Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schandalig: fotograaf zwaar bestolen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • schandalig: fotograaf zwaar bestolen

    schandalig wat voor krapuul er toch rondloopt.
    beginnende fotograaf op trein bestolen van 7.000 euro aan fotomateriaal :
    link.

  • #2
    Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

    Tja, gebeurt elke dag op de Brusselse treinen & perrons. Iedereen die af en toe de krant leest, zou dit eigenlijk moeten of minstens kunnen weten. Het blijft smerig , maar als je met 7000€ aan spullen rondloopt, dan verlies je die toch geen seconde uit het oog. Enfin, ik toch niet en dan gaat het bij mij maar over een fractie qua materiaal.

    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

    Comment


    • #3
      Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

      maar als je met 7000€ aan spullen rondloopt, dan verlies je die toch geen seconde uit het oog.
      Ja, ik zou ze nu ook precies wel op mn schoot houden.

      ( Anderzijds stap ik soms ook wel eens even de auto uit, met de sleutel nog op het contact. )

      Comment


      • #4
        Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

        daar is volgens mij maar een oplossing voor: de wet veranderen en streng optreden. als ze die dieven pakken gewoon zonder meer hun poten afhakken. momenteel leven wij in een ******land waar alles mag bah

        Comment


        • #5
          Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

          En uiteindelijk gaan we dus onze medemensen niet meer helpen omdat dergelijk krapuul het verpest voor iedereen.
          Wie reageert er tegenwoordig nog als er ergens een alarm afgaat ?

          Nu moet ik zeggen dat wanneer ik mijn alu koffer meeheb met mijn materiaal ik deze met een speciaal draadslot ergens aan vast maak, dan moeten ze toch al een serieuze tang meehebben om hem mee te nemen, en natuurlijk is de koffer zelf ook op slot met kleine hangsloten ... terwijl ik hem niet uit het oog verlies.

          Net hiervoor is een verzekering dus héél belangrijk, niet alleen in geval van brokken, maar ook bij diefstal ... op zo'n moment komt een goede verzekering van pas, en dit is meestal niet de goedkoopste jammer genoeg

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

            Tiens ik ga ook eens een benefiet organiseren .. ik wil graag een Canon 7D body

            het verhaal is zo wak als een nat "frans" brood ... uw fotomateriaal onbeheerd achter laten om wat muntstukken te zoeken? kom nou ?? hoe naief kan je wel zijn .. heck .. elkeen die maar even bij zijn verstand is weet dat het traject B-Noord <=> B-zuid afgeschuimd wordt naar Lowepro-achtige tassen want daar zit of een computer in of foto materiaal ... als iemand op luiduchtige wijze je aandacht probeert af te leiden dan moeten al je alarmlichten aan springen, full blast ... heck2 .. zelfs iemand "helpen" om z'n bagage in het rek te leggen is al voldoende om je tas te laten gappen zoals een familielid mocht ondervinden, maar magere buit, er zaten enkel wat oude landkaarten in de tas ...

            Comment


            • #7
              Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              En uiteindelijk gaan we dus onze medemensen niet meer helpen omdat dergelijk krapuul het verpest voor iedereen.
              Wie reageert er tegenwoordig nog als er ergens een alarm afgaat ?
              Maatschappelijke discussies zijn niet toegestaan.
              Zie forumreglementen.
              Hier gaat een slotje op.


              ...allez, als je tenmiste consequent zijn wilt met 'is gamen gevaarlijk' hieronder van 1 december

              Comment


              • #8
                Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                hmmm idd opletten op den trein is echt wel de boodschap, zeker als er op dergelijke manier te werk wordt gegaan
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                  Die truk wordt veel toegepast. In Brussel, Parijs, ...

