Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

    deze ochtend de nieuwe RF602 triggers toegekregen...

    en natuurlijk al even getest...





    eerste indrukken... 't is lang onderweg geweest, 17/11 aangekocht en vandaag 8/12 toegekomen... maar 't was het wachten waard!
    degelijk verpakt, degelijke triggers... beste die ik tot nog toe al heb gezien... (heb met V2, PT04's, skyports en V4's gewerkt, PW's zijn me te duur)

    plus punten:
    Degelijk, sterk plastiek
    klein en stabiel
    een uitsparing om een Nikon flits te vergrendelen (eindelijk, ik heb ze tot hiertoe zelf geboord)
    kabeltjes met schroef bevestiging (kabels meegeleverd!!)
    Een status ledje die aangeeft dat je receiver aan staat
    werkt tevens als remote control voor je camera
    werkt erg ver, zonet getest op 100m en was feiloos
    2,4Ghz zou stabieler zijn en verder reiken....
    naast gewone flash bevestiging op de receiver ook schroef bevestiging
    studio flash aansluiting
    16 kanalen

    minpunten:
    geen remote control shutter vergrendeling (long exposures)

    waar kopen? hier of hier of hier (tijdelijk uitverkocht)

    nog wat info hier

    voila... heb net al een nieuwe bestelling gelanceerd...
    Denk dat ik m'n oude triggers ga verloten op m'n strobist workshop...
    Last edited by d_oracle; 17 februari 2010, 08:45.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

  • #2
    Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

    Leuk om te horen.Zit zelf ook te wachten. Heb setje voor Canon besteld; trigger met 4 receivers. E-mail gehad dat het op 2-12 verzonden is. Hopelijk voor de kerst dan binnen? Kan ik lekker gaan testen.

    Comment


    • #3
      Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

      Leuk dat m'n topic op flickr toch enkele mensen heeft kunnen overtuigen .
      Er zijn wel 16 kanalen he.
      4 dipswitches zijn 16 verschillende combinaties.
      Je komt wel even duur uit als je op de goedkoopste plaatsen bestelt en telkens 1 receiver + transmitter.
      Je hebt dan enkele reserve transmitters.
      Bij die andere shops krijg je voor hetzelfde geld maar 1 transmitter.

      Comment


      • #4
        Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

        Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
        4 dipswitches zijn 16 verschillende combinaties.
        oops ja... even aanpassen!
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

          Heb ik iets gemist....? Ik heb onlangs bij Kamera-Express een set Micnova MQ-NW2 draadloze ontspanner voor m'n D3 gekocht. Ik dacht voor zoiets rond de veertig euro. Da's toch hetzelfde als wat hier getoond wordt, of kan deze méér?

          Henk
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

          Comment


          • #6
            Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

            Jups, heb er ook vier van in gebruik sinds kort en ze zijn het beste wat ik tot nog toe heb kunnen gebruiken, op PW's na. Maar PWs zijn me ook gewoonweg te duur...
            Grt,

            T.
            Nikon stuff rocks :-)

            Comment


            • #7
              Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

              Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
              Heb ik iets gemist....? Ik heb onlangs bij Kamera-Express een set Micnova MQ-NW2 draadloze ontspanner voor m'n D3 gekocht. Ik dacht voor zoiets rond de veertig euro. Da's toch hetzelfde als wat hier getoond wordt, of kan deze méér?

              Henk
              absoluut... Dit zijn naast draadloze ontspanners ook draadloze flash triggers... Voor 40€ heb je een set met één zender en twee ontvangers...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                Waarom nog dure lenzen kopen, als er ook goedkope lenzen op de markt te koop zijn (en waar ik trouwens ook al goede resultaten van heb gezien)
                Lijkt me toch een bizarre redenering...

                Als ik op pro-sets kom om te shooten lopen de meeste fotografen toch rond met pw's.
                Toch bizar dat wij dan de dommeriken zouden zijn om daar ons geld aan te geven.

                PS : ik verloot mijn pw's niet bij onze workshops
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                Comment


                • #9
                  Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                  Ik gebruik momenteel SkyPorts, en ben daar heel tevreden over, dus heb ik niet direct de nood om een hele nieuwe set aan te kopen en opnieuw te experimenteren. Ik heb ook de Cactus triggers geprobeerd, maar die heb ik redelijk snel al terug verkocht, op mijn 40D gaven ze trouwens een kleine storing in de foto, vooral zichtbaar met een donkere achtergrond

                  Het feit dat pro's met PW's rondlopen is heel simpel, ze kunnen deze betalen omdat hun opdrachten genoeg opleveren en worden toch over drie jaar afgeschreven in hun aangifte, dus waarom iets anders kopen ... op een PW kan je rekenen, die werkt altijd, maar ze zijn wel nogal prijzig

                  Deze zien er redelijk goed uit, en als de resultaten goed zijn waarom niet dan, als je nog geen triggers hebt, maar ik heb ondertussen voldoende SkyPorts dus blijf ik nog wel even hiermee verder spelen.

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                    Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                    Waarom nog dure lenzen kopen, als er ook goedkope lenzen op de markt te koop zijn (en waar ik trouwens ook al goede resultaten van heb gezien)
                    Lijkt me toch een bizarre redenering...

