Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Canon] L-lens op een crop-body?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Canon] L-lens op een crop-body?

    Hoi jongens ik ben van plan een stapje hoger te gaan en van mijn 400D af te stappen en richting de 5D mkII te gaan, maar ik denk dat ik een tussenstop wil maken bij de Canon 7D gezien de prijs. en de snelle AF

    Maar nu is mijn vraag, zou het handig zijn al over te stappen op L-lenzen
    ik heb de Canon 24-105mm voor ogen, samen met de 100-400mm

    is het niet wat lastig om geen grotere hoek te hebben dan 24mm op een Crop-body?

    groetjes
    Canon EOS 7D - Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon 10-22 f3.5-4.5 USM - Canon speedlite 580ex

  • #2
    Re: [Canon] L-lens op een crop-body?

    Oorspronkelijk geplaatst door slechten Bekijk bericht

    is het niet wat lastig om geen grotere hoek te hebben dan 24mm op een Crop-body?

    groetjes
    Voor landschapjes en overzichten is 24mm vaak net iets te krap.
    Maar velen komen er toch wel mee uit, is ook wat persoonlijk.

    De vraag kan je zelf simpel beantwoorden:
    Je hebt een 400D met kitlens neem ik aan, zet die eens op 24 mm en kijk of dat voldoet.

    Comment


    • #3
      Re: [Canon] L-lens op een crop-body?

      24 mm op een 1.6 sensor is inderdaad niet erg breed. : -)

      Waarom sla je de 7d niet over en koop je je een tweedehandse 5d "classic"?

      Comment


      • #4
        Re: [Canon] L-lens op een crop-body?

        ow nee, ik kan een 7D krijgen voor maar 700 euro en de 5D kan echt niet tippen aan de snelheid en de AF van de 7D
        Canon EOS 7D - Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon 10-22 f3.5-4.5 USM - Canon speedlite 580ex

        Comment


        • #5
          Re: [Canon] L-lens op een crop-body?

          Oorspronkelijk geplaatst door slechten Bekijk bericht
          ow nee, ik kan een 7D krijgen voor maar 700 euro


          Zeker weten dat het zuivere koffie is
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: [Canon] L-lens op een crop-body?

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht


            Zeker weten dat het zuivere koffie is
            ja hoor, een oom van me die in Amerika woont brengt hem mee voor kerst daar kost die al maar 1000 dollar meer wat nu gelijk is aan 660 euro

            en als hij gwn in de valies gaat zitten er ook geen invoersbelastingen enzo op
            Canon EOS 7D - Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon 10-22 f3.5-4.5 USM - Canon speedlite 580ex

            Comment


            • #7
              Re: [Canon] L-lens op een crop-body?

              Oorspronkelijk geplaatst door slechten Bekijk bericht
              Hoi jongens ik ben van plan een stapje hoger te gaan en van mijn 400D af te stappen en richting de 5D mkII te gaan, maar ik denk dat ik een tussenstop wil maken bij de Canon 7D gezien de prijs. en de snelle AF

              Maar nu is mijn vraag, zou het handig zijn al over te stappen op L-lenzen
              ik heb de Canon 24-105mm voor ogen, samen met de 100-400mm

              is het niet wat lastig om geen grotere hoek te hebben dan 24mm op een Crop-body?

              groetjes
              Mijn meest gebruikte lens is de 24-105 geworden (op de 50D), in de meeste gevallen voldoet die meer dan prima, als ik breder wil gaan heb ik de 10-22. Wat in de gevallen dat je breed, echt breed wil gaan, is 17 mm op een crop meestal te weinig.
              By the way, de 100-400 staat op mijn verlanglijstje.

              Comment


              • #8
                Re: [Canon] L-lens op een crop-body?

                Oorspronkelijk geplaatst door slechten Bekijk bericht
                ja hoor, een oom van me die in Amerika woont brengt hem mee voor kerst daar kost die al maar 1000 dollar meer wat nu gelijk is aan 660 euro

                en als hij gwn in de valies gaat zitten er ook geen invoersbelastingen enzo op
                1000USD voor een 7D? Ben je zeker dat je u niet aan't verwarren bent met een 50D? Die staat inderdaad lager dan 1000USD, maar 7D op kleine 1700 USD (Bron B&H )
                Last edited by boerkejos; 6 december 2009, 18:13.

                Comment


                • #9
                  Re: [Canon] L-lens op een crop-body?

                  ik weet het onwaarschijnlijk. maar als het lukt zijn jullie de eerste die het te horen krijgen.

                  en bekijk het zelf ook maar eens.

                  http://www.deltacamera.com/SearchRes...x=0&Search.y=0
                  Canon EOS 7D - Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon 10-22 f3.5-4.5 USM - Canon speedlite 580ex

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Canon] L-lens op een crop-body?

                    Een quick google levert dit op als resultaat:

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Canon] L-lens op een crop-body?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                      Een quick google levert dit op als resultaat:
                      http://thoughts-of-dave.blogspot.com...amera-aka.html
                      dank je, ik heb de koop tegengehouden voor er iets betaald was.
                      Canon EOS 7D - Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon 10-22 f3.5-4.5 USM - Canon speedlite 580ex

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Canon] L-lens op een crop-body?

                        Om op je originele vraag te antwoorden: ikzelf heb me onlangs de 7D met de volgende lens gekocht: Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM, momenteel is het mijn enige lens (ben ook nog maar een beginner). Momenteel heb ik met deze (volgens mij toch wel redelijk all-round lens) nog niet het gevoel gehad iets te mankeren richting groothoek (fotografeer - tot nu toe- wel nog geen landschappen). Moest je nog vragen hebben, dan stel je ze maar!.

                        Gr,
                        Kim.

                        Comment


                        • #13
                          Re: [Canon] L-lens op een crop-body?

                          Ik heb een Nikon gehad met een 24-120 en daar was ik analoog redelijk tevreden over, maar op digitaal(crop) miste ik toch heel erg de 18mm.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Canon] L-lens op een crop-body?

                            Kan inderdaad kloppen maar aangezien ik deze (de 18 of iets dergelijk) nog nooit gehad heb mis ik hem ook niet. Het hangt er dus ook van af wat je gewoon bent.

                            Comment


                            • #15
                              Re: [Canon] L-lens op een crop-body?

                              Ik heb de 24-105 op mijn 40D en ik vind deze combinatie perfect werken!
                              -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

                              Comment

                              Working...
                              X