Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio - 3 flitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studio - 3 flitsers

    Hoi,

    morgen heb ik op school de studio gereserveerd om foto's te maken van mijn zoontje. Ik heb een heel klein beetje ervaring in de studio maar niet met drie flitsers. Nu zal de leraar morgen niet aanwezig zijn dus ik zal alleen zijn...

    Kan iemand me even kort uitleggen hoe ik te werk ga qua lichtmeten met drie flitsers?
    Bedoeling is 2 flitsers vooraan links en rechts, en eentje achteraan als haarlicht.
    Ik neem aan dat ik eerst elke flits afzonderlijk moet uitmeten en dan het gemiddelde neem? En hoe zit het met het haarlicht? Moet dat ook uitgemeten worden of is dat trial & error?

    Alvast bedankt,

    Tommy
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

  • #2
    Re: Studio - 3 flitsers

    Als je een haarlichtje wenst kom je nog één, flits te kort !
    Wat je hebt geen belichting voorzien voor je achtergrond, dat is normaal aangewezen, enkel in uitzonderlijke gevallen kies ik om geen licht op de achtergrond te plaatsen.

    Ik zou dus experimenteren met haarlicht en geen achtergrondlicht
    of achtergrond en geen haarlicht of hoofdlicht links en reflectiescherm rechts + achtergrond + haarlicht

    Het meten van het licht doe ik inderdaad per stuk;
    - hoofdlicht links meten en afstellen F11 op 100 Iso (F8 is te overwegen met cropsensor)
    - Ofwel reflectiescherm plaatsen tegenover het hoofdlicht, of wel opheldering (flits) aan de rechtse kant gebruiken en regelen op 1 stop minder dan je hoofdlicht
    - Haarlicht en achtergrond mogen ook één of twee stops lager dan het hoofdlicht

    Belichten doe je op de gemeten waarde van het hoofdlicht dus f11 of F8
    Je zal je afvragen waarom het hoodlicht links, wel bij de grote meesters kwam het licht ook langs links

    Voor de rest, leef je uit ,wees creatief, regels zijn er om doorbroken te worden !

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Studio - 3 flitsers

      Thanx voor de info... Alles is relatief goed gelukt...
      Tommy
      My homepage : www.digitalviolence.be

      Comment

      Working...
      X