Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sportpaleis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sportpaleis

    Gisteren naar het sport(paleis) geweest. “paleis”, niet echt voor de beginnende amateurfotograaf.
    Tijdens de pauze (het was Clouseau die zijn nummerke’s had bracht) was ik bezig de mislukte foto’s te verwijderen, waren er nogal veel,( beginneling é) toen ik door een van de security mensen op de vingers werd getikt dat ik met zo’n lens, een 70-300, niet mocht fotograferen.
    Toen ik hem vroeg waarom vertelde hij dat ik moest beschikken over een “pasje”.
    Toen ik hem vroeg waar die te verkrijgen zou zijn wees hij ergens in de richting van de zaal. (en die is redelijk groot)
    Ik heb dan maar de camera opgeborgen tot een stuk in het tweede deel van het concert en heb dan later in het tweede deel nog een keer “geprobeerd”.
    Je raad het al nog geen 10 foto’s later was er daar weer zo’n geel gekleurd manneke die me vroeg ik in een pers kaart had amaai dacht ik moet je die ook al hebben om te mogen fotograferen?.
    Je ziet het al é gedaan met fotograferen.
    Zijn er nog mensen met zo’n ervaring?
    Is er misschien iets te verzinnen tegen volgend jaar om alsnog foto’s te kunnen nemen.
    Ps: de gemaakte foto’s zijn louter voor privé gebruik ( lees echtgenote) en zullen niet verspreid worden laat staan afgedrukt.
    Groetjes
    Dieter

  • #2
    Re: sportpaleis

    Dit is niet alleen zo op concerten, maar vaak ook op andere grote evenementen als beurzen, festivals enz... Je moet nu eenmaal een pasje hebben, daar kan je niet omheen. Waarom? Anders kan om het even wie professionele opnamen maken van een groot evenement, en je weet nooit voor welke doeleinden deze gebruikt worden. En waarom zou de pers er dan nog zijn? Ik begrijp je frustratie, maar je zal er je toch moeten bij neerleggen, vrees ik. Je kan je wel een uitgebreid compactje aanschaffen, waarmee je in raw kan fotografferen en alles manueel kan instellen. Zal nooit zo goed zijn als een echte dsrl, maar je kan toch al veel zelf instellen.
    Jochenvde Photography
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: sportpaleis

      ger hangen aan den ingang nochthans grote plakaten da het verboden is te fotograferen!!!!
      er er hangen ook grote bladen als ik me niet vergis dat het verboden is!

      staat ook op de site.


      wees blij da je je camera nog hebt
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: sportpaleis

        ik ben ooit naar Anastacia gaan kijken in het sportpaleis (2005 denk ik) en heb UREN met mijn armen omhoog gestaan en met zo'n Olympus Camedia toestelleke (10x zoom ) foto's gemaakt. Geen probleem.
        Jaren later naar Evanescence gaan kijken in de lotto arena: van buiten stonden ze al te roepen dat fotocamera's niet binnen mochten. Grote vuilbakken waar elke fles water e.d. werd ingegooid; Armbanden met pinnen moesten uit, iedereen werd halvelings gefouilleerd. Eens je binnen was kwam je tussen kraampjes met drank en freet terecht aan woekerprijzen. Heb het hele concert een lang gezicht getrokken en heb daarna besloten nooit meer naar zo'n optreden te gaan.

        Je kan beter naar zo'n plaatselijk optreden gaan als je foto's wilt. OK, de show is minder maar je hebt dan ook geen gezeur.
        Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

        Comment


        • #5
          Re: sportpaleis

          Ben nu de zelfde mening toegedaan.
          Zal moeder de vrouw volgend jaar daar wel afzetten en in een of ander cafe in de buurt een pint gaan pakken tijdens het consert.

          Comment


          • #6
            Re: sportpaleis

            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            wees blij da je je camera nog hebt
            En wie kan zo maar jouw materiaal aanslaan? Toch niet zo maar één of ander personeelslid van een privé veiligheidsfirma?

            Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #7
              Re: sportpaleis

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              En wie kan zo maar jouw materiaal aanslaan? Toch niet zo maar één of ander personeelslid van een privé veiligheidsfirma?

              Mvg.
              Robert
              Er is nog een alternatief als je het daar niet mee eens bent: dat je de toegang geweigerd wordt. Aan jou de keuze.

