Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens uit Hong Kong of VS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens uit Hong Kong of VS

    Heeft iemand ervaring met het aankopen van lenzen in de VS of Hong Kong?

    Kennissen van mij gaan binnenkort die kanten op en lensen zijn ginder veel goedkoper.
    Ik overweeg om binnenkort een Nikon 70-300mm VR lens te kopen. (D90 toestel en kit lens koop ik morgen misschien hier, tenzij ik voor een Sony A550 ga met kitlenzen)

    Ik weet dat de garantie werldwijd is, dus veronderstel dat dit geen issue is?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: lens uit Hong Kong of VS

    Zorg dan in elk geval dat er ook een camera mee is naar ginder, met een geheugenkaartje erin met foto's van hier thuis erop. Bij het passeren langs de douane bij thuiskomst ook zorgen dat je geen originele verpakkingen of papierwerk uit de VS mee hebt. Als je die laatste niet wil weggooien, stuur ze dan van ginder via de post naar huis.
    Ik heb op die manier nog nooit problemen met douane gehad, of er nu in de fototas iets nieuws tussen zat of niet.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: lens uit Hong Kong of VS

      Veel goedkoper??
      Je zou nog wel raar kunnen opkijken als je de 70-300 VR in de VS koopt:
      http://www.bhphotovideo.com/c/produc..._70_300mm.html
      Reken daar nog wat lokale taksen bij en dedouanering en je hebt een vrij dure lens aangeschaft.
      Ook in Hong Kong is het verschil veel minder dan je zou vermoeden. Alleen op extreem dure lenzen loont het nog, maar niet op een lens die je in België voor zo'n 375 euro kan kopen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: lens uit Hong Kong of VS

        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Reken daar nog wat lokale taksen bij en dedouanering en je hebt een vrij dure lens aangeschaft.
        Lokale sales tax: 10 à 15% of zo, tenzij je aangeeft dat je ze exporteert en dan krijg je ze minstens op de luchthaven terug als je ze al moet betalen.

        Dedouanering: zie hierboven


        Gemiddeld genomen kost een lens van €500 ginder $500. Als je weet dat de dollarkoers 1.5 ongeveer is, dan is dat toch al gauw 30% bespaard hé.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: lens uit Hong Kong of VS

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Lokale sales tax: 10 à 15% of zo, tenzij je aangeeft dat je ze exporteert en dan krijg je ze minstens op de luchthaven terug als je ze al moet betalen.

          Dedouanering: zie hierboven


          Gemiddeld genomen kost een lens van €500 ginder $500. Als je weet dat de dollarkoers 1.5 ongeveer is, dan is dat toch al gauw 30% bespaard hé.
          5 minuten surfen leert mij volgende vrij eenvoudige vaststelling:

          http://www.fotokonijnenberg.be/produ...6_g_if_vr.html Konijnenberg: 372 euro en 2 jaar garantie.

          Bij B and H 520 US $ = ongeveer 345 euro + taksen. 1 jaar garantie.
          En toch nog altijd een bestaand risico op ijverige douaniers.
          Ik zou echt niet weten wat je daar bij te winnen hebt.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: lens uit Hong Kong of VS

            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            Bij B and H 520 US $ = ongeveer 345 euro + taksen. 1 jaar garantie.
            En toch nog altijd een bestaand risico op ijverige douaniers.
            Ik zou echt niet weten wat je daar bij te winnen hebt.
            Als je geen interessantere winkel kent dan B&H, dan heeft het inderdaad geen zin.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: lens uit Hong Kong of VS

              Het kan misschien een domme vraag zijn, maar is de garantie meestal ook niet contintaal geregeld? Dat zou inhouden, dat je niet alleen minder lang garantie hebt, maar ook, indien er iets mis is, de lens eerste terug naar het land van aankoop moet.
              Canon Eos 40D | EF-S 17-85 IS USM | EF 70-200 F4 L USM

              Comment


              • #8
                Re: lens uit Hong Kong of VS

                Oorspronkelijk geplaatst door Zoeleken Bekijk bericht
                Het kan misschien een domme vraag zijn, maar is de garantie meestal ook niet contintaal geregeld? Dat zou inhouden, dat je niet alleen minder lang garantie hebt, maar ook, indien er iets mis is, de lens eerste terug naar het land van aankoop moet.
                Voor Nikon is het zo dat de US garantie slechts in de US geldig is (niet eens in Canada).
                Het blijft afwegen...
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: lens uit Hong Kong of VS

