Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAM geheugen uitbreiden

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • RAM geheugen uitbreiden

    Beste,
    Kan iemand me zeggen of het werkgeheugen van de Aldi Medion all-in-one pc (Medion MD 8850 met touchscreen) kan opgevoerd worden?
    Ik heb ergens gelezen dat dit moeilijk of niet zou gaan bij deze Medion pc's...

  • #2
    Re: RAM geheugen uitbreiden

    Oorspronkelijk geplaatst door Freestyle Freddy Bekijk bericht
    Beste,
    Kan iemand me zeggen of het werkgeheugen van de Aldi Medion all-in-one pc (Medion MD 8850 met touchscreen) kan opgevoerd worden?
    Ik heb ergens gelezen dat dit moeilijk of niet zou gaan bij deze Medion pc's...
    Het kan wel maar het is moeilijk, omdat de aldi medion all-in-one zo compackt is.
    dus ik raad het eigelijk niet aan.

    Comment


    • #3
      Re: RAM geheugen uitbreiden

      Oorspronkelijk geplaatst door Freestyle Freddy Bekijk bericht
      Beste,
      Kan iemand me zeggen of het werkgeheugen van de Aldi Medion all-in-one pc (Medion MD 8850 met touchscreen) kan opgevoerd worden?
      Ik heb ergens gelezen dat dit moeilijk of niet zou gaan bij deze Medion pc's...
      Zoeken naar het juiste geheugenlatje, en je bent er...

      Als ik me niet vergis gebruikt die Medion geheugenlatjes die ook bij laptops gebruikt worden, maar ik kan me vergissen. In de handleiding zou dat toch beschreven moeten staan.

      Je kan ook eens CPU-Z draaien : dat geeft je ook info over het type geheugen, zonder dat je je PC moet openvijzen...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: RAM geheugen uitbreiden

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Je kan ook eens CPU-Z draaien : dat geeft je ook info over het type geheugen, zonder dat je je PC moet openvijzen...
        Ik vrees dat de TS dit wil weten voor hij het koopt...

        Comment


        • #5
          Re: RAM geheugen uitbreiden

          Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
          Ik vrees dat de TS dit wil weten voor hij het koopt...
          Duidelijk toch : CPU-Z is a freeware that gathers information on some of the main devices of your system.
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: RAM geheugen uitbreiden

            ik denk dat je gewoon een betere pc moet kopen, in plaats van een all-one pc.
            trouwens het heeft volgens mij niet veel zing om een nieuwe all-one pc direct te gaan uitbreiden.

            Comment


            • #7
              Re: RAM geheugen uitbreiden

              Ik zie niet in waarom dit niet zou gaan, de kans is wel groot dat je de bestaande modules moet vervangen door grotere, en er niet gewoon kan bijplaatsen (vermoedelijk zijn er niet zoveel slots beschikbaar als bij normale pc's vanwege de formfactor)

              Over de montage van de pc zelf kan ik niet veel zeggen, maar afmetingen van geheugenmodules zijn standaard normaal gezien?
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

              Comment


              • #8
                Re: RAM geheugen uitbreiden

                Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                Ik zie niet in waarom dit niet zou gaan, de kans is wel groot dat je de bestaande modules moet vervangen door grotere, en er niet gewoon kan bijplaatsen (vermoedelijk zijn er niet zoveel slots beschikbaar als bij normale pc's vanwege de formfactor)

                Over de montage van de pc zelf kan ik niet veel zeggen, maar afmetingen van geheugenmodules zijn standaard normaal gezien?
                nou ik zou het niet doen omdat het een nieuwe pc is die moet je niet direct gaan upgraden.
                je kan beter een betere pc kopen dan die all-one

                Comment


                • #9
                  Re: RAM geheugen uitbreiden

                  plus er is een risico dat je all-one pc kapot gaat als je hem openmaakt
                  dat risico is er ook als je dat in een computer winkel doet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: RAM geheugen uitbreiden

                    het zou goed kunnen dat je vrij makkelijk dat geheugen kan vervangen door meer geheugen
                    bij veel laptops moet je maar een klein dekseltje openschroeven voor aan dat geheugen te geraken en vermoedelijk is dat bij die medion all in one ook zo
                    wel zal het voor 90% zekerheid zijn dat je minimum 1 latje zal moeten vervangen
                    men vult bijna altijd alle geheugenbanken op met latjes van bv 1gig,2gig enzo...
                    Last edited by CH Photography; 10 december 2009, 19:00.

