Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De winter is in aantocht ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De winter is in aantocht ...

    voor de regio Antwerpen.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

  • #2
    Re: De winter is in aantocht ...

    't wier tijd...

    ...en 't wordt ook tijd om warmere oorden op te gaan zoeken.


    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

    Comment


    • #3
      Re: De winter is in aantocht ...

      Witte Kerst op komst of niet?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: De winter is in aantocht ...

        ben der klaar voor, heb mijn camera al op de winterstand gezet.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: De winter is in aantocht ...

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          heb mijn camera al op de winterstand gezet
          Vroeger had je dat ook op de auto's ... op zomerstand of winterstand.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: De winter is in aantocht ...

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Vroeger had je dat ook op de auto's ... op zomerstand of winterstand.
            De tijd van de choke?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: De winter is in aantocht ...

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              De tijd van de choke?
              Inderdaad ... de manuele choke is zowat stilaan aan het verdwijnen alsook de luchtinlaat dat je manueel moest herzetten.
              Om niet te vergeten sommige auto's dat je bij grote kou moest voorzien van een gedeeltelijk afdekstuk voor de grille ... waar is de tijd van de Simca 1000.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: De winter is in aantocht ...

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Vroeger had je dat ook op de auto's ... op zomerstand of winterstand.
                Ja, en mijn Citroëns waren luchtgekoeld. Dus om een beetje "verwarming" te hebben binnen in die kwaliteitsbak moest je zo'n schermpje voor het radiatorrooster bevestigen. Bij "breuk" van dat geweldig sterke schermpje of bij "afwezigheid" (waar ligt dat ding nu weer ?) ervan knoopte je een stuk karton voor je rooster. Dat waren nog tijden. Mijn eerste "eigen" wagen was een Opel Kadett. Die had een lange pook die ver onder het dashboard reikte, in een L-vorm. Wel, de rubber rond die pook was (natuurlijk) kapot en je kon door dat gat de weg zien. Slechter was het in de winter : dan kwam daar natuurlijk gewéldig veel kou door. Eerst een paar dagen rondgebold met mijn jas op mijn knieën maar dan toch maar rap die rubber laten herstellen.

                Comment


                • #9
                  Re: De winter is in aantocht ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Inderdaad ... de manuele choke is zowat stilaan aan het verdwijnen alsook de luchtinlaat dat je manueel moest herzetten.
                  Om niet te vergeten sommige auto's dat je bij grote kou moest voorzien van een gedeeltelijk afdekstuk voor de grille ... waar is de tijd van de Simca 1000.
                  Zeg, VerSeg, ik was dat ook juist aan het typen. Onder de motorkap de luchtinlaat verzetten én een "afdekstuk" voor de rooster. En we hadden geen airco, dus als we met een paar in die auto zaten, te hijgen en met natte kleren, waren alle ramen bewasemd. Natuurlijk had je dan zo'n voddig, versleten zeemvelletje in de auto om je raampjes schoon te wrijven.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De winter is in aantocht ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                    Zeg, VerSeg, ik was dat ook juist aan het typen. Onder de motorkap de luchtinlaat verzetten én een "afdekstuk" voor de rooster. En we hadden geen airco, dus als we met een paar in die auto zaten, te hijgen en met natte kleren, waren alle ramen bewasemd. Natuurlijk had je dan zo'n voddig, versleten zeemvelletje in de auto om je raampjes schoon te wrijven.
                    Dat was de tijd dat je soms eens antivries langs de binnenkant moest spuiten, uw ijzeren met harde plastiek overtrokken stuur niet kon vastpakken van de kou en dat ge een soort namaak dierenvel rond uw stuur deed.
                    De tijd dat bij -5°C al de diesels bevroren waren en dat ge op elke kleine bergop een hoop mensen de wagens zag verderduwen en dat bijna iedereen met dikke handschoenen moest rijden.
                    De zonneklep bestond met moeite of was zeker nog een optie, kopsteunen was enkel bij de duurdere wagens in optie verkrijgbaar, van ABS en dergelijke was helemaal nog geen sprake, servostuur en zelfs servorem was nog een optie bij vele wagens.
                    In putteke winter of bij vochtig weer uw delco moeten opendoen en de contacten wat moeten opkuisen met uw zakdoek om te kunnen vertrekken. De tijd dat een mistlicht niet bestond en dat plots iedereen om zo'n opbouwlicht mocht lopen, dezelfde tijd dat driepuntsgordels nog niet bestonden en dat de gewone gordel niet altijd standaard was. Oprolgordels was helemaal nog niet ter sprake gekomen. De tijd dat iedereen nog aan een hendeltje moest draaien om een ruit te openen.
                    En wat was een kreukelzone en flitspaal?
                    Last edited by VerSeg; 10 december 2009, 11:48.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: De winter is in aantocht ...

