Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sierlijke trap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sierlijke trap

    ... maar "helaas" in verval.

    Nikon D300s

  • #2
    Re: Sierlijke trap

    vind het een mooie.
    grtb,ouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Sierlijke trap

      Misschien een ietsje minder voorgrond, en/of een lager standpunt, had de trap nog beter
      kunnen doen uitkomen. Niettemin een mooie foto

      Comment


      • #4
        Re: Sierlijke trap

        Ik volg Doudeke. Less is more.
        Het bruine sfeertje vind ik wel mooi, maar dat wordt teniet gedaan door het harde (uitgebrande) licht uit de ramen. Voor de rest zit de belichting wel goed.
        Geen slechte foto dus, maar hij mist dat wauw-gehalte dat je volgens mij wel had kunnen bereiken. Nog eens terug gaan?

        Comment


        • #5
          Re: Sierlijke trap

          Ik vind hem ronduit prachtig. Enigste minpuntje is het harde licht links en rechts van de trap.
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

          Comment


          • #6
            Re: Sierlijke trap

            Heel mooie compositie. Dat tegenlicht.. kwestie van smaak, denk ik. een uitgelezen onderwerp voor een subtiele hdr.
            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

            Comment


            • #7
              Re: Sierlijke trap

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Misschien een ietsje minder voorgrond, en/of een lager standpunt, had de trap nog beter
              kunnen doen uitkomen. Niettemin een mooie foto
              Dit is volgens mij een contradictie toch? Lager standpunt geeft meer voorgrond, ik kantel mijn camera trouwens niet naar boven om vervorming te vermijden.
              Nikon D300s

              Comment


              • #8
                Re: Sierlijke trap

                Bedankt voor de reacties allemaal.
                Het tegenlicht stoort mij minder maar ik begrijp dat sommigen hier wel problemen mee hebben.
                Persoonlijk vind ik dat ik geen doorkijk moet realiseren aangezien er niets te zien is dat meerwaarde brengt, integendeel.
                De "gloed" mag misschien wat minder van de ramen...
                Thx!

                Nikon D300s

                Comment


                • #9
                  Re: Sierlijke trap

                  Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
                  Heel mooie compositie. Dat tegenlicht.. kwestie van smaak, denk ik. een uitgelezen onderwerp voor een subtiele hdr.
                  Dacht net aan hetzelfde over die (subtiel) HDR

                  greetz
                  Cheeta
                  Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sierlijke trap

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zim Bekijk bericht
                    Dit is volgens mij een contradictie toch? Lager standpunt geeft meer voorgrond, ik kantel mijn camera trouwens niet naar boven om vervorming te vermijden.
                    Inderdaad, bij een lager standpunt had er vervorming in de trap opgetreden, zeker bij zo'n groothoek.

                    Toch wringt de compo voor mij wat. Ik denk dat minder voorgrond uitkomst zou bieden. Ik heb wat gescrold naar boven, en het is direct lekkerder kijken. De uitgewreten ramen storen mij helemaal niet, vind ik hier zelfs een toegevoegde waarde. Voegt iets mysterieus toe.

                    Besluit: knap staaltje urbex
                    Jochenvde Photography
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sierlijke trap

                      Het is zondermeer een mooie foto, maar zoals anderen aanhalen mist het juist dat ietsje meer. Ik zou zelf minder voorgrond en wat meer plafond (de trap centraal) tonen. Het binnenvallende licht stoort mij evenmin en geeft - om iemands woorden te lenen - een mysterieuse toets.

                      Als vervorming met een breedhoek een probleem zou vormen, probeer dan eens om meerdere foto´s met een tele te maken en deze aaneen te naaien met bv PTGui. Het is uiteraard meer werk maar je hebt minder vervorming en je uiteindelijke foto heeft ook een hogere resolutie. Als ik mijn 70-300 op mijn toestel heb staan en moet bv iets bij 50mm trekken maar ben te tam om van lens te wisselen, dan los ik dat meestal zo op. Geen statief nodig ook niet.
                      :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sierlijke trap

                        Oorspronkelijk geplaatst door machi Bekijk bericht
                        Geen statief nodig ook niet.
                        Wees gerust, hier heb je een statief nodig. Met sluiterijden van 10-15 seconden denk ik niet dat je uit de hand kunt schieten

                        Bedankt voor de reacties allemaal.
                        Met minder voorgrond, meer plafond ben ik het niet helemaal eens.
                        Ik heb bewust voor een laag standpunt gekozen (sommigen zouden zelfs nog lager willen) om zo de weg náár de trap te benadrukken.
                        Indien ik minder voorgrond heb, begint de trap al onderaan de foto en lijdt hij naar boven maar nog meer plafond geeft dan geen meerwaarde mijn inziens (lijkt mij ook onnatuurlijk dan).
                        Oplossing met stitchen en meerdere fotos is voor mij hier zeker geen optie. Voor overzichtsfoto's van interieur lijkt mij een 70-200 of 50mm toch wel heel erg groot hoor. Grotere resolutie lijkt mij ook alleen nodig voor grote afdrukken, toch?
                        Last edited by Zim; 16 december 2009, 09:20.
                        Nikon D300s

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sierlijke trap

                          Interessante foto die wat nabewerking betreft heel wat mogelijkheden biedt... Ik zie nu wéér een cover van een thriller of een deel(tje) van een filmaffiche !

                          Comment

                          Working...
                          X