                  Zeer jammer

                  Comment


                  • #10
                    Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                    Als ik met €7000 aan fotomateriaal rondliep zou ik mijn rugzak toch iets beter bijhouden.
                    about.me/stijnv

                    Comment


                    • #11
                      Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                      Als ik met €7000 aan fotomateriaal rondliep zou ik mijn rugzak toch iets beter bijhouden.
                      We zijn door dit spijtig voorval weer allemaal verwittigd

                      Comment


                      • #12
                        Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                        Ik vind de reacties hier toch wat kort door de bocht gaan. Vooral meneer regulus is een minder heldere ster dan zijn nickname doet vermoeden.

                        Ten eerste is het inderdaad onverstandig om als professional je materiaal niet te laten verzekeren, zeker als je met zoveel materiaal rondloopt en fotografie je broodwinning is. Langs de andere kant is materiaal verzekeren niet zo snel gedaan als gezegd.

                        Ten tweede hebben veel mensen hier een wat onrealistische kijk op het vervoeren van fotomateriaal. Als je fulltime fotograaf bent, ben je constant onderweg met je materiaal. Zeker in het geval waarvan sprake in het artikel. De fotograaf in kwestie neemt foto's van optredens, fuiven, recepties, huwelijken, festivals, ...

                        Het is ONmogelijk om je materiaal constant in de gaten te houden zonder een asociale paranoia-autist te zijn. Niet alleen als je de trein neemt, maar ook als je foto's neemt op evenementen kun je niet constant je cameragear op je rug dragen terwijl je aan het fotograferen bent. En zelfs al hang je je fototas vast met een brilslang, er komt altijd een moment dat je hem moet loslaten. En dieven zijn ook niet zo dom om iets te stelen tussen twee haltes in, want als er aan de alarmbel getrokken wordt en de deuren blijven dicht, zit je als een rat in de val.

                        En dat zijn dan nog de gevallen waar geen geweld gebruikt wordt. Vele collega's werden in Brussel al (bijna) het slachtoffer van overvallen. Als je 's avonds alleen rondwandelt in Brussel Noord met een D700 en accessoires op je rug, is er weinig wat je kunt doen. Behalve je camoufleren of een extreme lijfgeur ontwikkelen.

                        Kortom, ik heb zo de indruk dat de discussies hier vaak nogal theoretisch zijn zonder weet van de realiteit. Het is niet omdat je weet hoeveel Digic processors er in de chromatische aberratie van een getweakte pocket wizard passen, je weet hoe je een maand moet overleven in een grootstad met enkel een camera in je rugzak.

                        Het beste voorbeeld van mijn stelling is de regel "Maatschappelijke discussies zijn niet toegestaan".
                        www.wannabes.be ~ www.morlion.net ~ Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                          Zeer spijtig voor deze jongeman. Maar het is idd toch wel een beetje een 'dikke bult' verhaal.
                          Je op een trein in Brussel laten afleiden, waardoor je je tas met 7000 Euro aan onverzekerd fotomateriaal uit het oog laat...

                          Ik heb als beginnende zelfstandige ook al mijn materiaal laten verzekeren, samen goed voor zo'n 5500-6000 euro, tegen diefstal (behalve 's nachts uit de auto als deze niet in een afgesloten ruimte staat) en zelfs accidentiele schade.
                          Dus als ik morgen de D700 tegen de aardkorst laat gaan en hij is stuk, dan krijg ik zonder meer een nieuwe van de verzekering (200 euro franshise).

                          Dat alles voor 200 euro per jaar, vind ik niet te veel hoor, zeker niet als je zo'n verhalen leest
                          Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                          Foto-Alex

                          Comment


                          • #14
                            Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                            Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
                            daar is volgens mij maar een oplossing voor: de wet veranderen en streng optreden. als ze die dieven pakken gewoon zonder meer hun poten afhakken. momenteel leven wij in een ******land waar alles mag bah
                            denk dat je dan beter de handen in plaats van de poten kan afhakken, sommige gebruiken zelfs een rolstoel om spullen te jatten.
                            tis maar waarvan je het het minst verwacht hè.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                              Ik heb bij mijn verzekering alles laten verzekeren voor nog geen 100 euro per jaar!
                              Ook tegen diefstal en schade. Enkel niet tegen diefstal uit de wagen.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X