Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 14-24mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 14-24mm

    Hoi,


    Even een vraagje,
    Ik overweeg om te investeren in een nikon 14-24mm.
    Ik heb een nikon d90 en een f100.
    Ik vraag me nu af of deze lens wel werkt op mijn d90.
    Of er nadelen zijn en er goede alternatieven zijn.

    Alvast bedankt!!!
    Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
    en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

  • #2
    Re: Nikon 14-24mm

    Deze werkt wel op de D90. Alleen is het wel een dure lens. Denk dat je meer wat hebt aan de Tokina 11-16 F2.8. Maar die past weer niet op je analoge.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 14-24mm

      Bij de D90 zal veel van de groothoek weg zijn en kom je uit op 21mm. Goedkoper alternatief, maar niet zo goed, en op beide camera's te gebruiken: Sigma 12-24 of de Sigma 10-20, iets beter als de 12-24, en alleen te gebruiken op de D90.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 14-24mm

        Oorspronkelijk geplaatst door nathrahier Bekijk bericht
        Hoi,


        Even een vraagje,
        Ik overweeg om te investeren in een nikon 14-24mm.
        Ik heb een nikon d90 en een f100.
        Ik vraag me nu af of deze lens wel werkt op mijn d90.
        Of er nadelen zijn en er goede alternatieven zijn.

        Alvast bedankt!!!
        Op een D90 vind ik 'm wat overkill, zeker omdat er goedkopere alternatieven voor bestaan waar wel filters kunnen worden opgeschroefd en die minder last hebben van rechtstreeks invallend licht. Als je echter veel met de F100 gaat werken, of een overstap naar een D700/D3(s)(x) overweegt, kan ik 'm alleen maar aanraden

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 14-24mm

          Heb hem ook, de Nikon 14 - 24 2.8 en vindt hem super goed zowel op de D2X als op de D3
          Een van de beste aankopen ooit, maar wel een flinke investering.
          Groet Marianne.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 14-24mm

            Er zijn heel veel alternatieven maar de hamvraag is of je gaat overstappen op D700 of D3.
            Overigens is het ook op een F100 natuurlijk een mooie lens, maar hoe vaak gebruik je die?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 14-24mm

              Waarom koop je geen nikon 10-24 is qua lichtsterkte iets minder maar je hebt dan wel 4 mm extra. Op jouw d90 wordt dat dan 15-36mm ipv 21-36mm. Qua prijs is het wel goedkoper. Bij de dealer dat ik hem kan krijgen is het € 849. Voor alternatieven zou ik niet gaan. Nikon is misschien duurder maar is wel gekend om zijn goede kwaliteit van lenzen.
              “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 14-24mm

                Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
                Waarom koop je geen nikon 10-24 is qua lichtsterkte iets minder maar je hebt dan wel 4 mm extra. Op jouw d90 wordt dat dan 15-36mm ipv 21-36mm. Qua prijs is het wel goedkoper. Bij de dealer dat ik hem kan krijgen is het € 849. Voor alternatieven zou ik niet gaan. Nikon is misschien duurder maar is wel gekend om zijn goede kwaliteit van lenzen.
                Digicam.nl 679 euro, cameranu 689,-

                De kwaliteit is natuurlijk niet helemaal te vergelijken met de 14-24 maar de laatste komt natuurlijk alleen echt tot zijn recht op full frame.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 14-24mm

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Digicam.nl 679 euro, cameranu 689,-

                  De kwaliteit is natuurlijk niet helemaal te vergelijken met de 14-24 maar de laatste komt natuurlijk alleen echt tot zijn recht op full frame.
                  ja weet weet wel dat op digicam ze een pak goedkoper zijn.maar de prijs die ik gaf is van een fotograaf die alles van nikon verkoopt.dus is dat wel normaal dat een kleine fotograaf zijn prijs omhoog moet trekken om er nog winst uit te halen.alhoewel dat gij al onder de adviesprijs zit van nikon.
                  “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 14-24mm

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Digicam.nl 679 euro, cameranu 689,-

                    De kwaliteit is natuurlijk niet helemaal te vergelijken met de 14-24 maar de laatste komt natuurlijk alleen echt tot zijn recht op full frame.
                    ja weet weet wel dat op digicam ze een pak goedkoper zijn.maar de prijs die ik gaf is van een fotograaf die alles van nikon verkoopt.dus is dat wel normaal dat een kleine fotograaf zijn prijs omhoog moet trekken om er nog winst uit te halen.alhoewel dat gij al onder de adviesprijs zit van nikon.
                    “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 14-24mm

                      Helaas is de toegevoegde waarde van de fotowinkels hier in Tilburg zwaar .
                      Zo staan hier bij Tuerlings Nikon kitlenzen in de vitrine voor 200 euro boven de gangbare nieuwprijs in de hoop dat er een gek in trapt.
                      Als je een fotozaak met toegevoegde waarde kent en je wilt die persoon iets gunnen vind ik dat een zeer goede zaak.
                      Als het sec gaat om een vergelijking van zaken via het forum denk ik dat de laagste prijzen ook in beeld mogen zijn.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment

                      Working...
                      X