Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veelzijdige portretlens sigma 50-150 of 70-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • veelzijdige portretlens sigma 50-150 of 70-200

    Op zoek naar een veelzijdige portretlens voor mijn sony (alfa900), de 85mm Zeiss is wel heel leuk maar niet voor alle toepassingen is een prime ideaal. Iemand een zicht op de pro en con's van
    Sigma 50-150 F 2.8 II EX APO DC HSM Sony
    Sigma 70-200 F 2.8 II EX DG APO HSM Sony

  • #2
    Re: veelzijdige portretlens sigma 50-150 of 70-200

    De Sigma 50-150mm f/2.8 is voor cropcamera's, dus daar zul je met je A900 weinig aan hebben. De 70-200 van Sigma heeft een snellere autofocus dan de Tamron versie maar is wat soft op f/2.8.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: veelzijdige portretlens sigma 50-150 of 70-200

      70-200 werkt erg goed voor portretwerk, mss wat soft op f/2.8,(in geval van de sigma dan) maar voor portretjes ga je toch niet op f/2.8 zitten..

      70-200 is zowieso een lekkere allroundlens..

      nu gebruik ik die sigma zelf op een crop-a200, en ik moet zeggen, dat ik er zelfs binnenshuis goed mee uit de voeten kan, al heb je wel wat ruimte nodig..

      ik weet niet hoe deze lens zal presteren op de FF a900, dit toestel is toch wel wat veeleisender tav objectieven dan de minder mp-cropcameraatjes van sony, dus mss is de sony 70-200 G nog een betere (maar wel veel duurdere) optie?

      tamron 70/200 is optisch net wat beter, heeft weliswaar geen hsm oid, maar voor portretten heb je dat ook niet perse nodig..

      Comment


      • #4
        Re: veelzijdige portretlens sigma 50-150 of 70-200

        Ik ben ook op zoek naar een lens voor portretten die ik tevens kan gebruiken voor concertfotografie.

        Ik twijfel ook tussen de 50-150 en de 70-200 gezien het kleine prijsverschil.

        Iemand ervaring met één van deze lenzen?

        Comment


        • #5
          Re: veelzijdige portretlens sigma 50-150 of 70-200

          50-150 en no problem, sport, portret ...
          alles gaat en goeie scherpe foto's
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: veelzijdige portretlens sigma 50-150 of 70-200

            Ik vraag me ook af of die snelheid zo belangrijk is, tis ook te zien welke sport je gaat fotograferen.

            Doet men niet beter aan een betere beeldkwaliteit te hebben zoals de tamron 70-200mm f2.8 ?


            Ik ben ook van plan de Tamron 70-200mm te kopen en zou af en toe eens motorcross fotograferen ook, maat hoofddoel zou portret en urban blijven
            https://www.facebook.com/Fotograaf.Jurgen.Limbourg/
            www.jurgenlimbourg.be

            Comment


            • #7
              Re: veelzijdige portretlens sigma 50-150 of 70-200

              Precies niemand antwoord over de snelheid en beeldkwaliteit of er nu werkelijk zoveel verschil op zit.
              Gaat de klein beetje mindere snelheid van de tamron zo opvallen als je vb eens voetbalmatch of motorcross fotografeert ?
              https://www.facebook.com/Fotograaf.Jurgen.Limbourg/
              www.jurgenlimbourg.be

              Comment

              Working...
              X