Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

miserie,miserie!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • miserie,miserie!

    mijne laptop is van zo'n 50 cm hoog op de grond gekukkeld,en nu hebben ze het licht uit gedaan!
    als ik met een lamp op m'n scherm schijn zie ik nog een beetje beeld,zonder die bureellamp zie ik dus alleen een zwarte plaat!
    schijnt dat er tl-lampjes in het scherm zitten die gesneuveld zijn(zo heeft men me gezegd)
    is er één van fujitsu-siemens,en dat beestje is voor mij een plezier om op te werken,maar ik zit nu met de vraag:laten maken of uitkijken naar een andere?
    is ong 3,5 jaar oud,en is mss een kostelijke zaak om te herstellen vandaar mijn dilemma.
    ik heb er nu een oud scherm van een afgedankte pc op aangesloten,maar om foto's te bekijken en te bewerken is dit verre van goed!
    iemand enig idee of dit te herstellen is en wat dat ong kan kosten?
    eindejaar is een dure periode,daarmee dat ik op zoek ben naar de goedkoopste oplossing!
    grts; M

  • #2
    Re: miserie,miserie!

    Oorspronkelijk geplaatst door meuwi Bekijk bericht
    mijne laptop is van zo'n 50 cm hoog op de grond gekukkeld,en nu hebben ze het licht uit gedaan!
    als ik met een lamp op m'n scherm schijn zie ik nog een beetje beeld,zonder die bureellamp zie ik dus alleen een zwarte plaat!
    schijnt dat er tl-lampjes in het scherm zitten die gesneuveld zijn(zo heeft men me gezegd)
    is er één van fujitsu-siemens,en dat beestje is voor mij een plezier om op te werken,maar ik zit nu met de vraag:laten maken of uitkijken naar een andere?
    is ong 3,5 jaar oud,en is mss een kostelijke zaak om te herstellen vandaar mijn dilemma.
    ik heb er nu een oud scherm van een afgedankte pc op aangesloten,maar om foto's te bekijken en te bewerken is dit verre van goed!
    iemand enig idee of dit te herstellen is en wat dat ong kan kosten?
    eindejaar is een dure periode,daarmee dat ik op zoek ben naar de goedkoopste oplossing!
    ga hiermee naar een computer winkel bij jou in de buurt.
    zeg wat het probleem is en laat ze naar die laptop kijken.
    ik denk dat ze het voor een redelijke prijs kunnen maken
    su6

    Comment


    • #3
      Re: miserie,miserie!

      Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
      ga hiermee naar een computer winkel bij jou in de buurt.
      zeg wat het probleem is en laat ze naar die laptop kijken.
      ik denk dat ze het voor een redelijke prijs kunnen maken
      su6
      dat denk ik dus niet...

      een laptop van 3,5 jaar oud waar het scherm vervangen moet worden kost ei zo na evenveel als een nieuwe laptop met meer capaciteiten en opnieuw garantie...

      Navragen kan nooit kwaad maar maak je geen illusies... Fabrikanten maken tegenwoordig veel winst op herstellingen omdat de marges op verkoop laag zijn...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: miserie,miserie!

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        dat denk ik dus niet...

        een laptop van 3,5 jaar oud waar het scherm vervangen moet worden kost ei zo na evenveel als een nieuwe laptop met meer capaciteiten en opnieuw garantie...

        Navragen kan nooit kwaad maar maak je geen illusies... Fabrikanten maken tegenwoordig veel winst op herstellingen omdat de marges op verkoop laag zijn...
        dat is volgens mij niet helemaal waar meestal kost zn reparatie 400 euro

        Comment


        • #5
          Re: miserie,miserie!

          Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
          dat is volgens mij niet helemaal waar meestal kost zn reparatie 400 euro
          leg daar 70 à 100 € bovenop en je hebt een nieuwe :

          klikkerdeklik

          Hij zal het verschil in prestaties ook wel merken bovendien
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: miserie,miserie!

            'k Vrees dat het sop de kolen niet waard is..

            En 50 cm is nu niet gering voor een laptop he. Dus voor 't zelfde geld is uw HDD ook kapot.

