Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM of Canon EF USM 100mm f/2,8 Macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM of Canon EF USM 100mm f/2,8 Macro

    Welke lens kiezen?
    Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM of Canon EF USM 100mm f/2,8 Macro .Het prijsverschil is ongeveer 300€.Is de 300€ extra verantwoord?

    Bedankt voor de reactie.

  • #2
    Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM of Canon EF USM 100mm f/2,8 Macro

    Tja.... ik vind van wel en heb mijn EF 100mm macro dan ook recentelijk verruild voor de 100L IS versie.

    Optisch zijn ze zeker vergelijkbaar, de AF is ook vergelijkbaar maar de bouwkwaliteit van de L is beter (hoewel de oude 100mm macro ook erg goed is hoor) en de IS is wat mij betreft niet te versmaden. Voor mij de meerprijs dus zeker waard maar dit zal wellicht niet voor iedereen gelden.
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM of Canon EF USM 100mm f/2,8 Macro

      Ik zou dat extra budget persoonlijk eerder investeren in een langere macrolens (werkafstand, beeldhoek). Nu, ik maak 90% van m'n macrofoto's op statief dus heb absoluut geen behoefte aan beeldstabilisatie.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM of Canon EF USM 100mm f/2,8 Macro

        Ben geen expert in macro fotografie, maar heb wel deze lens eens mogen gebruiken van een kennis (de 100mm zonder IS) en gezien (als) je voor macro gaat je toch een statief gebruikt, je zoal de IS dient uit te zetten... dus zou ik ook opteren voor een langere macro lens.

        Langs de andere kant heb ik her-en-der al eens opgevangen dat ze de lens zo ook durven te gebruiken als portretlens (corrigeer me als ik fout zit)

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM of Canon EF USM 100mm f/2,8 Macro

          als ik me niet vergis is de 100 L ook weathersealed en de niet-L niet...
          voor macro ook niet te onderschatten voordeel denk ik
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM of Canon EF USM 100mm f/2,8 Macro

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            als ik me niet vergis is de 100 L ook weathersealed en de niet-L niet...
            Juist, was ik nog vergeten bij te vermelden wat betreft de IS uitvoering (Water- en stofbestendig)

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM of Canon EF USM 100mm f/2,8 Macro

              Op the digital picture :

              "A 100mm macro lens with a relatively wide aperture, superb image quality, fast AF and an impressive IS implementation has a huge number of uses in addition to macro photography - including portraits, landscapes and indoor sports. Additional uses make it easier to justify the purchase cost of the lens - and the space it takes in the bag. "

              Ik persoonlijk zou dus 300 Euro meer betalen voor de IS versie !
              (omdat je die lens dus niet enkel bij macro kan gebruiken)
              Fuji X - Less became more

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM of Canon EF USM 100mm f/2,8 Macro

                Ik heb ze beide gehad en heb de 100 mm f2,8 verkocht en de L versie gehouden. Ik heb ze eerst naast elkaar getest op statief zonder de IS te gebruiken en eerlijk gezegd is er niet héél veel verschil maar toch was bij mij de L versie iets scherper, dus zonder IS te gebruiken en beide vanop statief en vanop het zelfde fototoestel (Canon 7D) met dezelfde instellingen. Indien je licht genoeg hebt of je flitst dan is er geen probleem, maar in een iet of wat donkerder omgeving (bos) komt de IS goed van pas als je snel een macrofoto wilt maken.
                Voor het macrowerk vanop statief gebruik ik zelden of nooit de IS maar vanuit de hand wel natuurlijk, en deze doet ruimschoots wat er van verwacht wordt. Het is natuurlijk een nieuwere versie van de image stabelizer en volgens mijn gevoel iets sneller, stiller en accurater dan de IS op andere Canon lenzen.

                Het is natuurlijk een verschil van 300 € en dat is niet weinig, ik twijfelde ook in het begin maar kreeg dan een mooie korting (aankoop 7D + 100mm L f2,8 IS) en achteraf gezegd is het het verschil absoluut waard, zeker als je de macro lens ook gebruikt als gewone lens, en daar komt nog bij, zoals hierboven reeds vermeld, dat de L versie weathersealed is en je hebt er ook direkt de zonnekap bij wat ook nog het prijsverschil iets kleiner maakt.

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM of Canon EF USM 100mm f/2,8 Macro

                  Bedankt voor de info,Ik ga voor de Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM.Ik hou jullie op de hoogte.

                  Groeten,
                  Dirk

                  Comment

                  Working...
                  X