Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help: probleem met lekkend dak.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help: probleem met lekkend dak.

    Ik heb net mn hele plat dak laten herstellen.
    rotte planken vervangen, isolatieplaten erop, roofing erover gebrand, tot onder de dekstenen van de scheidingsmuren. dan keien erop.
    Ik heb bij aanvang van de werken contant een voorschot betaald, tegen ontvangstbewijs.
    Ik heb na afloop van de werken het saldo betaald per overschrijving.
    De faktuur ging hij opsturen, maar die heb ik nog niet ontvangen.
    (heb ik nodig om subsidie te trekken)
    Gisterenmorgen (een maand na beëindiging van de werken) is het terug uit het plafond beginnen lekken op dezelfde plaats als voorheen: Op de verdieping onder het plat dak. Ongeveer een 50 cm van de scheidingsmuur met de buren.
    Wat moet ik nu doen en in welke volgorde?
    Eerst zou ik de dakdekker terugbellen om te zien hoe die reageert.
    Ik zou graag weten van waar dat water komt, vrees dat de dakdekker dat ook niet weet.
    Want voor zover ik heb gevolgd, heeft hij zijn werk wel degelijk gedaan.
    misschien komt het door de scheidingsmuur van de buren hun dak?
    Of via een schouw?
    Kan ik een expert laten komen?
    Wie gaat die betalen?
    Of moet ik daarvoor eerst wachten tot er een geschil is tussen de partijen?
    Ik heb bij DAS een rechtsbijstandverzekering.
    Maar zover sta ik nog niet dat ik die verzekeringsmaatschappij moet aanspreken, niet?
    Ik zou liefst geen verkeerde stappen zetten, om mn rechten te behouden en geen onnodige kosten te doen.
    Maar ik zit met de handen in het haar want ik heb veel betaald voor dat dak en nu lekt het nog.
    bedankt voor alle tips.
    Last edited by Control-Z; 6 december 2009, 11:44.

  • #2
    Re: help: probleem met lekkend dak.

    ik wil je niet ontmoedigen....maar platte daken
    kan er van meespreken
    gelukkig doen we veel zelf

    wat ik je zou aanraden is de dakwerker nog een aanspreken en kijken wat daaruit komt
    ook de verzekering verwittigen want als het van de buren komt....
    had zo'n voorval door de buren die een regenpijp hadden afgetrokken, en het water liep langs de muren naar binnen, veel steun gehad aan de verzekering, alles in goede verstandhouding kunnen oplossen, waterschade in overeekomst met verzekering is gedekt geworden

    maar ik voel met je mee, want ik weet hoe je je moet voelen......
    sterkte
    groetjes aline
    groetjes aline

    Comment


    • #3
      Re: help: probleem met lekkend dak.

      Is het dan zo moeilijk om die man eens te bellen en te zeggen dat niettegenstaande zijn werk je nog steeds een lek hebt en dat hij nog eens moet komen zien?
      Afhankelijk van zijn reactie kune je nadien nog beslissen andere stappen te ondernemen!
      Je hebt hem trouwens laten komen omdat je met een lek zat, dat moest dus opgelost zijn of hij moet kunnen garanderen dat het elders vandaan komt.
      Wat de factuur betreft ... niet normaal dat je betaalt voordat er een factuur is.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: help: probleem met lekkend dak.

        Toen wij ons (hellend) dak lieten vernieuwen kregen we 10 jaar garantie als ik me niet vergis...

        Comment


        • #5
          Re: help: probleem met lekkend dak.

          Het is helaas ook heel goed mogelijk dat die man zijn werk goed gedaan heeft, en het toch nog lekt omdat de oorzaak elders ligt.
          Mijn vader heeft het ook meegemaakt : Was wel een gewoon dak. Heel het dak vernieuwd (omdat de leien effectief niet goed gelegd waren). Uiteindelijk bleek het nog te lekken met water dat van de buren komt...

          Best die man nog eens laten komen en kijken wat hij zegt. Met wat geluk is het makkelijk op te lossen. Als hij z'n werk goed gedaan heeft, komt het water in elk geval al niet meer van wat hij veranderd heeft.
          En blijf beleefd hé : men gaat je zo veel beter helpen...

          PS : het is inderdaad niet verstandig te betalen, zonder dat je een factuur hebt... Die aannemer zal die echt wel opsturen...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: help: probleem met lekkend dak.

            Wij hebben een paar jaar geleden ons hellend dak ook volledig laten vernieuwen omdat we langs 1 muur ook water hadden. Na vele reparatie pogingen hebben we gekozen voor een nieuw dak.

            1 dag nadat het dak volledig afgewerkt was regende het en op exact dezelfde plaats hadden we water.

            Aannemer moest nog langskomen om andere zaken af te werken en direct laten kijken naar het probleem : op die plaats was een steunbalk in de muur die 'in' de schouw van de buren stak. Hun schouw was niet waterdicht waardoor er water doorlekte, op de steunbalk en het water volgde het laagste punt : onze zolder. De oplossing was het waterdicht maken van de schouw van de buren.

            Ik vertel dit omdat soms het probleem (vooral met water) ergens anders ligt dan wat je direct zou denken...

            Wat je zelf kan proberen is op het plat dak gaan met een waterspuit. Je maakt het plat dak goed nat en kijkt dan of er water doorkomt langs het plafond, indien ja ligt het probleem toch ergens op het plat dak, indien nee ligt het probleem ergens anders... Dan kan je misschien de (ik ken je situatie niet direct) muren van de buren natspuiten en als er dan water doorkomt kan het zijn dat het water binnenkomt via een lek in de muur (en heb je een gelijkaardig probleem als wij).

            Ik hoop dat het probleem snel gevonden & opgelost zal worden.

            Dany_
            Last edited by Dany_; 7 december 2009, 12:24.

            Comment


            • #7
              Re: help: probleem met lekkend dak.

              meeste aannemer hebben blijkbaar geen tijd voor hun facturatie (vermits het nu overal binnenregent ), maar dat wil niks zeggen over hun werk . Gewoon tel. plegen met de dakwerker , hij heeft waarschijnlijk nog nooit iemand opgegeten en je relaas doen .
              Meestal is bij een vernieuwing of werken nog een garantie periode voorzien .
              Ev. nu al een fotootje trekken van de schade , want daar komt de verzekering tussen .

              Comment


              • #8
                Re: help: probleem met lekkend dak.

                Dakwerker gebeld, hij gaat eens komen kijken.
                Verzekering gebeld. Die betalen nooit lekken in het dak, maar wel de gevolgschade (aan het plafond bijvoorbeeld)
                maar eerst (voor ik de verzekering inroep), moet ik zelf laten onderzoeken en beweren waar het water vandaan komt.
                Ik dacht dat de verzekering daar experts voor had die daarvoor kwamen kijken om dat uit te maken, maar niet dus.
                Ik heb dan maar zelf een stuk plafond uitgebroken om de lek te onderzoeken, en het lijkt mij erop dat het van de buren kan komen.
                Dus, nu de buren aanspreken en hopen dat die spontaan hun dak of schouwen of scheidingsmuren laten repareren.
                Het is in ieder geval een hoop last dat je met zoiets hebt.
                Bedankt voor de reacties.

                Comment

                Working...
                X