                    Als ik op pro-sets kom om te shooten lopen de meeste fotografen toch rond met pw's.
                    Toch bizar dat wij dan de dommeriken zouden zijn om daar ons geld aan te geven.
                    de vergelijking met de dure lens vind ik niet erg geslaagd... een Nikon 85mm f/1.4 geeft mij duidelijk andere foto's als een Nikon 28-85mm f/3.5-4.5, en ik vind de foto's met de 85mm beter... Maar ik snap je punt heus wel hoor!
                    Pocket wizards hebben een terechte faam.

                    't lijkt mij evident dat pro's vandaag pocket wizards kopen, als je weet dat ik drie weken heb moeten wachten op m'n triggers... maar er is ook een ander publiek die graag van remote triggers gebruik maakt, die daar ook geen grote sommen voor neer willen/kunnen leggen en toch graag kwaliteit hebben. Dat was niet het geval met de cactus V2's, doch meer en meer worden deze alternatieve producten beter en beter... Er is zowel plaats voor toyota als rolls-royce en 't is aan jou om te kiezen...

                    Wel, ik denk dat deze triggers op het juiste spoor zitten om dit waar te maken!


                    Time will tell...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                      Pete , dat is omdat de meeste zelfstandig fotografen gigantisch veel verdienen
                      maar om je een stelling ietsje te ontkrachten , waarom gebruiken niet alle beroepsfotografen een Leica als back-up .
                      Dat de naam van pw buiten kijf staat is duidelijk , zij hebben het geheel op punt gezet , doen ze nog steeds , en dan is copyeren gemakkelijk.
                      Als je ziet wat de copy-markt allemaal toe in staat is kan ik de TS geen ongelijk geven.
                      trouwens denk toch dat enkele collega's zulke triggers op zijn minst al getest hebben .
                      Als ik in mijn vakgebied naar een cursus moet neem ik ook mijn allerbeste materiaal mee en op de werkvloer is dat weleens anders . Of dacht je echt dat medion geen kansen krijgt op de pro markt .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        absoluut... Dit zijn naast draadloze ontspanners ook draadloze flash triggers... Voor 40€ heb je een set met één zender en twee ontvangers...
                        Ah bedankt. Je kunt hier dus met normale flitsers een soort studio-opstelling mee maken omdat er met deze dingen een slave-flitser van wordt gemaakt. Nu begrijp ik waarom jullie er allemaal méér dan een van willen hebben...
                        Henk
                        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                        (BD1383NL)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          de vergelijking met de dure lens vind ik niet erg geslaagd... een Nikon 85mm f/1.4 geeft mij duidelijk andere foto's als een Nikon 28-85mm f/3.5-4.5, en ik vind de foto's met de 85mm beter... Maar ik snap je punt heus wel hoor!
                          Pocket wizards hebben een terechte faam.

                          't lijkt mij evident dat pro's vandaag pocket wizards kopen, als je weet dat ik drie weken heb moeten wachten op m'n triggers... maar er is ook een ander publiek die graag van remote triggers gebruik maakt, die daar ook geen grote sommen voor neer willen/kunnen leggen en toch graag kwaliteit hebben. Dat was niet het geval met de cactus V2's, doch meer en meer worden deze alternatieve producten beter en beter... Er is zowel plaats voor toyota als rolls-royce en 't is aan jou om te kiezen...

                          Wel, ik denk dat deze triggers op het juiste spoor zitten om dit waar te maken!


                          Time will tell...
                          Hey Koen, wist wel dat je m'n punt ging snappen.

                          En terecht dat je dit product ook even voorstelt op het forum.
                          De meeste mensen die bij ons een WS volgen willen wel met pw's werken, maar gezien het hun hobby is stellen wij ook altijd de goedkopere alternatieven even voor.

                          Maar de beroepsfotografen die wij ons de cursus volgen en met de pw's hebben gewerkt, kopen achteraf toch allemaal die pw's hoor.

                          Maar zoals gezegd, leuk dat je dit product even voorstelt

                          @Micka : Wie zegt dat de meeste zelfstandige fotografen gigantisch veel geld verdienen
                          Moesten wij dezelfde job uitvoeren in Amerika of Australië zouden we waarschijnlijk heel wat meer verdienen.
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                            Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                            De meeste mensen die bij ons een WS volgen willen wel met pw's werken, maar gezien het hun hobby is stellen wij ook altijd de goedkopere alternatieven even voor.
                            dan moet je zeker een setje opnemen in je gamma! Maar geduld... kreeg net onderstaand mailtje...

                            Oorspronkelijk geplaatst door ebay-hk-econcept
                            Hello, your item was shipped on Dec 9th, it may take 16-26 days to arrive.

                            We have been informed by the HongKong Post, because the Christmas Day and the New Year are coming, since November the airmail packages are increased in very very large quantities, but the flights are not increased, So many packages have to be delayed.

                            Please be patient.

                            Best regards,
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                              Pete , ge moet hier eens alle topic lezen waar iemand om die reden geen gebruik van een pro fotograaf wil maken ....

                              Comment

                              Working...
                              X