Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens?

    Hoi,

    Het is binnenkort weer Kerstmis, en ik wil mij zelf een mooi en groot cadeau schenken.
    Maar welke lens zou ik nog kunnen gebruiken?

    Ik heb nu een d90, een Nikon :18-200 en een Sigma 150-500.
    Ik heb een budget tot max,1500 EUR.
    Het is vooral om buiten en binnen en op vakantie te gebruiken,
    Het moet geen macro lens zijn.

    Mvg, Nathan

    Alvast Bedankt!!!
    Last edited by nathrahier; 6 december 2009, 12:18.
    Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
    en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

  • #2
    Re: Welke lens?

    Oorspronkelijk geplaatst door nathrahier Bekijk bericht
    Maar welke lens zou ik nog kunnen gebruiken?
    Dat hangt er vanaf wat je er mee wilt fotograferen natuurlijk .
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens?

      Ik ben erg tevreden van de Nikkor 35mm 1,8. Op mijn D90 geeft dat een 50 mm effect dus een standaardlensje: heel lichtsterk en messcherp. En daarbij helemaal niet duur. Ben daarnaast aan het sparen voor de 10-20 van Sigma. Samen met mijn Nikkor 18-200 en de Nikkor micro 60 mmm (macro + portret) kan ik dan de hele wereld aan ...
      By the way, content van die Sigma 150-500 ? Zou misschien ook wel op mijn lijstje staan.

      grts

      nolfinarium
      groetjes,
      nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
      fotosite: www.nolfinarium.be

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens?

        [QUOTE=nolfinarium;2491037]Ik ben erg tevreden van de Nikkor 35mm 1,8. Op mijn D90 geeft dat een 50 mm effect dus een standaardlensje: heel lichtsterk en messcherp. En daarbij helemaal niet duur. Ben daarnaast aan het sparen voor de 10-20 van Sigma. Samen met mijn Nikkor 18-200 en de Nikkor micro 60 mmm (macro + portret) kan ik dan de hele wereld aan ...
        By the way, content van die Sigma 150-500 ? Zou misschien ook wel op mijn lijstje staan.

        grts

        nolfinarium
        www.nolfinarium.be[/QUOT
        Ik ben zeer content van de sigma, alleen wat zwaar in de hand, maar dat word je gewoon.
        Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
        en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens?

          Oorspronkelijk geplaatst door nathrahier Bekijk bericht
          Hoi,
          ik wil mij zelf een mooi en groot cadeau schenken.
          vooral groot, maar misschien net boven het budget:

          LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens?

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            vooral groot, maar misschien net boven het budget:

            LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

            grt,bouk.
            Deze is maar 13 keer mijn budget, Misschien na wat sparen kan ik hem na mijn pensioen kopen, (binnen 50 jaar)
            Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
            en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens?

              Hallo

              Wat mis je nog in je lenzenset?

              Je kan je uitleven en bv
              macrolens kopen
              en een bv sigma 70-200 f2.8
              en daarbij een 50 of 35mm f1.8

              Maar je kan ook een
              nikon 70-200 f2.8 VRI overwegen

              Je kan anders een sublieme
              nikon 300mm f4 af-s kopen (enig nadeel is dat je die 150-500 niet veel meer zal gebruiken )

              Ben zelfs nog de nikon 17-55 f2.8 vergeten.
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens?

                Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                Hallo
                Je kan anders een sublieme
                nikon 300mm f4 af-s kopen (enig nadeel is dat je die 150-500 niet veel meer zal gebruiken )
                Hoe meningen toch kunnen verschillen. Ik zou er in ieder geval niet aan denken om mijn bigma aan te vullen door een 300 mm te kopen. Bij mij zou die 300 gewoon ongebruikt naast mijn 200 2.8 in de kast blijven liggen...
                Groetjes van tozumi

                Bezoek hier mijn webstek

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
                  Hoe meningen toch kunnen verschillen. Ik zou er in ieder geval niet aan denken om mijn bigma aan te vullen door een 300 mm te kopen. Bij mij zou die 300 gewoon ongebruikt naast mijn 200 2.8 in de kast blijven liggen...
                  Ik had al een nikon 300mm f4 en heb tot 2 keer toe een sigma 150-500 gekocht als aanvulling maar iedere keer zag ik terug dan een crop van mijn nikon veeeel meer detail had dan de sigma. Dus werden deze verkocht. Ook de kleuren waren beetje flets.
                  (persoonlijke smaak zeker)

                  Een 70-200 f2.8 wordt voor mij voor een andere tak van fotografie gebruikt. Want voor vogels heeft die net iets te weinig mm's

                  enig nadeel van de 300mm f4 af-s is het gebruiksgemak van een zoomlens.
                  Last edited by ducaudi; 6 december 2009, 13:42.
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens?

                    Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                    Hallo

                    Wat mis je nog in je lenzenset?

                    Je kan je uitleven en bv
                    macrolens kopen
                    en een bv sigma 70-200 f2.8
                    en daarbij een 50 of 35mm f1.8

                    Maar je kan ook een
                    nikon 70-200 f2.8 VRI overwegen

                    Je kan anders een sublieme
                    nikon 300mm f4 af-s kopen (enig nadeel is dat je die 150-500 niet veel meer zal gebruiken )

                    Ben zelfs nog de nikon 17-55 f2.8 vergeten.
                    Wat dacht je van een nikon 24-70 of een Nikon AF-D 85mm F/1.4 voor op mijn d90?
                    Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
                    en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens?

                      Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                      ... en heb tot 2 keer toe een sigma 150-500 gekocht als aanvulling maar iedere keer zag ik terug dan een crop van mijn nikon veeeel meer detail had dan de sigma ...
                      er was eens iets met een ezel en een steen geloof k ...
                      Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                      - Isaac Asimov-

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens?

                        Als je eigenlijk geen lenzen maar kan gebruiken waarom zou je dan er nog 1 kopen?
                        Waarom kijk je eens niet naar iets anders
                        externe flitser
                        statief
                        ...

                        Zijn toch nog zoveel dingen te koop...
                        Racing Pics
                        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
                          Als je eigenlijk geen lenzen maar kan gebruiken waarom zou je dan er nog 1 kopen?
                          Waarom kijk je eens niet naar iets anders
                          externe flitser
                          statief
                          ...

                          Zijn toch nog zoveel dingen te koop...
                          slimmeke, ik heb heus wel een statief en wat studio-materiaal hoor!
                          toch bedankt voor de reactie!!!!!!
                          Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
                          en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nathrahier Bekijk bericht
                            slimmeke, ik heb heus wel een statief en wat studio-materiaal hoor!
                            toch bedankt voor de reactie!!!!!!
                            is niet uit te maken bij je post wat je al van materiaal hebt hé.
                            Als lens dan 17-55 of 24-75
                            70-300 voor het reizen als je je 150-500 niet zou willen mee zeulen.
                            Is nog wel wat keus hé...
                            Racing Pics
                            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens?

                              Oorspronkelijk geplaatst door nathrahier Bekijk bericht
                              Wat dacht je van een nikon 24-70 of een Nikon AF-D 85mm F/1.4 voor op mijn d90?
                              Ik heb een oude 28-70 f2.8 en moet zeggen dat dit een superobjectief is. En de 24-70 is nog iets beter.

                              Dat zou inderdaad geen slechte keuze zijn.

                              Een 85mm f1.4 is dan weer speciaal voor portretten waar de 24-70 meer allround is.
                              Ik heb ook de 28-70 verkozen boven de 17-55 omdat ik de 28-70 beter vond dan de 17-55
                              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                              Comment

                              Working...
                              X