Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paddo's van vandaag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paddo's van vandaag

    Een drietal uit de oogst van vandaag.

    Mvg.
    Robert

    Wtte kluifzwam



    Pijpknotszwam



    Sneeuwzwammetje
    Last edited by Hasseltenaar; 11 december 2009, 23:37. Reden: Naamswijziging
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  • #2
    Re: Paddo's van vandaag

    Als foto vind ik die laatste de schoonste Robert
    Maar 1 en 2 zijn wel heel bijzondere exemplaren !

    Groeten , Jan

    Comment


    • #3
      Re: Paddo's van vandaag

      1 en 2 zijn wel bijzondere exemplaren hoor ,ongelooflijk welke soorten er bestaan ,ze staan er wel mooi op ,maar ikzelf (persoonlijke mening )zie niet zo graag geflitst ,ik denk ook dat er nogal veel ruis op de 3de zit ,maar deze is dan voor mij wel de mooiste voor mij ,

      Comment


      • #4
        Re: Paddo's van vandaag

        Een en twee voor mij mooi.
        Hoe groot was die tweede ongeveer?
        Groetjes Hendrika

        Comment


        • #5
          Re: Paddo's van vandaag

          Die eerste is wel een merkwaardige.Mooi van kleur en scherpte.
          De tweede vind ik het takje wat teveel licht hebben en je derde is de mooiste naar mijn smaak.

          Comment


          • #6
            Re: Paddo's van vandaag

            @ Bopatje: even door de filter gehaald.




            @ Hendrika: die tweede is ongeveer 1,5 cm groot, maar in een verder stadium zie ie er uit.

            Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #7
              Re: Paddo's van vandaag

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              @ Hendrika: die tweede is ongeveer 1,5 cm groot, maar in een verder stadium zie ie er uit.

              Mvg.
              Robert
              ...piepklein dus Ik vind het een hele mooie en al even mooi in een verder stadium
              Kon mij niet voorstellen hoe groot hij was daarom mijn vraag. Bedankt hoor!
              Groetjes Hendrika

              Comment


              • #8
                Re: Paddo's van vandaag

                Oorspronkelijk geplaatst door jumper51 Bekijk bericht
                Als foto vind ik die laatste de schoonste Robert
                Maar 1 en 2 zijn wel heel bijzondere exemplaren !

                Groeten , Jan
                geheel mee eens.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Paddo's van vandaag

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  @ Bopatje: even door de filter gehaald.
                  Mvg.
                  Robert
                  dat is een hele verbetering Robert,nu is het een topplaatje voor mij

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paddo's van vandaag

                    Pracht reeksje Robert waar blijf Je ze halen
                    Gisteren in Hasselt naar de standaardboekwinkel geweest om een boek over paddestoelen te halen ,kom ik toch weer buiten met nogmaals een boek over vogels zekers kan het moeilijk laten

                    mvg wingske

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paddo's van vandaag

                      Oorspronkelijk geplaatst door wingske Bekijk bericht
                      Pracht reeksje Robert waar blijf Je ze halen
                      Gisteren in Hasselt naar de standaardboekwinkel geweest om een boek over paddestoelen te halen ,kom ik toch weer buiten met nogmaals een boek over vogels zekers kan het moeilijk laten

                      mvg wingske
                      Elke week mee op stap met de paddenstoelen werkgroep.

                      Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #12
                        Re: Paddo's van vandaag

                        Een hele mooie reeks.
                        Mijn voorkeur gaat absoluut naar je derde, prachtig van compo.
                        Alhoewel je eerste ook erg speciaal is.

                        groetjes

                        moniq
                        groetjes, moniq (BD1321BE)

                        A picture paints a thousand words

                        Comment


                        • #13
                          Re: Paddo's van vandaag

                          Dag Robert,
                          mooie foto's, dat wel, maar het moet me toch even van het hart: waar heb je die namen gehaald???
                          Het sneeuwzwammetje kan kloppen (is moeilijk controleerbaar op fotomateriaal) maar de gerimpelde knotszwam zou nieuw zijn voor België ware het niet dat het hier simpelweg om de witte kluifzwam gaat (Helvella crispa).
                          De pijpknotszwam is 4 tot 20 cm hoog en slechts enkele millimeter breed... ik vermoed dat wat je op de foto hebt een gal is van mogelijks een Taphrinasoort (geen Ned. naam). Stond die trouwens niet op een elzentak of berkentak? (deze soorten zijn idd gevoelig aan Taphrina)
                          Nog heel veel succes met de fotografie van zwammen, maar noteer liever geen naam bij een foto dan een foute naam en informeer je eventueel bij een mycoloog wat de naamgeving betreft.

                          vriendelijke groet
                          Marc

                          Comment


                          • #14
                            Re: Paddo's van vandaag

                            Ha Robert, je bent weer op stap geweest.
                            Heel mooie reeks.
                            Je bent altijd welkom : http://www.florif.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Paddo's van vandaag

                              Oorspronkelijk geplaatst door Marc_S Bekijk bericht
                              Dag Robert,
                              mooie foto's, dat wel, maar het moet me toch even van het hart: waar heb je die namen gehaald???
                              Het sneeuwzwammetje kan kloppen (is moeilijk controleerbaar op fotomateriaal) maar de gerimpelde knotszwam zou nieuw zijn voor België ware het niet dat het hier simpelweg om de witte kluifzwam gaat (Helvella crispa).
                              De pijpknotszwam is 4 tot 20 cm hoog en slechts enkele millimeter breed... ik vermoed dat wat je op de foto hebt een gal is van mogelijks een Taphrinasoort (geen Ned. naam). Stond die trouwens niet op een elzentak of berkentak? (deze soorten zijn idd gevoelig aan Taphrina)
                              Nog heel veel succes met de fotografie van zwammen, maar noteer liever geen naam bij een foto dan een foute naam en informeer je eventueel bij een mycoloog wat de naamgeving betreft.

                              vriendelijke groet
                              Marc
                              Beste Marc,

                              Dat van die Gerimpelde knotszwam ga je gelijk hebben. Ik heb mij vergist, dit is namelijk de Witte kluifzwam. Er werd wel eentje gevonden waar men hard aan twijfelde of dit een Gerimpelde knotszwam zou kunnen zijn en heel waarschijnlijk heb ik toen de verkeerde naam genoteerd.

                              Wat betreft die Pijpknotszwam, deze stond op een Meidoorn. Zie ook mijn antwoord hoger in deze draad bij het antwoord op de vraag van Hendrika. Aan de voet van de Meidoorn bevonden zich uitgegroeide Pijpknotszwammen waarvan ik spijtig genoeg geen foto heb.

                              De soorten worden gedetermineerd door de mensen van de Mycologische werkgroep van Limburg met wie ik regelmatig op stap ga.

                              Determinatie van paddenstoelen is inderdaad geen makkie.

                              Toch bedankt voor de verbetering.

                              Mvg.
                              Robert

                              Mvg.
                              Robert
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment

                              Working...
                              X