                    Comment


                    • #11
                      Re: RAM geheugen uitbreiden

                      Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                      plus er is een risico dat je all-one pc kapot gaat als je hem openmaakt
                      dat risico is er ook als je dat in een computer winkel doet.
                      Sorry maar dan moet je echt wel openbreken ipv openschroeven hoor... heb 7 jaar gewerkt als fulltime pc & apple technieker (zelfs bij het servicecenter van medion 2 jaar geleden) en heb nog nooit problemen ondervonden bij het upgraden van geheugen waardoor de pc zelf een defect opliep.
                      Mijn foto's
                      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                      Comment


                      • #12
                        Re: RAM geheugen uitbreiden

                        als we het nu herconfigureren noemen ipv upgraden, is het dan wel ok? er komen juist dezelfde handelingen aan te pas om de initiele ram er in te steken als de uitbreiding te plaatsen dus... geen zorgen maken.

                        zo lang je maar niet extreem statisch geladen bent (en niet ontlaad aan het chassis van de pc en een aarding)
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                        Comment


                        • #13
                          Re: RAM geheugen uitbreiden

                          Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314
                          mijn reden is als je een nieuwe pc koopt moet je hem niet direct upgraden.
                          dan kan je beter een snellere pc kopen
                          Dat is nu juist het probleem met ALDI PC's hé (en ook zowat het enige) : je moet kopen wat ze aanbieden. Je hebt geen alternatief (enkel om de zoveel maanden) en je kan geen "ingrediënten" zelf kiezen.

                          Dat is de reden dat ik nooit een ALDI PC zal kopen : niet omdat ze slecht zijn, maar omdat ik niet de keuzevrijheid heb in onderdelen die ik elders wel heb.

                          De vraag van de TS om dus iets aan z'n ALDI PC aan te passen, zelfs al is hij spiksplinternieuw vind ik dus heel logisch.

                          Dat is hetzelfde als iemand die een Apple koopt, maar elders z'n geheugenlatjes bestelt, omdat ze bij Apple veel te duur zijn...

                          Heb wel juist eens gekeken naar de specs van die PC. Een 4400T mobiele processor met 4 GB ram en windows 7. Heb wel niet direct gevonden of die windows 32 of 64 bits is.
                          Als hij 32 bits is, en je geen goesting hebt een ander besturingssysteem te installeren, dan is het zinloos om meer ram te steken... (die 32 bits geraakt niet hoger dan 4 GB, en eigenlijk wordt die 4 al niet volledig gebruikt).
                          Daarnaast : op een processor als de 4400T zou ik niet direct de moeite doen om echt zware applicaties te draaien, ook omdat de grafische kaart nu ook niet direct top of the art is...
                          Last edited by polleke_cgc; 9 december 2009, 16:32.
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: RAM geheugen uitbreiden

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Dat is nu juist het probleem met ALDI PC's hé (en ook zowat het enige) : je moet kopen wat ze aanbieden. Je hebt geen alternatief (enkel om de zoveel maanden) en je kan geen "ingrediënten" zelf kiezen.

                            Dat is de reden dat ik nooit een ALDI PC zal kopen : niet omdat ze slecht zijn, maar omdat ik niet de keuzevrijheid heb in onderdelen die ik elders wel heb.

                            De vraag van de TS om dus iets aan z'n ALDI PC aan te passen, zelfs al is hij spiksplinternieuw vind ik dus heel logisch.

                            Dat is hetzelfde als iemand die een Apple koopt, maar elders z'n geheugenlatjes bestelt, omdat ze bij Apple veel te duur zijn...
                            eindelijk iemand hier die me begrijpt

                            Comment

                            Working...
                            X