Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geschenkidee voor verlamde persoon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geschenkidee voor verlamde persoon

    Een vreemde vraag maar misschien heeft iemand hier een idee...

    een kennis van mij is na een beroerte half verlamd en ligt nu de helft van de dag in bed en de andere helft 'hangt' ze in een stoel. eten doet ze nauwlijks
    Het is een (vroeger erg energieke) vrouw van 70 jaar.
    Had haar zo graag iets gegeven wat ze echt kan gebruiken maar weet niet wat?!?
    boeken en films zijn te vermoeiend. ze valt na een paar minuten in slaap.
    zeep, toiletartikelen en bloemen krijgt ze steeds maar.

    Misschien dat iemand hier een leuk idee heeft?

    Alvast bedankt!!

  • #2
    Re: geschenkidee voor verlamde persoon

    Misschien een verzorging aan huis? Een kapper(ster), manicure, pedicure, ...
    Dat geeft mensen met deze aandoening nog een gevoel erbij te horen, nog waardig te zijn.
    Iemand van 70 kan best nog pronken met mooie nagels, eens een gelaatsverzorging te krijgen of een mand(je) met verzorgingsprodukten.
    Dit zijn geschenken waar de beste dame nog iets aan zal hebben en belandt het niet ergens op een stapel waar het vergeten raakt.

    Comment


    • #3
      Re: geschenkidee voor verlamde persoon

      Een mooie sjaal? Of ander kledingstuk (indien je haar maat kent tenminste)?
      Of een dekentje

      Het is inderdaad moeilijk om iets te verzinnen

      Twizter zijn idee is ook iets goed
      Using the camera to defeat the habit of not seeing

      Comment


      • #4
        Re: geschenkidee voor verlamde persoon

        Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
        Misschien een verzorging aan huis? Een kapper(ster), manicure, pedicure, ...
        Dat geeft mensen met deze aandoening nog een gevoel erbij te horen, nog waardig te zijn.
        Iemand van 70 kan best nog pronken met mooie nagels, eens een gelaatsverzorging te krijgen of een mand(je) met verzorgingsprodukten.
        Dit zijn geschenken waar de beste dame nog iets aan zal hebben en belandt het niet ergens op een stapel waar het vergeten raakt.
        even met mijn dochter gepraat
        zij heeft met mensen zoals deze dame stage gedaan
        ze zegt dat deze mensen er nog zeker bij willen horen en dat hier van zeer kunnen genieten ze heeft ik weet niet hoeveel nagels gelakt van de dames en ze kreeg steeds een dankbaar lachje terug
        het geeft hun een gevoel er weer bij te horen
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

        Comment


        • #5
          Re: geschenkidee voor verlamde persoon

          Bedankt allemaal

          Inderdaad een goed idee, die manicure.
          Verder dacht ik door die sjaal aan zo een grote brede sjaal met armsgaten waar ze in gewikkeld kan worden als ze in de stoel zit.

          Wat zou het fantastisch zijn als ze zou glimlachen maar die spieren doen het ook niet meer gelukkig kan je toch wel iets aan haar ogen zien...

          enfin laten we hopen dat ik haar met deze cadeautjes weer even blij mag maken!
          Bedankt!

          Comment


          • #6
            Re: geschenkidee voor verlamde persoon

            veel personen met zo'n handicap lezen niet meer omdat het te moeilijk is om een boek te hanteren of om zich te concentreren op de kleine lettertjes,enz...!
            in zo'n geval is een "luisterboek" mss een oplossing,ook mensen van die leeftijd herkennen daarin mss het luisterspel van vroeger op de radio,toen er nog geen tv of pc bestond!
            succes,en hopelijk kan je haar blij maken!
            grts; M

            Comment


            • #7
              Re: geschenkidee voor verlamde persoon

              Het is zo dat je mooie, gezellige momenten kado kan doen, een massage, manicure, uitstap, ... Een idee om meerdere momenten van de dag op geheel zelfstandige wijze een invulling van de dag te geven, is inderdaad een luisterboek. Dit heet daisy-speler er bestaan cd's met allerhande boeken, de krant, tijdschriften... Het is gratis als je kan aantonen dat er een leeshandicap is (www.luisterpuntbibliotheek.be). Ik weet niet of ze in de mogelijkheid is om nog 1 hand te gebruiken want dan kan een breimachientje om sjaals of mutsen te breien interessant zijn. Je kan dit bij Veritas of andere hobbyzaken kopen, de prijs ligt wel rond de 90€. Vroeger had ik er zo eentje voor mijn dochter gekocht van Barbie om Barbiekleertjes te breien. Door intens gebruik van onze bewoners was het al snel stuk. Het is heel goed hanteerbaar voor mensen met een éénzijdige verlamming alleen voor de afwerking moet er hulp zijn.
              Succes

              Comment


              • #8
                Re: geschenkidee voor verlamde persoon

                Ben meteen op de site gaan kijken en zal haar eerst even vragen van wat voor genre ze houdt.
                Bestaan er eigenlijk weekbladen op cassette? dat zou iets luchtiger een eenvoudiger zijn. Zal even gaan googelen. Anders kan ik het misschien zelf voor haar opnemen en dan kan ze af en toe luisteren.

                Zo een breimachine is volgens mij te ingewikkeld en vermoeiend op het ogenblik. Misschien als ze wat sterker wordt...

                Bedankt voor de tips
                Last edited by Aned; 11 december 2009, 12:45.

                Comment


                • #9
                  Re: geschenkidee voor verlamde persoon

                  Je kan ook eens gaan kijken in een CM thuiszorg-winkel.
                  Misschien vind je daar een leuk cadeautje.

                  Een manicure, pedicure, thuiskapster e.d. is ook een goed idee, maar ik las in je eerste post dat je iets wil geven wat ze zelf kan gebruiken.
                  Fuji FinePix S100fs

                  Comment


                  • #10
                    Re: geschenkidee voor verlamde persoon

                    Luisterboeken zijn zéééker een goed idee, mijn grootvader heeft visuele beperking gekregen en amuseert er zich rot mee.

                    Tijdschriften bestaan ook wel, maar dan vooral de eigen tijdschriften van organisaties. Kijk eens op de progebraille website van de Helen Keller stichting: http://www.phk.be/index.htm

                    Daisy-boeken staan trouwens eigenlijk gewoon in mp3-formaat op een cd, dus mocht je een mp3-lezer in je stereootje hebben werkt die ook...

                    Enneuh, aangezien we hier precies op een fotoforum zitten, misschien een idee om d'r wat mooie foto's van haar geliefden te bezorgen? Of één grote foto? Of....
                    Niet geschoten is altijd mis!

                    Comment

                    Working...
                    X