              Je raad het al nog geen 10 foto’s later was er daar weer zo’n geel gekleurd manneke die me vroeg ik in een pers kaart had amaai dacht ik moet je die ook al hebben om te mogen fotograferen?
              Je hebt eigenlijk alleen maar een fotopas nodig, geen perskaart.

              Is er misschien iets te verzinnen tegen volgend jaar om alsnog foto’s te kunnen nemen.
              Niet echt, eigenlijk. DSLR en professionele apparatuur zijn daar gewoon niet toegelaten. Je kan toestemming vragen bij de platenfirma, maar ik geef je bitter weinig kans dat je die gaat krijgen. Anderzijds, je kan altijd proberen. Er zijn er wel meer die eigenlijk compleet zonder reden (en eigenlijk ook zonder enige fotografie-achtergrond) toch aan een fotopas komen.

              Comment


              • #8
                Re: sportpaleis

                Oorspronkelijk geplaatst door dieter8500 Bekijk bericht
                Is er misschien iets te verzinnen tegen volgend jaar om alsnog foto’s te kunnen nemen.
                Jazeker! Een Leica kopen!!! Geen kleerkast met het iq van een vlieg die ook maar zal vermoeden dat je daar een topcamera in je handen hebt. Ze zullen nog eerder compassie met je krijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: sportpaleis

                  Tja hoe je het ook draait of keert je moet voor grotere evenementen een perskaart/ enig bewijs dat je de toelating hebt om foto's te maken.
                  In de GP wedstrijden bij ons kan je foto's maken (als gewone bezoeker) zolang je achter de dubbele omheining staat. Tussen de dubbele omheining / plaatsen voor persfotografen = persfotograaf pasje.
                  Daarin is er nog eens een verschil tussen NL en BE. In BE zijn alle mooie foto plaatsen persfotograaf zones en moet je als "amateur" je plan maar trekken. In NL kan je zo goed als op de zelfde plaatsen komen als iemand met een perskaart (alleen moet je achter de dubbele omheining blijven) en zijn er maar enkele plaatsen niet toegangelijk.
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                  Comment


                  • #10
                    Re: sportpaleis

                    Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                    Er is nog een alternatief als je het daar niet mee eens bent: dat je de toegang geweigerd wordt. Aan jou de keuze.
                    Ik ga er mee akkoord dat fotograferen niet zo maar kan en-of verboden is. Dus dat is niet het probleem voor mij. Het gaat mij om het aanslaan van jouw materiaal door, om het even grof te stellen, één of andere aap met een kepie of een security badge.

                    Mvg.
                    Robert
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: sportpaleis

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Ik ga er mee akkoord dat fotograferen niet zo maar kan en-of verboden is. Dus dat is niet het probleem voor mij. Het gaat mij om het aanslaan van jouw materiaal door, om het even grof te stellen, één of andere aap met een kepie of een security badge.

                      Mvg.
                      Robert
                      "aanslaan van jouw materiaal" is gewoon een groot woord.

                      Het is gewoon een gevolg van de regels, die ook gewoon op de achterkant van je ticket gedrukt staan, namelijk dat je met dat soort materiaal (een dslr, een professioneel fototoestel en ook - in tegenstelling tot wat hier al beweerd werd - een Leica) niet de zaal in mag. De security geeft je dan twee mogelijkheden. Ofwel houden zij je materiaal in bewaring en mag je wel de zaal in. (Je krijgt je fototoestel na afloop gewoon terug, er wordt niks 'aangeslagen'). Ofwel mag je niet de zaal in. En daarnaast worden die regels toch al laks en in het voordeel van de gewone bezoeker toegepast. Als ze pas in de zaal zien dat je een toestel hebt wat je in het sportpaleis niet mag hebben, vragen ze gewoon om het weg te steken. That's it.

                      En "een aap met een securitybadge"; Kijk die pipo's zijn ook niet mijn grootste vrienden. Maar het gaat om zaken die de artiest in 99% van de gevallen gewoon contractueel bepaalt. Geen idee of het in de praktijk ooit is voorgevallen, maar als die fototoestellen (ook de compactjes) in de zaal hem zouden ambeteren, hij kan gewoon stoppen en van het podium afgaan, he.

                      Comment

                      Working...
                      X