                      Schitterende post om te volgen
                      Zo herkenbaar

                      greetz
                      Cheeta
                      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: De winter is in aantocht ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dat was de tijd dat je soms eens antivries langs de binnenkant moest spuiten, uw ijzeren met harde plastiek overtrokken stuur niet kon vastpakken van de kou en dat ge een soort namaak dierenvel rond uw stuur deed.
                        De tijd dat bij -5°C al de diesels bevroren waren en dat ge op elke kleine bergop een hoop mensen de wagens zag verderduwen en dat bijna iedereen met dikke handschoenen moest rijden.
                        De zonneklep bestond met moeite of was zeker nog een optie, kopsteunen was enkel bij de duurdere wagens in optie verkrijgbaar, van ABS en dergelijke was helemaal nog geen sprake, servostuur en zelfs servorem was nog een optie bij vele wagens.
                        In putteke winter of bij vochtig weer uw delco moeten opendoen en de contacten wat moeten opkuisen met uw zakdoek om te kunnen vertrekken. De tijd dat een mistlicht niet bestond en dat plots iedereen om zo'n opbouwlicht mocht lopen, dezelfde tijd dat driepuntsgordels nog niet bestonden en dat de gewone gordel niet altijd standaard was. Oprolgordels was helemaal nog niet ter sprake gekomen. De tijd dat iedereen nog aan een hendeltje moest draaien om een ruit te openen.
                        En wat was een kreukelzone en flitspaal?
                        Thank god I was born in 1986
                        Lang leve luxe, hoewel ik toegeef dat er tegenwoordig wel op overdreven word.
                        FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

                        Comment


                        • #13
                          Re: De winter is in aantocht ...

                          wat dacht je van naar schoolfietsen (ja...fietsen) in de vrieskou en met sneeuw.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: De winter is in aantocht ...

                            Vocht in uwen Delco ! Zwijg mij ervan. Dat is in dezelfde orde als indertijd met de brommer een stukske vuil in uw bougie.
                            ---------------
                            En ik heb zoveel Franse auto's gehad : een paar Renaults en een paar Citroëns : die roestten terwijl je erop stond te kijken. Ik heb eens een extra 2e handse Citroën GS moeten kopen énkel om 4 "goeie" deuren te hebben want mijn portieren waren potrot ! Dus samen met een vriend mijn ouwe portieren eruitgeklopt en daar dan die "nieuwe" ingehangen. Eén probleem : mijn auto was rood, de nieuwe portieren....BLAUW ! Mijn schoonbroer heeft die dan nog willen herspuiten maar die jongen kon er ook niet al te veel van en ik had dus een auto met "snottebellen" !!! 't Was "mooi" maar ik bolde toch...
                            --------------
                            Ik kocht in '78 een NIEUWE R5 en na 6 maand en 18 maand moest ik binnen (allez : mijn auto) voor een "tectiel"-behandeling, een soort Dinitrol. Wel, 3 jaar later was die auto al kloek aan 't roesten en hij stond gvd élke nacht in de garage !

                            Comment


                            • #15
                              Re: De winter is in aantocht ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                              Vocht in uwen Delco ! Zwijg mij ervan. Dat is in dezelfde orde als indertijd met de brommer een stukske vuil in uw bougie.
                              ---------------
                              En ik heb zoveel Franse auto's gehad : een paar Renaults en een paar Citroëns : die roestten terwijl je erop stond te kijken. Ik heb eens een extra 2e handse Citroën GS moeten kopen énkel om 4 "goeie" deuren te hebben want mijn portieren waren potrot ! Dus samen met een vriend mijn ouwe portieren eruitgeklopt en daar dan die "nieuwe" ingehangen. Eén probleem : mijn auto was rood, de nieuwe portieren....BLAUW ! Mijn schoonbroer heeft die dan nog willen herspuiten maar die jongen kon er ook niet al te veel van en ik had dus een auto met "snottebellen" !!! 't Was "mooi" maar ik bolde toch...
                              --------------
                              Ik kocht in '78 een NIEUWE R5 en na 6 maand en 18 maand moest ik binnen (allez : mijn auto) voor een "tectiel"-behandeling, een soort Dinitrol. Wel, 3 jaar later was die auto al kloek aan 't roesten en hij stond gvd élke nacht in de garage !
                              en simca, nog zo'n roestbak
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment

                              Working...
                              X