Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koffiebonen malen . . .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koffiebonen malen . . .

    Mijn wederhelft drinkt nog altijd het liefst zelfgemalen koffie, ik ben dus op zoek naar een koffiemolen, op zoek is veel gezegd, want je vindt er voldoende maar aangezien ik er niets van ken, stel ik de vraag even hier, misschien zijn er gebruikerservaringen?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Koffiebonen malen . . .

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Mijn wederhelft drinkt nog altijd het liefst zelfgemalen koffie, ik ben dus op zoek naar een koffiemolen, op zoek is veel gezegd, want je vindt er voldoende maar aangezien ik er niets van ken, stel ik de vraag even hier, misschien zijn er gebruikerservaringen?
    Jamaar, een electrische of nog een manuele ?

    Comment


    • #3
      Re: Koffiebonen malen . . .

      elektrisch . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Koffiebonen malen . . .

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        elektrisch . . .
        Wat ik vroeger nogal hoorde: een elektrische molen verbrandt de koffie.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Koffiebonen malen . . .

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Wat ik vroeger nogal hoorde: een elektrische molen verbrandt de koffie.
          Juist en niet juist. Een electrische molen met mesjes zoals een mixer verbrandt de koffie inderdaad. Maar de betere molen (Braun bv. maar er zijn nog wel enkele andere merken) werkt zoals de oude handmolen: met 2 platen waartussen de koffie koud gemalen wordt. Vanaf 50 euro bij de electrohandel of de koffiespeciaalzaak.

          Comment


          • #6
            Re: Koffiebonen malen . . .

            Ik heb onlangs een espressoapparaat gekocht die zelf zijn bonen maalt.


            HEERLIJKE koffie krijg je daarvan!
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Koffiebonen malen . . .

              Vraag eens om inlichtingen in 't Branderke in Morkhoven en breng gelijk een pakje versgemalen koffie mee.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Koffiebonen malen . . .

                Waarom doet "koffiemolen" me steeds terug denken aan mijn grootmoeder,voor de aroma's die loskomen tijdens het malen?voor het geduld van de koffie met een beurs klaar te maken?tijd voor een lekkere kop koffie,maar dan wel zonder chicorei... En nu 's ochtends maar sakkeren dat die stomme senseo niet vlugger opgewarmd is
                So much to do, so little time !
                http://franky289.fotopic.net/

                Comment


                • #9
                  Re: Koffiebonen malen . . .

                  ik maal zelf mijn koffie met een oudek molen van mijn (wijlen) grootmoeder.
                  Bodum heeft verschillende elektrische koffiemolens, zie http://www.bodum.be/pages/products/p...&rid=1689&idv=
                  Kitchen Aid heeft er ook ééntje maar is duurder...
                  zie http://www.kitchenaid.be:80/app.cnt/.../7/subcatid/37
                  Ik heb de C-mill van Bodum maar werk liever met de oude manuele koffiemolen, die is beter, gezien de bonen trager gemalen worden.
                  Ik denk wel dat zowel die Bodum Antigua als die Kitchen Aid beter zijn gezien die een traag maal-mechanisme hebben en instelbaar zijn.
                  Groeten,
                  Koen
                  Last edited by dekleine; 13 december 2009, 10:03.
                  Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

                  Comment

                  Working...
                  X