Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 28mm f1.8 USM of 50mm f1.4 USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 28mm f1.8 USM of 50mm f1.4 USM

    Hallo,

    Ik zit in twijfel met de in titel vermelde lenzen.
    Beschik over een 40D dus moet voor de kijkhoek rekening houdenmet de crop van 1,6.
    Ik wil de lens ook voor binnen (huiskamer) gebruiken en een lichtsterke lens voor buiten.
    Ik beschik over de kitlens die bij mijn 40D zat (17-85mm), een 100mm macro en een 70-200.
    Persoonlijk overweeg ik naar de 28mm ( die blijkbaar uit de handel gaat) dan naar de 50mm. Kunnen jullie ervaringen geven of aanbevelingen naar kwaliteit toe, scherpte, etc.

    Ik heb gewoon schrik dat de 50mm van kijkhoek te nauw gaat zijn.

    Bij voorbaat dank

  • #2
    Re: Canon 28mm f1.8 USM of 50mm f1.4 USM

    Ik denk dat je het beste voor de 28mm kunt gaan. Maar gaat hij uit de handel
    Binnen werkt de 50mm niet altijd even handige door de beeldhoek.
    Last edited by Rogier; 7 december 2009, 20:48.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Canon 28mm f1.8 USM of 50mm f1.4 USM

      Zijn er nog mensen die opmerkingen en ervaringen kunnen geven naar kwaliteit, scherpte en andere eigenschappen van de lens toe??

      Groeten

      Comment


      • #4
        Re: Canon 28mm f1.8 USM of 50mm f1.4 USM

        Tip:
        - neem een stuk tape en tape je 17-85 vast op 50mm voor een week, is het niet bruikbaar? koop dan de 28 (of mss zelfs een 14 ofzo)
        I will harness all available light with super-fast aperture lenses

        Comment


        • #5
          Re: Canon 28mm f1.8 USM of 50mm f1.4 USM

          De 28 f1.8 is een fijn lenske.
          Na veel eerder negatieve commentaren te lezen over deze lens, onlangs es eentje getest en niks mis mee. Minder scherpte in de hoeken ja, en ... maar scherp waar ze moet zijn, ook op f1.8

          Comment


          • #6
            Re: Canon 28mm f1.8 USM of 50mm f1.4 USM

            Hallo gasten,

            Ik stel mezelf de vraag dat ik niet beter zou wachten mits ik mij toch de 16-35 f2.8L USM zou willen aanschaffen binnen enige tijd.

            Ik lees in reviews dat scherpte van de 28mm fixed verschillende meningen zijn.

            Als jullie voor keuze zouden staan 28mm fixed f1.8 of de zoom nemen 16-35 f2.8 L USM waar infeite de 28mm in zit maar dan wel met f2.8 ipv f 1.8.
            Deze zou dan ook m'n kitlens een deel vervangen (17-85mm IS).

            Groeten en bij voorbaat dank

            Comment


            • #7
              Re: Canon 28mm f1.8 USM of 50mm f1.4 USM

              Oorspronkelijk geplaatst door Bartdp Bekijk bericht
              Als jullie voor keuze zouden staan 28mm fixed f1.8 of de zoom nemen 16-35 f2.8 L USM waar infeite de 28mm in zit maar dan wel met f2.8 ipv f 1.8.
              Is dit een vraag? Maar ik zou dan gaan voor de zoom. Maar die is wel 2 a 3 keer zo duur schat ik zo in.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment

              Working...
              X