Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 maar welke kitlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D90 maar welke kitlens

    hoi,

    Ik ben van plan om me een DSR aan te schaffen, en na een tijdje onderandere op het forum gelezen te hebben word het een D90.

    Nu vraag ik me af of de kit met de 16-85 ( 1136 bij Konijn) de meerprijs waard is tegenover de 18-105 ( 999 bij topcamera, 750 bij saturn in Tilburg maar dan wel zonder extra's), ermee rekening houdend dat ik bij deze laatste, bij topcamera, een extra originele baterij, een statief en een geheugenkaartje bijkrijg.

    Voor de grotere zoom zou ik het niet doen want ben van plan om later nog de 70-300 van Nikkon bij te kopen.
    En ik heb ook gezien dat de meeste hun prijzen de laatste weken laten zakken, dus zou het de moeite lonen om nog tot na nieuwjaar( solden ) te wachten of niet?

    alvast bedankt
    Last edited by Thomas80; 12 december 2009, 11:20.
    Nikon D90

  • #2
    Re: D90+kitlens

    Oorspronkelijk geplaatst door Thomas80 Bekijk bericht
    hoi,

    Ik ben van plan om me een DSR aan te schaffen, en na een tijdje onderandere op het forum gelezen te hebben word het een D90.

    Nu vraag ik me af of de kit met de 16-85 ( 1136 bij Konijn) de meerprijs waard is tegenover de 18-105 ( 999 bij topcamera, 750 bij saturn in Tilburg maar dan wel zonder extra's), ermee rekening houdend dat ik bij deze laatste, bij topcamera, een extra originele baterij, een statief en een geheugenkaartje bijkrijg.

    Voor de grotere zoom zou ik het niet doen want ben van plan om later nog de 70-300 van Nikkon bij te kopen.
    En ik heb ook gezien dat de meeste hun prijzen de laatste weken laten zakken, dus zou het de moeite lonen om nog tot na nieuwjaar( solden ) te wachten of niet?

    alvast bedankt
    De D90 is een erg goede camera en zowel de 18-105 als de 16-85 zijn goede objectieven. De 16-85 is iets beter blijkbaar maar wel stukken duurder. Ik kan ze niet vergelijken en kan je er dus geen antwoord op geven.

    Wat wel belangrijk is: "een gratis statief en geheugenkaartje," dan krullen mijn tenen al... Geheugenkaartjes koop je wat mij betreft best van een betrouwbaar merk en dan ook een snel genoeg type (zeker als je sport fotografeert of wil filmen). Een goed statief is daarenboven niet goedkoop. Je koopt beter ineens een goed statief (na wat sparen) dan telkens een 'iets beter' te moeten kopen en uiteindelijk 3x zoveel euro's uitgegeven te hebben. Ik hou niet zo van die deals, ook al zitten er soms wel goede tussen.


    Grtn

    Comment


    • #3
      Re: D90+kitlens

      Oorspronkelijk geplaatst door Thomas80 Bekijk bericht
      Nu vraag ik me af of de kit met de 16-85 de meerprijs waard is tegenover de 18-105
      Absoluut en zeker in het geval je later een 70-300 gaat aanschaffen (zelfde kwaliteitsniveau, de 18-105 is dat NIET)
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #4
        Re: D90+kitlens

        alvast bedankt, ik heb ondertussen mijn vraag verplaatst naar objectieven
        Nikon D90

        Comment


        • #5
          Re: D90+kitlens

          [Mod]Je hebt helemaal je vraag niet verplaatst naar objectieven. Trouwens, verplaatsen is iets dat een moderator doet. Je bent gewoon een nieuwe post begonnen in "Objectieven". Een dubbelpost dus. Niet meer doen! Die dubbelpost is verwijderd (ook iets dat een Moderator doet ) en je originele post, met de reacties is nu verplaatst naar Objectieven, waar het hopelijk de aandacht krijgt die het verdient.[/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: D90 maar welke kitlens

            ok, zal er aan denken int vervolg
            Nikon D90

            Comment

            Working...
            X