Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anti-diefstal koffer?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Anti-diefstal koffer?

    Gisteren tot de onaangename conclusie gekomen dat er ingebroken was in onze auto . Via de ruit van het achterportier, de rugleuning van de zetel naar voor gekanteld, en zo de laptop meegenomen. Naast de ongemakken (aangifte, herstel, verloren informatie) gelukkig geen financiele kater (bedrijfswagen, bedrijfslaptop) aan overgehouden.

    Nu, 't is eigenlijk een wonder dat er slechts die ene laptop in de koffer lag. Vaak ligt er nog een prive-laptop en mijn foto-materiaal ook.
    Vandaar:
    Heeft er iemand ervaring met anti-diefstal koffers om in een auto-koffer te plaatsen?
    Ik vond reeds informatie over steelbag & varianten, maar deze zijn toch vrij prijzig als je een koffer met voldoende ruimte wil kopen. (450 euro voor iets waar een laptop & cameratas in kan)
    Misschien ga ik wel aan de slag en las ik zelf zoiets in elkaar. Het is niet de bedoeling om een versterkt fort in m'n auto te lassen, maar ik ga er vanuit dat alles wat niet grijpklaar ligt, ook niet gestolen wordt. Een stalen koffer die met een staalkabel vastgemaakt is aan een lus (die zal er wel ergens zijn aan het reservewiel) lijkt me al een verbetering...
    Iemand nog een idee?
    Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

  • #2
    Re: Anti-diefstal koffer?

    heeft de dief je de laptop in de koffer zien leggen? dat zit daar het probleem... brussel veronderstel ik?


    Kensington-kabelsloten voor laptops zijn alvast slechts goed voor een afschrikeffect, en hebben geen enkele beveiligende waarde... Denk eraan dat als je een veiligheidskoffer gebruikt, ze nog steeds je raam gaan inslagen om te proberen je laptop te stelen (als ze zien dat je hem daarin opbergt)

    enige oplossing volgens mij is hem niet in je koffer laten liggen, veiligsheidskoffer of niet.

    ik zou nooit mijn fotomateriaal en laptops in de koffer van auto laten steken, zelfs niet op bewaakte parkings...
    Last edited by RikH; 10 december 2009, 16:28.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Anti-diefstal koffer?

      De koffer was volledig afgesloten door hoedenplank, dus zeker niks in't zicht laten liggen. De laptop lag reeds in de koffer, dus er kan ons ook niemand die laptop in de koffer zien leggen hebben.
      Enige optie lijkt me (aangezien er slechts 3 auto's uit een rij - alle 3 met laptop - doelwit waren) dat ze dit met een of ander scannertje gedetecteerd hebben. Dit lijkt me nogal sci-fi, maar ik meen me te herinneren dat ik hier ooit iets van las. Anders hebben die inbrekers wel ferm goeie lucky guesses gedaan.
      Het was inderdaad in Brussel, maar er was geen mogelijkheid om de laptop zelf mee te nemen uit de wagen. En aangezien ik rechtstreeks van't werk kwam, en 's ochtends op verplaatsing moest, was er geen andere mogelijkheid dan die in de koffer te laten liggen.
      Trouwens, zelfs al lag de laptop niet in de koffer, maar uitgestald op m'n dashboard (incusief etalage-verlichting, en een grote reclameballon boven m'n wagen), ik ben van de mening dat ik hier niet "in fout" ben, maar de inbreker...

      Ik snap dat zo'n koffer of kensington ketting geen absolute oplossing is, maar als dit misschien een vertragende factor is, zou het wel eens kunnen helpen.
      Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

      Comment


      • #4
        Re: Anti-diefstal koffer?

        'k steek de fout in dit geval niet op u hoor, zo ver ga ik nu ook weer niet, Brussel is gewoon een extreem laptop-onvriendelijke stad...

        record bij mijn vorig werk: 3 laptops op jaar + raam van de 3 auto's , soms zelfs in ondergronde bewaakte privé parkings...

        het enige dat in brussel echt werkt is niets laten liggen.
        Last edited by RikH; 11 december 2009, 12:10.
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: Anti-diefstal koffer?

          Misschien een beetje overkill, maar toch

          http://www.steelbag.nl/

          Comment


          • #6
            Re: Anti-diefstal koffer?

            bevestig een handgranaat aan je laptop!
            weet je meteen wie geprobeerd heeft de boel te stelen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Anti-diefstal koffer?

              Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
              Misschien een beetje overkill, maar toch

              http://www.steelbag.nl/
              Als daar iemand je in brussel mee ziet lopen
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

              Comment


              • #8
                Re: Anti-diefstal koffer?

                Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                Als daar iemand je in brussel mee ziet lopen
                Maatpak, donkere bril en een colaflesje in je binnenzak, veel zullen ze niet durven doen

                Comment

                Working...
                X