Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe GPU: PC loopt vast

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe GPU: PC loopt vast

    Ik heb enkele dagen geleden een kapotte grafische kaart vervangen door dit nieuw exemplaar: MSI N220GT.
    Op het eerste zicht leek alles prima te werken, maar na een tijdje loopt de PC telkens opnieuw vast.

    Mijn eerste vermoeden was de geluidskaart die te dicht tegen de fan van de GPU zat, maar na de geluidskaart een PCI-verdieping lager te hebben gestoken blijft de temperatuur van de GPU hetzelfde, én de PC blijft vastlopen.
    Kan ik er vanuitgaan dat de PC-voeding (350W) te licht is in combinatie met deze grafische kaart, en dat het probleem opgelost kan worden door een zwaardere PC-voeding te steken?
    Ik had een tijdje geleden trouwens ook al een extra interne harde schijf geplaatst.
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

  • #2
    Re: nieuwe GPU: PC loopt vast

    er zijn software tools beschikbaar voor de meeste moederborden die de voltages laten zien op de 5 & 12 volt rails, indien deze teveel afwijkt is waarschijnlijk je voeding niet sterk genoeg idd...

    350W klinkt niet veel, maar ik weet niet wat in je pc zit natuurlijk...
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe GPU: PC loopt vast

      steek maar een zwaardere voeding!
      minstens 500w of kijk van Nvidia adviseert 350 w is wat zwak voor een dergelijke kaart

      edit: minimun blijkt 300-350w te zijn! (google geforce gt 220 powersupply)
      dus plaats maar een 500W en kijk ook om uj bios eens te updaten (als je er vind voor je mobo) en eventueel es te kijken voor de laatste drivers voor de kaart.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe GPU: PC loopt vast

        Lijkt mij ook de voeding te zijn.
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe GPU: PC loopt vast

          Raar, kijk op de doos wat een minium vereiste is van de voeding. Staat er altijd op.

          Wat ook kan, is dat de kaart slecht contact maakt met het mobo. Even opnieuw uit en insteken is meestal al genoeg. Zomaar de bios van je mobo updaten zou ik niet doen.
          Dit kan verkeerd aflopen als je het niet gewoon bent en garantie vervalt volledig.
          Ik heb een 280 gtx waarop een led te zien is achteraan. Of dit zo is met een 250 weet ik niet, maar als er iets niet pluis is met de GPU brand deze rood. Je verteld ook dat het een tijdje goed gaat en dan . Welke programma draai je op dat moment. Het kan een conflict zijn met drivers en software.

          Heb je ook de juiste powerconnectoren gebruikt. Je moet de GPU extra voeden. Is dit bij jouw zo gedaan ?

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe GPU: PC loopt vast

            Computerproblemen worden behandeld in Chit-Chat
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe GPU: PC loopt vast

              Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
              Ik heb enkele dagen geleden een kapotte grafische kaart vervangen door dit nieuw exemplaar: MSI N220GT.
              Op het eerste zicht leek alles prima te werken, maar na een tijdje loopt de PC telkens opnieuw vast.

              Mijn eerste vermoeden was de geluidskaart die te dicht tegen de fan van de GPU zat, maar na de geluidskaart een PCI-verdieping lager te hebben gestoken blijft de temperatuur van de GPU hetzelfde, én de PC blijft vastlopen.
              Kan ik er vanuitgaan dat de PC-voeding (350W) te licht is in combinatie met deze grafische kaart, en dat het probleem opgelost kan worden door een zwaardere PC-voeding te steken?
              Ik had een tijdje geleden trouwens ook al een extra interne harde schijf geplaatst.
              lijkt mij gewoon de voeding anders even die kaart opnieuw insteken.

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe GPU: PC loopt vast

                Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                Heb je ook de juiste powerconnectoren gebruikt. Je moet de GPU extra voeden. Is dit bij jouw zo gedaan ?
                Neen, ik heb geen extra voeding naar de GPU. 'k Zou niet weten waarmee en waaraan.
                Er was geen kabeltje en/of connector meegeleverd in de doos, en in de installatiehandleiding vind ik er ook niets van terug.
                David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe GPU: PC loopt vast

                  Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                  Neen, ik heb geen extra voeding naar de GPU. 'k Zou niet weten waarmee en waaraan.
                  Er was geen kabeltje en/of connector meegeleverd in de doos, en in de installatiehandleiding vind ik er ook niets van terug.
                  niet extra gewoon de voeding vervangen
                  oude voeding er uit halen
                  nieuwe voeding erin

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe GPU: PC loopt vast

                    heeft blijkbaar idd geen extra voeding nodig op de kaart zelf.

                    maar zou je voeding op je pc upgraden hoor! als die keert op volle toeren of zelfs maar 75-75% gaat draaien trekt die al snel 300 wat naar de kaart en als je dan nog eens een game speelt of bezig bent met foto's ofzo dan gaat daar ook wa energie naar toe (ramm aansturen, processor, hdd) dus denk dat je het bij deze wel snapt.

                    wil u de les niet spellen ofzo, maar 't lijkt mij het meest logische.
                    via de site die je zelf poste geraakte ik aan de manual en daar staat toch duidelijk dat 350w het minimum is.


                    mvg david
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe GPU: PC loopt vast

                      als ik een videokaart upgrade dan koop ik meestal ook een nieuwe voeding
                      omdat mijn oude voeding niet sterk genoeg is.
                      dus ik zeg als je een videokaart upgrade neem dan ook maar direct een nieuwe voeding

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe GPU: PC loopt vast

                        Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                        als ik een videokaart upgrade dan koop ik meestal ook een nieuwe voeding
                        omdat mijn oude voeding niet sterk genoeg is.
                        dus ik zeg als je een videokaart upgrade neem dan ook maar direct een nieuwe voeding
                        ...zucht...

                        Het is dus eigenlijk niet de bedoeling om bij iedere videokaart een nieuwe voeding te kopen, he.

                        In dit geval zou ik ook zeker eens naar een zwaardere voeding op zoek gaan, maar dat is nu ondertussen ook al meer dan voldoende gezegd geweest, denk ik
                        Mvg,David
                        [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe GPU: PC loopt vast

                          Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                          ...zucht...

                          Het is dus eigenlijk niet de bedoeling om bij iedere videokaart een nieuwe voeding te kopen, he.

                          In dit geval zou ik ook zeker eens naar een zwaardere voeding op zoek gaan, maar dat is nu ondertussen ook al meer dan voldoende gezegd geweest, denk ik
                          ik denk het ook en ik doe ook niet bij elke nieuwe videokaart een nieuwe voeding maar soms is het wel nodig.

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe GPU: PC loopt vast

                            Opletten met nieuwe grafische kaarten, soms moet je de oude drivers met een specifiek tooltje verwijderen. Gewoon de stuurprogramma's verwijderen is vaak niet voldoende.
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe GPU: PC loopt vast

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Opletten met nieuwe grafische kaarten, soms moet je de oude drivers met een specifiek tooltje verwijderen. Gewoon de stuurprogramma's verwijderen is vaak niet voldoende.
                              Een soortgelijk probleem kan zich ook voordoen met printers. Had ik niet aan gedacht.

                              @ TS : ik veronderstel dat je ook wel iets zal laten weten als je het allemaal geprobeerd hebt, en het terug werkt ??
                              Mvg,David
                              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                              Comment

                              Working...
                              X