Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

    Wat krijgen we nu, een nieuwe AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII , terwijl er andere objectieven veel dringender een revisie nodig hebben

    http://www.nikonusa.com/Find-Your-Ni...-ED-VR-II.html

    http://nikonusa.com/Find-Your-Nikon/...C-20E-III.html

  • #2
    Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

    Al zou die nieuwe TC 20 III misschien wel eens de eerste 2x converter kunnen zijn die degelijke prestaties neerzet.
    Die 300/2.8 AFS is natuurlijke wel een gegeerde lens voor velen, maar gelet op zijn prijs ware het misschien wel beter geweest een aantal andere lenzen een facelift te geven. Ik denk hier vooral aan de 300/4 AFS.
    Ik weet ook niet wat die ontwerpers van Nikon bezield om dergelijke keuzes te maken. Waarschijnlijk leven er daarvan toch enkele onder een glazen stolp.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

      Lijken me aanpasssingen die ze zonder veel problemen in de huidige productie keten kunnen toepassen. Waarschijnlijk levert de glas-leverancier enkel nog glas met Nano-caoting en idem voor het VRII systeem.

      (zie de update van de 18-200 VR)


      Voordeel (of nadeel) : de prijs van de huidige 300mm 2.8 gaat dalen
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Al zou die nieuwe TC 20 III misschien wel eens de eerste 2x converter kunnen zijn die degelijke prestaties neerzet.
        Die 300/2.8 AFS is natuurlijke wel een gegeerde lens voor velen, maar gelet op zijn prijs ware het misschien wel beter geweest een aantal andere lenzen een facelift te geven. Ik denk hier vooral aan de 300/4 AFS.
        Ik weet ook niet wat die ontwerpers van Nikon bezield om dergelijke keuzes te maken. Waarschijnlijk leven er daarvan toch enkele onder een glazen stolp.
        Misschien hebben ze wel een AF-S NIKKOR 300mm F4 G ED VR II op stapel staan, maar wilden ze eerst deze versie met verbeterde VR uitbrengen?

        Comment


        • #5
          Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Misschien hebben ze wel een AF-S NIKKOR 300mm F4 G ED VR II op stapel staan, maar wilden ze eerst deze versie met verbeterde VR uitbrengen?
          Laten we dat echt hopen, want voorlopig geven ze de indruk enkel nog dure toplenzen en (goedkope) kitlenzen te maken.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #6
            Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

            Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
            Laten we dat echt hopen, want voorlopig geven ze de indruk enkel nog dure toplenzen en (goedkope) kitlenzen te maken.
            Helemaal mijn gedachte

            Bryan
            Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

            Comment


            • #7
              Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Misschien hebben ze wel een AF-S NIKKOR 300mm F4 G ED VR II op stapel staan, maar wilden ze eerst deze versie met verbeterde VR uitbrengen?
              volgens mij zitten ze weer in een autistische faze...
              die AF-S NIKKOR 300mm F4 G ED VR II zou natuurlijk de ultieme Canon-killer zijn...
              erik, Nikon materiaal

              'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

              Comment


              • #8
                Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

                Canon-killer? "Canon-bijbener" bedoel je
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #9
                  Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

                  Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                  Canon-killer? "Canon-bijbener" bedoel je
                  Yup, dat zal het inderdaad meer zijn Nikon heeft al tijd genoeg verloren met zijn het niet vervangen van de 24-120VR, 80-400VR en de AFS 300/4.

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

                    Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                    volgens mij zitten ze weer in een autistische faze...
                    Of zijn ze ziende blind, of horend doof

                    Ik heb de laatste AF-S Nikkor 300mm f/2.8 VRII - daar is niets mis mee - reuzeobjectief.
                    Ik heb ook de laatste AF-S Nikkor 300mm f/4 - ook daar is niets mis mee - een VRII zou natuurlijk leuk zijn...
                    Maar dit zijn al beregoeie objectieven die nog altijd verkoopbaar zijn...

                    Maar een AF-S Nikkor 80-400 of 100-400 f/5.6 VRII - daar zitten we met z'n allen op te wachten. Een volwaardige tegenhanger van de beruchte Canon 100-400, een ideale wandellens met een heerlijk bereik, kwaliteitsglas en een zalige VR ! Ik zou daar veel geld voor over hebben...

                    Allez, komaan, dat is toch zo klaar als pompwater !!! Ze zouden de verkoop in de produktie niet kunnen bijhouden - dààr ben ik zeker van...
                    Waarom, mijn God, waarom wachten ze dan zo lang ??? Begrijpt iemand dit ???
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII


                      Ze hebben de TC 2.0 precies ook optisch verbetert, ben curieus naar de eerste reviews.
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

                        Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                        http://nikon.com/about/news/2009/1210_nikkor_01.htm
                        Ze hebben de TC 2.0 precies ook optisch verbetert, ben curieus naar de eerste reviews.
                        Yup, er zit nu een asferisch element in. Ik denk dat ik proefkonijn ga spelen

                        Comment


                        • #13
                          Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                          Ik heb ook de laatste AF-S Nikkor 300mm f/4 - ook daar is niets mis mee - een VRII zou natuurlijk leuk zijn...
                          Maar dit zijn al beregoeie objectieven die nog altijd verkoopbaar zijn...
                          Akkoord, alleen steekt het dat de versie van Canon beeldstabilisatie biedt aan nagenoeg dezelfde prijs.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Misschien hebben ze wel een AF-S NIKKOR 300mm F4 G ED VR II op stapel staan, maar wilden ze eerst deze versie met verbeterde VR uitbrengen?
                            Dat zou schitterend zijn!

                            Comment


                            • #15
                              Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

                              Lap weer typisch nikon.

                              Ik vraag mij af of NIKON wel luisterd naar zijn klanten.
                              En moest canon niet zo klote zijn om mee te werken (pushpull) dan was ik waarschijnlijk al overgelopen.

                              F4 reeks
                              Als je nikon wilt voor vogelfotografie ben je meteen massas geld kwijt.
                              Ik ben wel content met mijn 300mm f4 af-s
                              maar inderdaad VR zou handig zijn
                              - zelfs een nikon 400mm f5.6 VR zou ook mooi zijn
                              - nikon 80-400 af-s VR
                              - macro die meer vergroot dan 1:1
                              - 17-55 f4 af-s (met of zonder VR)
                              - 24-120 F4 af-s
                              - en waarschijnlijk nog een paar.
                              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                              Comment

                              Working...
                              X