Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

km-vergoeding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • km-vergoeding

    Hey,
    Ze hebben me zopas gevraagd voor een opdracht in Frankrijk.
    Hier ga ik dus ook extra km vergoeding voor aanrekenen.
    Iemand een idee wat een gangbare prijs is hiervoor ?
    30 cent per km ?

  • #2
    Re: km-vergoeding

    Comment


    • #3
      Re: km-vergoeding

      Je kilometervergoeding is een integraal deel van je kostprijsberekening en dus voor een groot deel "persoonlijk".

      42 cent per kilometer is een vaak gebruikt getal. Ik gebruik 50 cent per kilometer, maar vraag voor de meeste (kleinere) verplaatsingen geen uurloon tijdens de verplaatsing (wat velen wel doen). Een verplaatsing naar Frankrijk zou ik persoonlijk wel anders berekenen, afhankelijk van de rest van de opdracht en daarmee gepaard gaande kosten...

      Mijn uurloon ter plaatse ligt dan weer wat hoger dan het gemiddelde (althans die indruk heb ik). Ik werk (voor bedrijven, particulieren dat is een ander verhaal) aan gemiddeld 90€ per uur. Dat is "gemiddeld", want hangt af van het soort opdracht, hoeveelheid nabewerking,... In de praktijk komt het uurloon dus vaak wat hoger te liggen.

      Roeland
      www.135mm.be
      @135mm_leuven
      info@135mm.be

      Comment


      • #4
        Re: km-vergoeding

        Als richtlijn gebruik ik meestal 30cent per kilometer met een minimum van 15 euro.

        In andere gevallen maak ik een schatting van mijn globale onkosten waarin zowel transport, eten en kleinigheden zitten. Vooral als het om vele verschillende verplaatsingen gaat gedurende een paar weken werk ik liever op die manier. 50 euro per dag (wat je nog naar boven of beneden kan afronden) is dan een vuistregel.

        Comment


        • #5
          Re: km-vergoeding

          Vertrek in geen geval voor er een serieus voorschot is betaald ; een voorschot dat àlle kosten al dekt. Elke dag worden mensen bij de neus genomen ; zou het nu jouw beurt zijn ?

          Comment

          Working...
          X