Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macbook Pro

    Na een goede maand intens gebruik te hebben gemaakt van mijn nieuwe macbook pro 17" kan ik alleen maar zeggen WOW, heb lang getwijfeld tussen een nieuw windows toestel of een macbook maar reeds na een maand zou ik totaal niet meer terug willen naar windows.

    Wat een gebruiksgemak, software die op elkaar is afgestemd, zelfs Safari die ik had uitgetest op mijn oude windows en me toen niet echt beviel bevalt mij nu steeds meer en meer, iTunes wat een plezier om je muziek te ordenen, iWork '09 ga ik zeker geen office vervanger noemen maar spreadsheets wordt toch een heel andere belevenis in Numbers door je vrije keuze wat lay-out betreft. iPhoto en Aperture heb ik nog niet grondig kunnen testen omdat de fotografie momenteel een beetje stil ligt maar ben er van overtuigd dat ook dit mij zal kunnen bekoren.

    Conclusie: Mensen die een nieuwe computer willen aanschaffen kan ik enkel een Apple aanbevelen.

    Een meer dan tevreden gebruiker.
    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
    https://500px.com/marnix_photography

  • #2
    Re: Macbook Pro

    Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
    Na een goede maand intens gebruik te hebben gemaakt van mijn nieuwe macbook pro 17" kan ik alleen maar zeggen WOW, heb lang getwijfeld tussen een nieuw windows toestel of een macbook maar reeds na een maand zou ik totaal niet meer terug willen naar windows.

    Wat een gebruiksgemak, software die op elkaar is afgestemd, zelfs Safari die ik had uitgetest op mijn oude windows en me toen niet echt beviel bevalt mij nu steeds meer en meer, iTunes wat een plezier om je muziek te ordenen, iWork '09 ga ik zeker geen office vervanger noemen maar spreadsheets wordt toch een heel andere belevenis in Numbers door je vrije keuze wat lay-out betreft. iPhoto en Aperture heb ik nog niet grondig kunnen testen omdat de fotografie momenteel een beetje stil ligt maar ben er van overtuigd dat ook dit mij zal kunnen bekoren.

    Conclusie: Mensen die een nieuwe computer willen aanschaffen kan ik enkel een Apple aanbevelen.

    Een meer dan tevreden gebruiker.
    een tevrede apple gebruiker dat zie ik hier niet vaak ik ben blij voor je dat je bent over gestapt naar mac ik ga waarschijnlijk ook overstappen
    maar ik weet het nog niet zeker.

    Comment


    • #3
      Re: Macbook Pro

      Ik ben sinds juli ook overgestapt op een MacBook Pro 15" en ik zou ook niet terug wilen....
      Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

      Comment


      • #4
        Re: Macbook Pro

        Werk al bijna 13 jaar op Mac... ik kan alleen maar bemanen dat het meer dan leuk is om op een apple te werken.

        TW.
        Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

        Comment


        • #5
          Re: Macbook Pro

          Sinds ik ben overgestapt (zo'n 2 jaar geleden), kan ik me maar 1 ding verwijten!
          Waarom heeft het zo lang geduurd voordat ik die beslissing heb genomen ....

          Comment


          • #6
            Re: Macbook Pro

            YES ! Net de bestelling voor mijn nieuwe 17" MacBook Pro doorgestuurd, met de hele CS4 Suite ... prijs viel wel een beetje tegen, maar dat is te verwachten hé.
            Nemen jullie AppleCare trouwens ? De dealer heeft het er bij mij ingestoken ... de firma betaald, dus waarom niet ...

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Macbook Pro

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              YES ! Net de bestelling voor mijn nieuwe 17" MacBook Pro doorgestuurd, met de hele CS4 Suite ... prijs viel wel een beetje tegen, maar dat is te verwachten hé.
              Nemen jullie AppleCare trouwens ? De dealer heeft het er bij mij ingestoken ... de firma betaald, dus waarom niet ...

              Mark
              veel plezier met je nieuwe mac heb je mac pro?

              Comment


              • #8
                Re: Macbook Pro

                Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                Sinds ik ben overgestapt (zo'n 2 jaar geleden), kan ik me maar 1 ding verwijten!
                Waarom heeft het zo lang geduurd voordat ik die beslissing heb genomen ....
                ik zit hier nog altijd in twijfel.....ik heb zoveel vragen omtrent dat overstappen..
                ga in de kerstvakantie zeker eens gaan kijken in de apple shop hier in gent....
                heb de computer gezien een 14 tal dagen geleden en ...wat een beeld,
                amaai...
                groetjes aline
                groetjes aline

                Comment


                • #9
                  Re: Macbook Pro

                  Ben een dikke maand geleden overgestapt en nog geen minuut spijt van gehad.
                  Inderdaad, in het begin is het een beetje wennen want zat al jaren vastgeroest in Windows, maar nu wil ik niet meer terug. En het is verwonderlijk hoe snel je het gewoon wordt.
                  Onlangs nog eventjes bezig geweest op de laptop van de dochter(windows vista) en moest weeral denken hoe ik bepaalde dingen gedaan kreeg.
                  Ook het grote aanbod van software (gratis) is een meevaller.
                  Groeten,
                  wistofus
                  Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                  iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                  Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

