Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wand foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wand foto

    Hallo

    bij mijn vader op het bedrijf zouden ze een foto ivm met water op de muur willen printen, of hoe je zoiets moet noemen.
    De muur is een gewone kantoormuur, dus ongeveer 2,5m hoog (exacte hoogte ken ik niet) en een 5meter breed.
    Nu is de vraag: waar moet zo een foto ongeveer technisch aan voldoen. aangezien de mensen tot vlakbij kunnen komen, moeten de pixels niet al te hard zichtbaar zijn. Als je zo een foto moet kopen/laten maken, wat zou dan ongeveer de richtprijs zijn?

    kom je met 10MP DSLR toe of moet je eerder richting 30MP en meer uit middenformaat of zelfs technische camera gaan denken?
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

  • #2
    Re: wand foto

    Er bestaan firma's die foto's op behang drukken, hoewel er ook andere opties zijn natuurlijk. Hoe meer pixels je origineel heeft, hoe beter uiteraard. Maar er zal sowieso geïnterpoleerd moeten worden denk ik. Mits correct gedaan is dat geen probleem trouwens. Vergelijken met de kwaliteit van pakweg een goeie 20x30 mag je dit echter niet doen (dus met je neus erbovenop zal de kwaliteit minder zijn)

    Belangrijkste is een goed basisbestand: correct belicht, haarscherp, correcte kleuren, juist kleurprofiel zoals gevraagd door de "drukker",... naar mijn mening factoren die minstens even belangrijk zijn dan "pixel-count". Een goed origineel met wat minder "originele pixels" gaat boven een slecht origineel met meer pixels, althans dat is mijn ervaring.

    Roeland
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

    Comment


    • #3
      Re: wand foto

      Het is toch ook zo dat de drukker naar een "tiff" bestand vraagt en het liefst ADOBE Rgb ?
      AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

      Comment


      • #4
        Re: wand foto

        mooie, maar technisch perfecte foto nemen met goede DSLR

        foto upsamplen met genune fractals

        laten afdrukken door Bert Verlinden in Leuven, die kan je ook advies geven hoe je het verder moet aanpakken. die had in zijn voreige showroom ook een poster van 4x3m hangen, en die foto was zelf met amper 4MP genomen, was wel een ZW/W, en dat komt altijd scherper over

        Comment


        • #5
          Re: wand foto

          hey,

          kijk eens op www.mywall.be
          daar geven ze de richtlijn van 1Mbyte/m², spijtig genoeg zeggen ze niets over het aantal ppi/dpi ... ik heb een gelijkaardig topic openstaan in forum "fotobewerking"

          groeten
          Groeten

          Comment


          • #6
            Re: wand foto

            Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
            mooie, maar technisch perfecte foto nemen met goede DSLR

            foto upsamplen met genune fractals

            laten afdrukken door Bert Verlinden in Leuven, die kan je ook advies geven hoe je het verder moet aanpakken. die had in zijn voreige showroom ook een poster van 4x3m hangen, en die foto was zelf met amper 4MP genomen, was wel een ZW/W, en dat komt altijd scherper over
            bij een bedrijf is verder aanpakken meestal: er naar kijken
            maar een gewone dslr foto kan mist technisch in orde (scherp etc) gebruikt worden. Leuk om weten.
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment

            Working...
            X