            Indien het een toestel jonger dan 1 jaar zou zijn, dan misschien wel ja..
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: miserie,miserie!

              tja ik denk dat er wel meer aan die laptop kapot is.

              Comment


              • #8
                Re: miserie,miserie!

                Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                tja ik denk dat er wel meer aan die laptop kapot is.
                hoe zo??
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: miserie,miserie!

                  is een gratis scherm van Philips ( in perfecte staat ) misschien een oplossing? Wel maar 15"
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: miserie,miserie!

                    Oorspronkelijk geplaatst door meuwi Bekijk bericht
                    mijne laptop is van zo'n 50 cm hoog op de grond gekukkeld,en nu hebben ze het licht uit gedaan!
                    als ik met een lamp op m'n scherm schijn zie ik nog een beetje beeld,zonder die bureellamp zie ik dus alleen een zwarte plaat!
                    schijnt dat er tl-lampjes in het scherm zitten die gesneuveld zijn(zo heeft men me gezegd)
                    is er één van fujitsu-siemens,en dat beestje is voor mij een plezier om op te werken,maar ik zit nu met de vraag:laten maken of uitkijken naar een andere?
                    is ong 3,5 jaar oud,en is mss een kostelijke zaak om te herstellen vandaar mijn dilemma.
                    ik heb er nu een oud scherm van een afgedankte pc op aangesloten,maar om foto's te bekijken en te bewerken is dit verre van goed!
                    iemand enig idee of dit te herstellen is en wat dat ong kan kosten?
                    eindejaar is een dure periode,daarmee dat ik op zoek ben naar de goedkoopste oplossing!


                    Hier hetzelfde voorgehad, alleen van dubbel zo hoog...
                    Enkel een centimetertje plastiek van de Fujitsu af, en enkele beschadigde sectoren op de HDD (laptop stond aan overigens!). Meer niet


                    Zoals gezegd, herstellen gaat je veel kosten. Tegenwoordig koop je voor 400-500 EUR een goede laptop, zeker vergeleken met één van 3,5 jaar geleden.

                    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                    Comment


                    • #11
                      Re: miserie,miserie!

                      Oorspronkelijk geplaatst door meuwi Bekijk bericht
                      iemand enig idee of dit te herstellen is en wat dat ong kan kosten?
                      eindejaar is een dure periode,daarmee dat ik op zoek ben naar de goedkoopste oplossing!
                      Een reisje naar Westerlo lijkt mij dan echt de moeite waard te zijn.
                      Later kunt u eens uitkijken naar een tweede hands scherm op een of andere veilingssite.
                      Een nieuw scherm zou ik zeker niet laten plaatsen wegens te duur.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: miserie,miserie!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Een reisje naar Westerlo lijkt mij dan echt de moeite waard te zijn.
                        Later kunt u eens uitkijken naar een tweede hands scherm op een of andere veilingssite.
                        Een nieuw scherm zou ik zeker niet laten plaatsen wegens te duur.
                        dat zou wel de perfecte oplossing kunnen zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: miserie,miserie!

                          niemand die suggereerd er (tijdelijk) een externe monitor aan te hangen?
                          Kan je tenminste verder werken met je laptop.

                          't Is maar een idee

                          Christiaan
                          Fuji Digitaal fototoestel

                          Comment


                          • #14
                            Re: miserie,miserie!

                            Oorspronkelijk geplaatst door cvcaelen Bekijk bericht
                            niemand die suggereerd er (tijdelijk) een externe monitor aan te hangen?
                            Kan je tenminste verder werken met je laptop.

                            't Is maar een idee
                            daar was TS zelf al achter hoor.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: miserie,miserie!

                              Oorspronkelijk geplaatst door cvcaelen Bekijk bericht
                              niemand die suggereerd er (tijdelijk) een externe monitor aan te hangen?
                              Kan je tenminste verder werken met je laptop.

                              't Is maar een idee

                              Christiaan
                              Beter nog: http://forum.belgiumdigital.com/2496180-post9.html
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment

                              Working...
                              X