Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM werkt niet op Nikon D40x???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM werkt niet op Nikon D40x???

    Hej, ik was op zoek naar een betaalbare groothoeklens voor mijn Nikon D40x en heb na veel zoeken op internet uiteindelijk een Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM besteld bij Konijnenberg.

    Hoewel op internet staat dat - zolang er HSM opstaat - het zeker werkt op Nikon D40x, werkt het bij mij helemaal niet. Enkel op de stand "M" van mn body, kan ik in MF trekken, maar hierbij kan ik dan enkel sluitertijd wijzigen, wat betreft diafragma staat er "F--". In alle andere standen (A, S, P, ...) staat er "objectief niet aangesloten", en kan ik dus niets doen. Ik heb dit geprobeerd door zowel vooraf mn body in te stellen op MF als op AF.

    Verder is er op het objectief zelf geen slider/schuifje om M/AF te kiezen, hoewel dat op sommige foto's op internet (oa konijnenberg) en in de tekst van de handleiding van het objectief zelf, wel staat. Sommige foto's op internet hebben dan weer geen slider/schuifje voor M/AF op het objectief staan. Dus ev. gaat het hier om publicatiefoutjes en is het normaal dat ik geen slider heb.

    Kan iemand mij zeggen of er iets fout is met mn lens of of het normaal is dat het niet werkt op nikon D40x (hoewel vele websites zeggen van wel)? Ik heb al vaker heel kort problemen gehad bij het contact tussen mn body en mn standaardobjectief, dus heel ev. kan het dus ook aan mijn body liggen. Maar nu weet ik dus eigenlijk niet of het ligt aan de compatibiliteit van mn lens, of aan mn body.

    Enige tips en feedback hierover zijn super geapprecieerd!!! Ik keek al zolang uit naar deze lens (na vele leverproblemen door TNT), en nu blijkt het niet te werken ... Net de dag voor ik op citytrip vertrek komt hij aan (joepie!), maar blijkt hij niet te werken ...

    Alvast bedankt voor jullie hulp!!

    Groetjes,
    J

  • #2
    Re: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM werkt niet op Nikon D40x???

    zijn de elektische contacten proper?
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM werkt niet op Nikon D40x???

      Die met A/M schakelaar zijn die met een Canon bajonet, jij moet het doen met het handeltje op de body. Wil je de goede info over een product moet je niet bij de leverancier kijken maar bij de fabrikant, die weten het meestal het beste.

      Wat betreft de F--: er is iets niet goed en dat is meestal met de contacten, maar het kan natuurlijk ook zijn dat de lens kapot is.

      De Sigma 10-20 moet normaal gewoon op een D40 werken en als die het eenmaal doet, ga je er veel plezier aan beleven.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM werkt niet op Nikon D40x???

        Intss ben ik naar een fotowinkel geraakt die er een beetje een hadere "snok" aan durfde geven dan ik, en wat blijkt: nu zit de lens wel goe, zijn de contactjes ok en zijn de foto's mooi :-)
        Blijkbaar verloopt het contact wa minder vlot dan met mn andere lenzen, en was ik gewoon wa te voorzichtig.
        Met dank voor jullie geruststellende respons waardoor ik zeker was dat het wel het contact moest zijn en nie t nieuw objectief zelf (of de comptabiliteit)!!!
        Merciekes voor jullie hulp!!

        Comment

        Working...
        X