, Bauknecht (dat nu samen zit met Whirlpool) en Beko de wasmachines zijn die het meest hersteld moeten worden. Die 3 merken niet kopen dus.
                      Vroeger was Bauknecht goed maar die zijn overgekocht geweest door Philips/Whirlpool en sindsdien is het geen ****** meer waard.
                      Toen ik het probleem uitlegde zei Feys, "Laat mij raden, nen Whirlpool uit de Krefel zeker? Hij heeft het blijkbaar ook niet met Krefel.
                      Als hij langskomt zal ik het hem eens vragen waar ik best een wasmachine koop en welk merk.
                      De eindejaarspremie zal welkom zijn... :-(
                      Groeten,
                      Koen
                      Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

                      Comment


                      • #12
                        Re: Whirlpool wasmachine kapot

                        Onze Brandt wasmachine was na 6 jaar stuk ... geen onderdelen meer verkrijgbaar.
                        Nu een Miele gekocht waar ik voor 179€ tien jaar garantie op kan hebben.
                        Mijn moeder haar wasmachine is nu 17 jaar oud, ook Miele en nog steeds alle stukken verkrijgbaar!
                        Soms loont het dus nog om een top-merk te kopen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Whirlpool wasmachine kapot

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Onze Brandt wasmachine was na 6 jaar stuk ... geen onderdelen meer verkrijgbaar.
                          Nu een Miele gekocht waar ik voor 179€ tien jaar garantie op kan hebben.
                          Mijn moeder haar wasmachine is nu 17 jaar oud, ook Miele en nog steeds alle stukken verkrijgbaar!
                          Soms loont het dus nog om een top-merk te kopen.
                          Hier ook bijna alles van Miele, (wasmachien, droogtrommel, vaatwas en koelkast) tot nu toe zeer tevreden, hoewel er beweerd wordt dat ook Miele maar meer berekend zou zijn voor een levensduur van 10 jaar.
                          Een groot voordeel aan bv. een Miele wasmachiene, is dat deze niet moet worden weggenomen om er eventueel aan te werken, alles kan heel simpel van langs de voorkant gebeuren, zes vijsjes lossen, en de ganse voorkant draait open, waar je dan gemakkelijk het ganse interieur kan bereiken, motor, verwarming, deurrubber, waterkleppen, pomp en eventueel printen kunnen in een mum van tijd worden gedemonteerd en vervangen of hersteld.

                          26 Ohm is inderdaad normaal, 230 volt/26= 8,8 Amp. X 230 volt maakt theoretisch 2.034 Watt wat volkomen normaal is.
                          Last edited by Guest42; 15 december 2009, 18:15.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Whirlpool wasmachine kapot

                            zo, de technieker is langs geweest.
                            Na 3 jaar heeft de processor besloten om al op pensioen te gaan. Te duur om te herstellen.
                            Volgens hem is Siemens ook een uitstekend merk. Iemand daar ervaring mee of praat hij voor zijn winkel. Hij verkoopt Siemens, Bosh en Akzo.
                            Groeten,
                            Koen
                            Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

                            Comment


                            • #15
                              Re: Whirlpool wasmachine kapot

                              Oorspronkelijk geplaatst door dekleine Bekijk bericht
                              zo, de technieker is langs geweest.
                              Na 3 jaar heeft de processor besloten om al op pensioen te gaan. Te duur om te herstellen.
                              Volgens hem is Siemens ook een uitstekend merk. Iemand daar ervaring mee of praat hij voor zijn winkel. Hij verkoopt Siemens, Bosh en Akzo.
                              Groeten,
                              Koen
                              ik hou niet van siemens pcs gaan veel te snel kapot kan je na 3 jaar afkeuren
                              die verkoper is enkel voor zijn winkel

                              Comment

                              Working...
                              X