Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Tele(zoom) voor pentax K7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Tele(zoom) voor pentax K7

    Hey,
    Ik Wil een Tele(zoom)lens kopen voor mijn pentax maar weet niet goed de welke.
    Ik heb er een paar gevonden maar welke is nou het beste?

    Pentax 55-300 -- €299 bij Foka.nl
    Sigma APO 150-500 DG OS HSM f 5-6.3 -- €760 bij Digitalstreet.nl( Eigenlijk net buiten mijn budget )
    Sigma APO 120-400 f4.5-5.6 DG OS HSM -- €629 Bij Cameranu.nl

    Mvg,
    Jeroen
    Pentax K-5 - 18-55 f/3.5-5.6 WR - 55-300 f/4-5.8 ED - Falcon 8mm FishEye - Oude Pentax en M42lenzen
    JVG Pictures -- flickr

  • #2
    Re: Welke Tele(zoom) voor pentax K7

    Je zoekt geen lens of iets anders via het prijskaartje maar via het gebruiksdoel en dan pas het prijskaartje. Die Sigma kan bv een prima lens zijn, maar veel te lang voor jouw bv.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke Tele(zoom) voor pentax K7

      Owja dat was ik er vergeten bij te zetten
      Ik ga de lens het meest gebruiken voor Sportfotografie (meestal kite/windsurf/surf foto's)
      maar ook soms voor vogels of andere dieren te fotograferen

      Mvg,
      Jeroen
      Pentax K-5 - 18-55 f/3.5-5.6 WR - 55-300 f/4-5.8 ED - Falcon 8mm FishEye - Oude Pentax en M42lenzen
      JVG Pictures -- flickr

      Comment


      • #4
        Re: Welke Tele(zoom) voor pentax K7

        Die Pentax DA55-300 is een prima lens.
        Heb zelf nog de DA50-200, en deze lenzen hebben het voordeel dat ze nog in een jaszak gestoken kunnen worden, met de zonnekap er omgekeerd opgeklikt.
        Voor vogels adviseer ik de Sigma 50-500, en dan zal je nog vaak milimeters te kort komen.
        Deze laatste is natuurlijk een andere prijscategorie, en zelfs een minister met héél grote zakken krijgt die er niet ingepropt
        Groetjes van tozumi

        Bezoek hier mijn webstek

        Comment

        Working...
        X