Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rock Werchter, andermaal duurder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rock Werchter, andermaal duurder

    De Schuur weet het: ik mag vragen wat ik wil, ik krijg toch mijn tickets verkocht!

    Zie: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF10122009_013

    Nog maar eens een prijsstijging . Waar is de tijd van een steengoed zaterdags concert in Torhout ...

  • #2
    Re: Rock Werchter, andermaal duurder

    of Jazz Bilzen, waar het allemaal is begonnen destijds.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Rock Werchter, andermaal duurder

      Het wordt inderdaad elk jaar schandaliger en schandaliger... Steeds meer en meer studerende muziekfanaten moeten vakantiewerk gaan doen om hun festivalticket te betalen :s
      FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

      Comment


      • #4
        Re: Rock Werchter, andermaal duurder

        Ok, het is niet goedkoop, maar RW blijft wel een van de minder dure festivals. Kijk maar eens naar festivals in het buitenland van gelijkaardig kaliber.

        Altijd als ik naar Rock Werchter gegaan ben, deel ik de prijs van m'n ticket door het aantal optredens dat ik gezien heb. Dan kom ik toch tot de conclusie dat de "prijs per concert" eigenlijk heel laag ligt, zeker als je ziet welke namen er soms tussen zitten.

        Als je natuurlijk enkel gaat voor de sfeer, dan is het best wel duur idd
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: Rock Werchter, andermaal duurder

          En het publiek wil steeds meer en steeds groter : dit kost geld natuurlijk.

          &

          Wanneer je als organisator de alleenheerschappij hebt....... is het publiek de klos.
          Last edited by vinstermik; 10 december 2009, 14:06.

          Comment


          • #6
            Re: Rock Werchter, andermaal duurder

            reeds 4 namen! en welke!
            Rammstein, Muse, P!NK en pearl jam

            die eerste 2 zijn nie de goedkoopste.

            en wie weet wa volgt er nog!
            kijk maar es wat tickets voor "rock am ring" ofzo kosten!
            't is idd jammer dat ze duurder worden, maar wa kost het om die groepen 1 voor 1 appart te gaan bekijken.
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Rock Werchter, andermaal duurder

              Hij speelt het wel erg vuil, de Herman... 4 grote namen aankondigen, voor elk wat wils. Voorverkoop goedkoper maken tot 4 januari, en hopen dat het grootste deel al verkocht is tegen dan. En het zal hem nog lukken ook...

              Glastonbury raakt zelfs al uitverkocht nog voor de eerste naam bekend is

              Zolang de massa toestroomt zullen de prijzen blijven stijgen.
              Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

              Comment


              • #8
                Re: Rock Werchter, andermaal duurder

                Het klopt dat de prijs per groep echt heel goed meevalt en de prijs voor iemand die gaat werken kan best meevallen maar inderdaad, wat met een gezin die pakweg 2 of 3 studerende kinderen heeft en die willen uiteraard met hun vrienden naar RW, dan slaat dit een ferm gat in de "begroting".
                Het is een dure bedoening geworden temeer omdat men ook nog moet eten en drinken tijdens het festival aan festivalprijzen .
                En zoals ik in de openingspost schreef: de Schuur weet verdomd goed dat de tickets verkocht zullen worden. Ik overweeg om ook zelf te gaan trouwens na jaren afwezigheid.

                Comment


                • #9
                  Re: Rock Werchter, andermaal duurder

                  Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                  Ik overweeg om ook zelf te gaan trouwens na jaren afwezigheid.
                  Het is te duur, en toch wil je zelf gaan...?

                  Ze zeggen altijd: het is waard wat een zot ervoor wilt betalen, en aangezien je het er voor over hebt moet het het wel waard zijn, anders zou je zeker niet gaan...

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rock Werchter, andermaal duurder

                    Tja, je bent ook niet verplicht om te gaan hé. Altijd klagen en zagen over LUXE-"PROBLEMEN" !
                    ---------------
                    Stel je voor dat de een of andere plezante hier zou gaan klagen dat de nieuwe BMW5M zo dùùùùùùr is. Er zou nogal gelachen worden zeker ?
                    ---------------
                    Of wel wil je iets en dan moet je bereid zijn "offers te brengen". Maar als het simpelweg buiten jouw bereik ligt : aanvaard dat dan. Er zijn steeds meer mensen die geloven dat "alles wat ze zien" ook bij hùn levens"stijl" hoort. Soms vergeten de mensen een beetje "waar ze vandaan komen", met alle gevolgen van dien.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rock Werchter, andermaal duurder

                      werchter duurder ... dat is 1 of het allemaal in de schuur zijn pokket gaat dat is nog maar de vraag.

                      Artiesten draaien hun hand niet om om vette gages te vragen. Concerten zijn hun grootste bron van inkomsten. Van de cd-verkoop moeten ze het niet hebben.
                      Voor een cd wil men geen geld neertellen, hoewel ze een stuk goedkoper zijn dan pakweg 10 jaar geleden. Maar tussen de 50 en 100 euro neertellen voor een concertje is geen probleem ... sportpaleis-toestanden zijn in een mum van tijd uitverkocht.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rock Werchter, andermaal duurder

                        Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
                        werchter duurder ... dat is 1 of het allemaal in de schuur zijn pokket gaat dat is nog maar de vraag.