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Voor Nikon is het zo dat de US garantie slechts in de US geldig is (niet eens in Canada).
                  Het blijft afwegen...
                  Geldt ook voor canon als k mij niet vergis, is hier al eens een topic over geweest ...
                  Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                  - Isaac Asimov-

                  Comment


                  • #10
                    Re: lens uit Hong Kong of VS

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zoeleken Bekijk bericht
                    Het kan misschien een domme vraag zijn, maar is de garantie meestal ook niet contintaal geregeld? Dat zou inhouden, dat je niet alleen minder lang garantie hebt, maar ook, indien er iets mis is, de lens eerste terug naar het land van aankoop moet.
                    Je kan het ook anders bekijken hé.
                    Als je hier lokaal teweedehands koopt, heb je dikwijls ook geen garantie...

                    Als je ginder een winkel vindt met fatsoenlijke prijzen, dan kan je daar alles splinternieuw kopen aan tweedehandsprijzen. Misschien dus wel zonder garantie in Europa, maar anderzijds nieuw en met 30% korting.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: lens uit Hong Kong of VS

                      Ieder jaar zit ik wel eens in Hong Kong en prijzen zijn daar inderdaad goedkoper als je vergelijkt met de officiele prijzen maar als je beetje zoekt op internet kun je ze praktisch aan dezelfde prijzen vinden hier.
                      In oktober uitgekeken voor een SB600 en VR 70-300 maar voor die paar euro verschil heb ik het toch maar hier in Belgie besteld
                      daVinci
                      www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                      Comment


                      • #12
                        Re: lens uit Hong Kong of VS

                        Heb zelf juist mijn lens gekocht op luchthaven Hong Kong (The Olympus Zuiko Digital 12-60mm 1:2.8-4 SWD)
                        Een 20 % goedkoper dan goedkoopste in NL, en dat zal wel door taxfree zijn.
                        In Hong Kong stad was de lens duurder!
                        Olympus heeft wel wereldwijde garantie!
                        Grts.
                        zero

                        Comment


                        • #13
                          Re: lens uit Hong Kong of VS

                          Hier wordt veel zever in pakskes verkocht...

                          Over de VS kan ik niet meespreken, maar in HK is alle fotografie apparatuur een pak goedkoper als hier of in NL. Uiteraard als je dingen koopt in de dure winkels in de luchthaven niet, maar daar draait het hier niet om, da's appelen met peren vergelijken.
                          En je moet ook niet afkomen met websites met prijzen in HK, die kloppen in 90% van de gevallen niet... Je moet natuurlijk wel een beetje weten waar je gaat, en zeker niet naar winkels voor toeristen gaan.

                          Op al het materiaal dat ik al in HK gekocht heb, zowel voor mij als voor vrienden, heb ik toch al meer dan 1000€ winst gedaan in totaal.

                          Dus ja, HK is goedkoper. Het enige risico dat je neemt is dat je als toerist in't zak gezet kan worden (shops op Nathan Road in Tsim Tsa Tshui) of dat je bij aankomst in Brussel de douane aan u been hebt. Ben er zeker van dat de meesten die hier replyen nog nooit in HK geweest zijn, en dan heb je naar mijn mening geen recht van spreken.
                          Tommy
                          My homepage : www.digitalviolence.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: lens uit Hong Kong of VS

                            Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
                            ...dan heb je naar mijn mening geen recht van spreken.
                            Tja, da's wat kort door de bocht hé. Recht van spreken is er voor iedereen...

                            Maar ik ben het wel met je eens dat er interessante prijzen te vinden zijn voor wie zich vooraf informeert. Natuurlijk, wie helemaal geen enkel risico wil, die koopt in de winkel op de hoek (bij wijze van spreken). Zelfs Europa is dan te ver weg... Maar die mensen nemen mogelijk ook nooit een vliegtuig, want daar heb je het risico dat het uit de lucht valt. Voor ieder ligt de grens anders hé. Sommigen rijden zelfs nooit op de ring van Antwerpen vanwege het risico .
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: lens uit Hong Kong of VS

                              Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
                              Dus ja, HK is goedkoper. Het enige risico dat je neemt is dat je als toerist in't zak gezet kan worden (shops op Nathan Road in Tsim Tsa Tshui)
                              In 2004 wou ik een D100 kopen in HK, ik voelde me echter niet goed bij in de shops van Nathan Rd en heb er toen niet gekocht. We waren er ook een dag minder dan voorzien door een staking op LHR wat teruggaan bij probemen onmogelijk maakte. Achteraf bekeken had ik er niet echt spijt van omdat de betrouwbare koopjes inderdaad ergens anders te vinden zijn.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X