Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloos netwerk en dan weer niet...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • draadloos netwerk en dan weer niet...

    ik heb telenet thuis. een router verspreidt mijn signaal draadloos.
    in de living op een vijftal meter, heb ik vijf blokjes en functioneert mijn beveiligd netwerk foutloos. mijn pc maakt automatisch verbinding met mijn netwerk.
    in mijn bureau een eindje verder zie ik mijn eigen netwerk staan (aangeduid als beveiligd) en is de signaalsterkte 2 blokjes. net als het 'onbeveiligd' netwerk van mijn buur. mijn buur zie ik ook op mijn pc staan bij netwerken in de buurt en tov hem heb ik ook twee blokjes.
    maar, Nu maakt mijn pc géén automatisch verbinding met mijn eigen netwerk, noch met enig ander maar als ik mijn eigen beveiligd netwerk aanklik, maakt hij ook manueel geen verbinding.
    hoe komt dat nu? ik blijf toch in mijn eigen huis zitten alleen is mijn signaalsterkte wat minder. in mijn slaapkamer heb ik 3 blokjes en daar kan ik dan weer wel surfen op mijn netwerk.
    als ik geen blokje signaalsterkte zou hebben dan zou ik het nog begrijpen, maar nu.....???
    nog iemand die dat meemaakt ?
    groetjes
    estamos llegando
    http://users.telenet.be/studiocamosci

  • #2
    Re: draadloos netwerk en dan weer niet...

    Uw uitleg is nogal verwarrend.
    Werkt u met een desktop in de living en een laptop op uw bureau en slaapkamer?
    Welke systemen zijn geïnstalleerd en wat zijn die blokjes?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: draadloos netwerk en dan weer niet...

      ja sorry. neen het betreft telkens mijn zelfde laptop.
      met die blokjes bedoel ik : die groene blokjes als je met je muis gaat staan op het icoontje met de twee pc'tjes waar ook het wereldbolletje bijhoort. dus het icoontje dat aangeeft dat je verbonden bent (of niet) met het www.
      dus ik zit in de living met mijn laptop en kan surfen, terwijl ik verbonden ben , pak ik mijn laptop op en ga in de bureau zitten en dan is mijn verbinding weg. ik zie dan wel mijn netwerk staan temidden van die van de buren als ik klik op een 'verbinding maken met een netwerk' maar erop inloggen gaat niet. automatische verbinding gaat al zeker niet in de bureau terwijl hij wel automatisch verbinding legt met www in de living.
      estamos llegando
      http://users.telenet.be/studiocamosci

      Comment


      • #4
        Re: draadloos netwerk en dan weer niet...

        Mogelijk zit je met jouw netwerk op hetzelfde kanaal dan je buur. Daarom dat alles werkt als jouw signaal sterker is dan dat van de buur en wanneer ze beiden ongeveer even sterk zijn niet.
        Zoek in de handleiding van je modem/router hoe je het kanaal kan veranderen.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: draadloos netwerk en dan weer niet...

          Inderdaad, has hier ook last van sinds onze buren (zijn nieuwe) 3 weken geleden draadloos internet ontdekten. Daarvoor nooit last van signaalverlies gehad.

          Zoek eens op internet naar het gratis tooltje Netstumbler. Hiermee scan je de omgeving af en krijg je van elk draadloos netwerk station het kanaal (channel) te zien.

          Kies zelf een kanaal aangepast aan datgene van jouw buur + 5 of -5. Standaard in België zijn de meeste routers ingesteld op 11, dus als jullie beide 11 hebben kies jij voor 6. Heeft hij bv 2, dan kies jij voor 7, enz...


          Voor de techies : Waarom +5 of -5? Elk kanaal dat je kan instellen omvat een deeltje van de 2,4 Ghz band. De meeste kanalen overlappen echter zodat je storing krijgt, door een kanaal met verschil van +5 of -5 te kiezen vermijd je storingen. De "delen" op de frequentieband liggen ver genoeg uit elkaar om niet te overlappen.

          Lees ook: Link
          Nikon D60 + Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G VRII + Nikkor 35mm f/1.8G & Panasonic DMC-TZ5

          Comment


          • #6
            Re: draadloos netwerk en dan weer niet...