                  Comment


                  • #10
                    Re: Macbook Pro

                    Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
                    Ben een dikke maand geleden overgestapt en nog geen minuut spijt van gehad.
                    Inderdaad, in het begin is het een beetje wennen want zat al jaren vastgeroest in Windows, maar nu wil ik niet meer terug. En het is verwonderlijk hoe snel je het gewoon wordt.
                    Onlangs nog eventjes bezig geweest op de laptop van de dochter(windows vista) en moest weeral denken hoe ik bepaalde dingen gedaan kreeg.
                    Ook het grote aanbod van software (gratis) is een meevaller.
                    Groeten,
                    wistofus
                    he wistofus ik heb een vraag voor jou ik ben ook vanplan over te gaan stappen maar weet jij of deze progamas werken op mac


                    Adobe Premiere Elements 4.0
                    FTDv3.8
                    nero 9
                    vmware
                    vuse
                    ccleaner
                    RegistryBooster 2
                    siw
                    msn
                    BitLord
                    winavi
                    vdownloader
                    EVEREST Ultimate Edition
                    MagicISO
                    Last edited by jesse2314; 14 december 2009, 18:32.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Macbook Pro

                      Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                      he wistofus ik heb een vraag voor jou ik ben ook vanplan over te gaan stappen maar weet jij of deze progamas werken op mac


                      Adobe Premiere Elements 4.0
                      FTDv3.8
                      nero 9
                      vmware
                      vuse
                      ccleaner
                      RegistryBooster 2
                      siw
                      msn
                      BitLord
                      winavi
                      vdownloader
                      EVEREST Ultimate Edition
                      MagicISO
                      Behalve als je er ook windows op plaatst zullen de meeste niet werken.
                      Van de 1e bestaat ook een OS X versie, voor de rest...
                      OS X is geen windows hé, en draait dus enkel "zijn" software.
                      Ccleaner en registrybooster... Ik dacht dat OS X niet echt een registry heeft.

                      Denk dat we hier met een Mac kenner te maken hebben ...

                      En premiere elements versie 4 ??? Ik dacht dat dat al aan versie 8 zat. Dus of dat onder OS X zal werken ???
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Macbook Pro

                        Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                        he wistofus ik heb een vraag voor jou ik ben ook vanplan over te gaan stappen maar weet jij of deze progamas werken op mac


                        Adobe Premiere Elements 4.0
                        FTDv3.8
                        nero 9
                        vmware
                        vuse
                        ccleaner
                        RegistryBooster 2
                        siw
                        msn
                        BitLord
                        winavi
                        vdownloader
                        EVEREST Ultimate Edition
                        MagicISO
                        Ik meen mij te herinneren dat je dat al gevraagd hebt, jesse hier, je hebt daar trouwens antwoord op gekregen...

                        @ alle switchers : macmiep een goeie bron van informatie voor iedereen die overstapt naar Mac

                        Dany_

                        Comment


                        • #13
                          Re: Macbook Pro

                          Een aantal van de programma's in jouw lijst ken ik niet. Ga naar hun website en kijk eens bij de systeemvereisten...

                          - Een mac heeft geen registry. Dus ook geen nood aan een "registrybooster" of Ccleaner. Er bestaan wel kuisprogramma's voor mac, maar omdat die zo goed als niet nodig zijn, zijn die niet erg populair. Voor zover ik gemerkt heb, als je een programma deïnstalleert is het weg, laat het amper tot geen sporen meer na, en hoeft er niks meer opgekuist te worden.
                          - Adobe Première Elements is windows-only. Ofwel draai je het onder bootcamp (daarin werkt ieder windows-programma), ofwel kies je voor een een soortgelijk mac-programma. Final Cut Express is een prima (en beter) alternatief voor Premiere Elements.
                          - MSN. Er bestaat een versie van messenger (dus de microsoft****) voor mac. Daarnaast zijn er honderdduizend andere mogelijkheden voor instantmessengers. Gaande van soortgelijke programma's over iChat tot in je browser werken met google wave.
                          - Everest bestaat niet voor mac. Iets soortgelijks zit gewoon in OS X. Maar het leuke aan Mac en OS X is dat je met een omgeving werkt waar al dat gedoe niet meer nodig is.
                          - Er is een versie van Vuze voor mac.
                          - Cd's of DVD's branden kan gewoon vanuit de meegeleverde software.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Macbook Pro

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                            Ik meen mij te herinneren dat je dat al gevraagd hebt, jesse hier, je hebt daar trouwens antwoord op gekregen...

                            @ alle switchers : macmiep een goeie bron van informatie voor iedereen die overstapt naar Mac

                            Dany_
                            bedankt ga de website bekijken

                            Comment


                            • #15
                              Re: Macbook Pro

                              Ik gebruik Windows en Linux en ik zal ook nooit Apple gebruiken , kwestie van ook eens een tegenreactie te posten.

                              Comment

                              Working...
                              X