Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

netwerksleutel modem zoeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • netwerksleutel modem zoeken

    Hallo,
    Ik heb een probleem, ik heb net een nieuwe pc gekocht en wil die mee op het draadloos internet zetten. We hebben een gewone standaard modem van Phillips. De pc vindt de modem wel maar vraagt dan om een netwerksleutel. Ik heb geen enkel idee waar ik die nog ergens moet vinden. Ik kan nog wel met de andere pc gewoon op internet want die weet die netwerksleutel te bewaren. Hebben jullie enig idee waar ik die kan terug vinden?
    Alvast bedankt!
    Slaets

  • #2
    Re: netwerksleutel modem zoeken

    niemand?? Ik zou graag met de nieuwe pc op internet gaan om te zien of het een groot verschil (hopelijk) van snelheid geeft!

    Comment


    • #3
      Re: netwerksleutel modem zoeken

      Ik denk dat er techneuten je wel op weg zouden kunnen helpen om je netwersleutel terug te vinden...

      Ik zou je modem terug resetten en een nieuwe netwerksleutel configureren.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #4
        Re: netwerksleutel modem zoeken

        gewoon inloggen op je router (waarschijnlijk 192.168.1.1 want zo goed als niemand veranderd het ip address van hun router ) en dan Admin of Administrator met zijn passwoord.

        Daarna de wireless settings opzoeken en met een beetje geluk kan je de tekst van je netwerksleutel zo lezen (is toch zo bij een Belgacom B-Box). Heb je de pech dat je alleen bollekes ziet geef je een nieuwe sleutel in die je dan op beide PC's gaat gebruiken.

        Als je voor een nieuwe sleutel eerst de oude moet ingeven zou ik je router volledig resetten en de instellingen opnieuw doen, maar let wel op dat niet alle routers je login vinden voor het internet, een B-Box doet dit wel, maar mijn Netgear bvb niet, dus moet je je originele brief van Skynet terug opzoeken (afhankelijk van je provider natuurlijk)

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: netwerksleutel modem zoeken

          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          gewoon inloggen op je router (waarschijnlijk 192.168.1.1 want zo goed als niemand veranderd het ip address van hun router ) en dan Admin of Administrator met zijn passwoord.

          Daarna de wireless settings opzoeken en met een beetje geluk kan je de tekst van je netwerksleutel zo lezen (is toch zo bij een Belgacom B-Box). Heb je de pech dat je alleen bollekes ziet geef je een nieuwe sleutel in die je dan op beide PC's gaat gebruiken.

          Als je voor een nieuwe sleutel eerst de oude moet ingeven zou ik je router volledig resetten en de instellingen opnieuw doen, maar let wel op dat niet alle routers je login vinden voor het internet, een B-Box doet dit wel, maar mijn Netgear bvb niet, dus moet je je originele brief van Skynet terug opzoeken (afhankelijk van je provider natuurlijk)

          Mark
          Ik had het niet beter kunnen zeggen.
          Mvg,David
          [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

          Comment


          • #6
            Re: netwerksleutel modem zoeken

            Mark, merci voor je reactie.
            Maar ik ken echt wel niets van computers. Ik heb dus gewoon die computer opgestart dan naar draadloze netwerkverbinding gegaan en die laten zoeken. Dan vind ik onze modem dan druk ik op verbinding maken en dan vraagt die ineens naar netwerksleutel. Ik heb dat ip adrs ingegeven maar dat klopt niet.
            Weet jij nog raad?
            Alvast bedankt!

            Comment


            • #7
              Re: netwerksleutel modem zoeken

              Ben net gaan kijken bij de eigenschappen bij de pc die wel internet heeft en daar is de netwerksleutel idd gewoon allemaal bolletjes.

              Comment


              • #8
                Re: netwerksleutel modem zoeken

                er is 'n tooltje voor die bolletjes terug leesbaar te maken...
                moet ff zoeken...

                Comment


                • #9
                  Re: netwerksleutel modem zoeken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Slaets Bekijk bericht
                  Ben net gaan kijken bij de eigenschappen bij de pc die wel internet heeft en daar is de netwerksleutel idd gewoon allemaal bolletjes.
                  In FireFox tik je 192.168.2.1 in en dan "enteren".
                  Zo geraak je in het modem en kan je alles lezen wat je nodig hebt.
                  Moet dus wel zeggen dat ik FireFox gebruik maar dat gaat dus ook in Internet Explorer.

                  Het moet wel 192.168.2.1
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: netwerksleutel modem zoeken

                    Ik heb dat ingetikt bij internet explorer maar wat is dan juist de netwerksleutel? Want daar staat wel heel veel info waar ik niets van begrijp

                    Comment


                    • #11
                      Re: netwerksleutel modem zoeken

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      In FireFox tik je 192.168.2.1 in en dan "enteren".
                      Zo geraak je in het modem en kan je alles lezen wat je nodig hebt.
                      Moet dus wel zeggen dat ik FireFox gebruik maar dat gaat dus ook in Internet Explorer.

                      Het moet wel 192.168.2.1
                      En de laatste philips router die ik gezien heb had als IP adres 192.168.1.2 ...... dus er zijn er blijkbaar toch enkele met verschillen
                      Het zou mischien handig zijn mocht TS zeggen om welk type het gaat... kwestie van de juiste uitleg bij het juiste type toestel.

                      Comment


                      • #12
                        Re: netwerksleutel modem zoeken

                        Alle nuttige tips zijn reeds gegeven.
                        Als je op de pagina van je router bent neem dan toch eens je handleiding erbij.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: netwerksleutel modem zoeken

                          Ben eens naar de modem gaan kijken op de onderkant staat volgende info:
                          ADSL Modem Multiservices PSTN bleu
                          model: SNA/6600/18
                          Anexx A

                          Is dit de info dat jullie nodig hebben?

                          Alvast hartlijk bedankt voor de hulp!

                          Comment


                          • #14
                            Re: netwerksleutel modem zoeken

                            ivm de handleiding, als ik die nog had, had ik die er zeker al bijgenomen maar heb die ondertussen al bij het oudpapier gegooid. Van de volgende modem hou ik hem zeker bij!

                            Comment


                            • #15
                              Re: netwerksleutel modem zoeken

                              Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                              En de laatste philips router die ik gezien heb had als IP adres 192.168.1.2 ...... dus er zijn er blijkbaar toch enkele met verschillen
                              Het zou mischien handig zijn mocht TS zeggen om welk type het gaat... kwestie van de juiste uitleg bij het juiste type toestel.
                              Voilà voilà
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X