Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boven de mist en wolken in Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boven de mist en wolken in Canada

    Hallo Allemaal,

    Na de vele regen van november (zo'n 25 dagen uit de 30) gehad te hebben, zijn we sinds eind november eindelijk toegkomen aan zonnigere dagen. Op 1 van de eerste dagen dat het zonnig zou worden, was er eigenlijk heel wat mist te zien. Ik keek er eigenlijk zo naar uit om weer eens te gaan wandelen en wat foto's te nemen. Ik had graag bij zonsopgang willen gaan, maar ik hoorde dat het overal erg mistig was. Ze zeiden wel dat het zou opklaren later in de voormiddag. Rond 9u was het nog steeds er mistig bij ons thuis, maar ik hoorde op de radio dat op verschillende plaatsen al aan het opklaren was en dat je op hoger gelegen gebieden boven de mist/wolken zat. Ik ben dan online naar de webcams gaan kijken en inderdaad, het zag er op vele plekken vrij goed uit.

    Ik ben dan rond 9u30 maar gewoon vertrokken naar Burnaby Mountain omdat dit toch maar een 10 minuten rijden is van ons thuis en de kans zat erin dat ik boven de wolken zou zijn. Op weg naar Burnaby Mountain was het nog erg mistig en ik was niet zeker of er wel goed zicht was boven. Eens als ik tot de hoogte van de parking reed brak alles open en zat ik in het zonnetje boven de mist/wolken. Normaal kan je het water van de inham en de fjord zien waar de mist/wolken hangt. Hier beneden kunnen jullie een paar foto's zien van die morgen.

    Hopelijk vallen deze foto's ook een beetje in de smaak.
    Groetjes uit een zonnig (maar fris) Canada,
    Ann









    Wat informatie over Burnaby Mountain voor diegene die geinteresseerd zijn: Burnaby Mountain is een beboste heuvel van een 370m hoog waar je kan genieten van zichten over het centrum van Vancouver, de bergen, de oceaan en de inhammen. Deze plaats is een 10 minuten rijden van mijn thuis en een 15-20 minuten van downtown Vancouver, Canada. Van hier boven heb je ook mooie zichten over Indian Arm. Indian Arm is een steile gletsjer fjord die parallel gelegen is met Vancouver en gevormd was tijdens de ijstijd. Indian Arm is ongeveer 20km lang en de steile berghellingen zijn zo onoverschrijdbaar dat er geen ontwikkelingen zijn, ondanks de nabijheid van Vancouver wat een grote stad is. Vandaar dat je hier nog een heel stuk pure natuur kan terug vinden.

    Burnaby Mountain is een populaire plaats voor locals en toeristen dankzij de prachtige zichten over de bergen, de oceean en de stad. Je kan hier wandelen, picnikken enzovoort. Het Centennial Pavilion met de prachtige Rozen Tuin, het dichtbij zijnde Horizons Restaurant en twee schitterende Indiaanse totem palen zijn een herinnering aan de trotse inheemse erfenis en geschiedenis van de gemeenschap. Torenhoog over de verre stad zijn de lange houten beeldhouwwerken van Kamui Mintara (Speelplaats van de Goden). Deze indrukwekkende beeldhouwwerken herdenken de goede daden tussen Burnaby en zijn zusterstad, Kushiro in Japan.

  • #2
    Re: Boven de mist en wolken in Canada

    Voorkeur voor de eerste
    Mooi hoor daar!
    Groetjes Hendrika

    Comment


    • #3
      Re: Boven de mist en wolken in Canada

      dit was het ritje naar boven meer dan waard...heel knap dat wolkendek met erboven de pieken van de besneeuwde bergen en die blauwe lucht
      De eerste vind ik de mooiste
      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

      Comment


      • #4
        Re: Boven de mist en wolken in Canada

        Dat ritje was wel de moeite zeg, wat een zicht daarboven.
        Ondanks die takken rechts, gaat mijn voorkeur naar de tweede, die besneeuwde toppen maken het prentje af.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Boven de mist en wolken in Canada

          mooi en geen voorkeur Ann.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Boven de mist en wolken in Canada

            Toch fantastisch als die mist niet volledig opklaart hé.
            Knappe eerste

            greetz
            Cheeta
            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Boven de mist en wolken in Canada

              Wederom prachtig! Vooral de eerste. By the way: ben net begonnen aan de voorbereidingen van mijn reis voor deze zomer naar jouw streek. British Columbia here we come!!
              Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

              Comment


              • #8
                Re: Boven de mist en wolken in Canada

                Ik kan niet kiezen.
                Prachtige foto's
                Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

                Comment


                • #9
                  Re: Boven de mist en wolken in Canada

                  Alweer drie prachtige foto's Ann




                  Groetjes chrit.
                  Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boven de mist en wolken in Canada

                    Bwaaahhhhh gelukzak...Ik benijd je..Knappe luchten en what a view...Pffff..
                    Das echt een voorrecht die natuur...Weet je wat? Ik en mijn vrouw komen gewoon binnenkort eens langs..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boven de mist en wolken in Canada

                      Dank jullie wel allemaal voor de toffe reacites!


                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Das echt een voorrecht die natuur...Weet je wat? Ik en mijn vrouw komen gewoon binnenkort eens langs..
                      Haha, awel als ge ooit de kans krijgt zeker eens naar Canada gaan!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Boven de mist en wolken in Canada

                        Weeral mooie plaatjes Ann.
                        Vooral de eerste vind ik heel mooi

                        Volgend jaar moet ik misschien maar eens naar Canada op reis gaan...

                        Groeten
                        Michel

                        Comment


                        • #13
                          Re: Boven de mist en wolken in Canada

                          Leuke plaaten! Mijn voorkeur ligt bij nr 2.
                          vriendelijke groeten, Helen
                          Updated WWW.HELENICA.NL
                          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                          Comment


                          • #14
                            Re: Boven de mist en wolken in Canada

                            Hele mooie tweede .
                            Prachtige streek daar bij u, een voorrecht om daar te verblijven.
                            Misschien eens een SD organizeren ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Boven de mist en wolken in Canada

                              2 toppers voor mij echt knap

                              Groeten

                              Joeri
                              Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                              www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                              Comment

                              Working...
                              X