                        Artiesten draaien hun hand niet om om vette gages te vragen. Concerten zijn hun grootste bron van inkomsten. Van de cd-verkoop moeten ze het niet hebben.
                        Voor een cd wil men geen geld neertellen, hoewel ze een stuk goedkoper zijn dan pakweg 10 jaar geleden. Maar tussen de 50 en 100 euro neertellen voor een concertje is geen probleem ... sportpaleis-toestanden zijn in een mum van tijd uitverkocht.
                        das hetgeen ik hier ook al aanhaalde!
                        meerdere keren een concertje meepikken geen probleem.
                        4of 5 band in 1 keer die ferm de moeite zijn samen aan pakweg 200 euro is dan ineens te veel.
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rock Werchter, andermaal duurder

                          Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
                          Voor een cd wil men geen geld neertellen, hoewel ze een stuk goedkoper zijn dan pakweg 10 jaar geleden.
                          Sorry voor het Off-Topic gaan, maar hier wil ik toch eventjes op inpikken... Destijds betaalde je voor een vinyl-album tussen de 400 en 500 bfr (zo'n 10 tot 12.5 euro). Toen de CD geïntroduceerd werd was de verkoopprijs rond de 700-800 bfr (zo'n 17.5 tot 20 euro).
                          Er werd wel bijgezegd dat deze prijs ferm zou zakken als de CD eenmaal ingeburgerd zou zijn, daar de productieprijs een stuk lager is dan het persen van een vinylplaat.
                          Echter... echt zakken deed die prijs nooit. Waar platenmaatschappijen toen gouden zaken dachten mee te doen, bleek zich al snel tegen hen te keren. Ze gooiden hun eigen ruiten in. Zeker met de komst van het internet...

                          Nu ja, ik koop in ieder geval m'n CD's nog altijd, want er gaat mij niks boven een echte CD met daarbij een boekje, liefst voorzien van wat extra informatie of songteksten.

                          Mvg,
                          Frederic

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rock Werchter, andermaal duurder

                            Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
                            werchter duurder ... dat is 1 of het allemaal in de schuur zijn pokket gaat dat is nog maar de vraag.

                            Artiesten draaien hun hand niet om om vette gages te vragen. Concerten zijn hun grootste bron van inkomsten. Van de cd-verkoop moeten ze het niet hebben.
                            Voor een cd wil men geen geld neertellen, hoewel ze een stuk goedkoper zijn dan pakweg 10 jaar geleden. Maar tussen de 50 en 100 euro neertellen voor een concertje is geen probleem ... sportpaleis-toestanden zijn in een mum van tijd uitverkocht.
                            Momentje hier, ik betaal zonder problemen iets waar ik naar uitkijk, of het nu een concert is (laatste was reeds van 2 jaar geleden voor Roger Waters), een uitstap zoals ik de afgelopen dagen heb gemaakt (foto's van gisteren zullen veel verklaren), of mijn +250 legaal aangekochte DVD's of Blu Rays. Ja, ik betaal voor mijn Win 7, Office en zelfs de kleinere progamma's als een Nero, Winrar, ... Mag ik dan net als Frederik zeggen dat iets veel geld kost en zijn quote aanhalen:

                            Ze zeggen altijd: het is waard wat een zot ervoor wilt betalen, en aangezien je het er voor over hebt moet het het wel waard zijn, anders zou je zeker niet gaan...
                            Ik probeer het even te recapituleren: ik schreef dat "de Schuur" weet dat de mensen zullen betalen voor RW, no matter what! Dat het elk jaar duurder wordt is ook een feit maar waren de namen van de afgelopen jaren dan ook zo slecht dat ze de "lagere" prijs verantwoorden?? Zijn er dit jaar dan zoveel meer hot shots als vorig jaar terwijl men de volledige affiche nog niet kent?
                            Het is als zeggen dat ik mijn D300 een duur toestel vind, wat het ook is, maar toch heb ik er eentje en geeft het me plezier.
                            En in mijn eerste post vond ik het gewoon schitterend om voor 1.100bf een dagje Torhout te hebben met schitterende groepen als Metallica, Therapy? of zelfs een Bryan Adams.
                            En op 35a te antwoorden, nee, ik leef niet boven mijn standaard om perse iets te willen kopen wat ik mij niet kan veroorloven, meer woorden maak ik aan zo'n opmerking niet vuil.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rock Werchter, andermaal duurder

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                              Destijds betaalde je voor een vinyl-album tussen de 400 en 500 bfr (zo'n 10 tot 12.5 euro). Toen de CD geïntroduceerd werd was de verkoopprijs rond de 700-800 bfr (zo'n 17.5 tot 20 euro).
                              Als kind betaalde ik voor een cd 600 à 700fr, zeker geen 800. Nu kosten nieuwe cd's 15 à 18 euro in de winkel, als je geluk hebt. En da's meer dan die 400-500 fr van een vinylalbum (kan ik niet van meespreken), maar die prijzen zijn wel recht evenredig met de lonen van toen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Twizter
                              Het klopt dat de prijs per groep echt heel goed meevalt en de prijs voor iemand die gaat werken kan best meevallen maar inderdaad, wat met een gezin die pakweg 2 of 3 studerende kinderen heeft en die willen uiteraard met hun vrienden naar RW, dan slaat dit een ferm gat in de "begroting".
                              Nou, als mijn kinderen ooit naar Werchter willen, mogen ze dat lekker zelf betalen hoor, vind ik maar normaal Dan kunnen ze zelf voelen hoeveel het kost.
                              Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                              Comment

                              Working...
                              X