            Oorspronkelijk geplaatst door HendrikD Bekijk bericht
            Zoek eens op internet naar het gratis tooltje Netstumbler. Hiermee scan je de omgeving af en krijg je van elk draadloos netwerk station het kanaal (channel) te zien.
            Ben niet zeker maar ik dacht dat Netstumbler niet meer werkt sinds Vista. Het wordt ook niet meer ontwikkeld. Prima tooltje in combinatie met een GPS
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: draadloos netwerk en dan weer niet...

              gebruik het gratis tooltje INSSIDER om de channels in jouw buurt te scannen , je kan zien op de grafiekjes of de frequentieband van jouw accesspoint overlapt met een andere

              Comment


              • #8
                Re: draadloos netwerk en dan weer niet...

                Oorspronkelijk geplaatst door HendrikD Bekijk bericht
                Inderdaad, has hier ook last van sinds onze buren (zijn nieuwe) 3 weken geleden draadloos internet ontdekten. Daarvoor nooit last van signaalverlies gehad.

                Zoek eens op internet naar het gratis tooltje Netstumbler. Hiermee scan je de omgeving af en krijg je van elk draadloos netwerk station het kanaal (channel) te zien.

                Kies zelf een kanaal aangepast aan datgene van jouw buur + 5 of -5. Standaard in België zijn de meeste routers ingesteld op 11, dus als jullie beide 11 hebben kies jij voor 6. Heeft hij bv 2, dan kies jij voor 7, enz...


                Voor de techies : Waarom +5 of -5? Elk kanaal dat je kan instellen omvat een deeltje van de 2,4 Ghz band. De meeste kanalen overlappen echter zodat je storing krijgt, door een kanaal met verschil van +5 of -5 te kiezen vermijd je storingen. De "delen" op de frequentieband liggen ver genoeg uit elkaar om niet te overlappen.

                Lees ook: Link
                Sorry, maar ik ben zelf geen echte techneut in die zaken. Maar graag een paar vraagjes hieromtrent :
                Kan ik die channel zo maar veranderen via de setup van mijn netwerk systeem ?
                Gebeurt dit alleen op de hoofdpc of moet er dan ook iets aangepast worden aan bvb. een laptop die gebruik maakt van het draadloos systeem?
                Dank bij voorbaat.
                Groetjes,,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: draadloos netwerk en dan weer niet...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Kan ik die channel zo maar veranderen via de setup van mijn netwerk systeem ?
                  Gebeurt dit alleen op de hoofdpc of moet er dan ook iets aangepast worden aan bvb. een laptop die gebruik maakt van het draadloos systeem?
                  Je moet dat aanpassen in je router. De PC gaat automagisch naar het juiste kanaal.
                  Sla er de handleiding van je modem maar op na. Via je browser ga je naar het IPadres van je router (192.168.2.1 of iets dergelijks) en dan kan je bij de wireless settings gewoon het kanaal aanpassen. Settings bewaren en done...
                  Het aanpassen van je settings kan je best doen met je PC via een kabel aan de router, zo ben je zeker dat je jezelf niet "buitensluit" mocht je een setting verkeerd zetten.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: draadloos netwerk en dan weer niet...

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Je moet dat aanpassen in je router. De PC gaat automagisch naar het juiste kanaal.
                    Sla er de handleiding van je modem maar op na. Via je browser ga je naar het IPadres van je router (192.168.2.1 of iets dergelijks) en dan kan je bij de wireless settings gewoon het kanaal aanpassen. Settings bewaren en done...
                    Het aanpassen van je settings kan je best doen met je PC via een kabel aan de router, zo ben je zeker dat je jezelf niet "buitensluit" mocht je een setting verkeerd zetten.
                    Bedankt voor de info en operatie gelukt !

                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: draadloos netwerk en dan weer niet...

                      merci voor de info; ik ga dit ook eens uitpluizen allemaal.
                      groeten
                      estamos llegando
                      http://users.telenet.be/studiocamosci

                      Comment


                      • #12
                        Re: draadloos netwerk en dan weer niet...

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Ben niet zeker maar ik dacht dat Netstumbler niet meer werkt sinds Vista. Het wordt ook niet meer ontwikkeld. Prima tooltje in combinatie met een GPS
                        Klopt, daar is nu Vistumbler de opvolger.

                        Willy
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment

                        Working...
                        X