Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF S 17-55 f2.8 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF S 17-55 f2.8 IS USM

    hallo iedereen, weet niet juist waar ik deze moet plaatsen, wie kan me raad geven, ik denk dat mijn lens niet correct meer werkt qua scherpte, kunnen jullie via deze foto een oordeel geven, wou deze croppen om enkel de knop te hebben maar dat trekt op niets vindt ik



    Datum foto: 02-12-2009 17:03:45
    Sluitertijd: 0,8
    ISO: 100
    Belichtinscompensatie: 0.0
    Brandpuntafstand: 55 mm
    Diafragma: f/9.0
    Flits: Niet afgegaan
    Merk fototoestel: Canon
    Model fototoestel: Canon EOS 400D DIGITAL
    Last edited by IngridVD; 3 december 2009, 10:48. Reden: Sluitertijd klopte niet
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Canon EF S 17-55 f2.8 IS USM

    klopt je Exposure Time wel!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF S 17-55 f2.8 IS USM

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      klopt je Exposure Time wel!
      grt,bouk.

      aangepast,
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF S 17-55 f2.8 IS USM

        Vervolledig eens waar je scherp hebt gesteld?
        En geef eens de afstand op van sensor naar bloem...(dit heeft te maken met welke f- waarde je diende te nemen)

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF S 17-55 f2.8 IS USM

          Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
          Vervolledig eens waar je scherp hebt gesteld?
          En geef eens de afstand op van sensor naar bloem...(dit heeft te maken met welke f- waarde je diende te nemen)
          +/- centraal van de bloem, afstand zo dicht mogelijk (min 0,35m) zal zoiets zijn, wou zo dicht mogelijk om de bloem er zo groot mogelijk op te krijgen
          heb ik niet goed geredeneerd ??
          groetjes Ingrid

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF S 17-55 f2.8 IS USM

            Subject distance 35 cm

            Depth of field
            Near limit 34 cm
            Far limit 36.1 cm
            Total 2.08 cm

            In front of subject 1.01 cm (49%)
            Behind subject 1.07 cm (51%)

            maw is je f- waarde te klein... dus moest die hoger liggen naar f-16
            Hoger zou ik zeker niet gaan, want dan begin je onscherpte te krijgen.
            Of je neemt de afstand 'sensor-onderwerp' groter.

            Wil je het kunnen berekenen ga maar eens naar de site van dofmaster.com
            Last edited by Blue Point; 3 december 2009, 11:38. Reden: juiste berekening aan de hand van een 400 D

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF S 17-55 f2.8 IS USM

              dus ik moet er ook opletten de afstand die ik neem van onderwerp om het F-getal in te stellen, 't is niet zo dicht mogelijk bij onderwerp staan en en volledig inzoomen dat dan in dit geval de knop van de roos volledig scherp zal zijn. Ik zou graag mooie close-up foto's maken, hoe doe ik dit het best ?
              Hoe dichter bij onderwerp hoe groter F getal ??
              groetjes Ingrid

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF S 17-55 f2.8 IS USM

                Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                dus ik moet er ook opletten de afstand die ik neem van onderwerp om het F-getal in te stellen, 't is niet zo dicht mogelijk bij onderwerp staan en en volledig inzoomen dat dan in dit geval de knop van de roos volledig scherp zal zijn. Ik zou graag mooie close-up foto's maken, hoe doe ik dit het best ?
                Hoe dichter bij onderwerp hoe groter F getal ??
                Je dient idd op te letten van de afstand naar het onderwerp.
                Je f-waarde bepaalt dan zo ook je scherpte-diepte.
                Je dient dan ook te weten dat de kortste werkafstand van de 17-55 f2,8 al 35 cm bedraagt.

                Wat ik denkt te weten, als je foto's wil nemen in close- up van bloemen je beter een andere lens daarvoor gebruikt. Namelijk een macro lens (voor de experts, corrigeer me als ik het fout heb).

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF S 17-55 f2.8 IS USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                  Je dient idd op te letten van de afstand naar het onderwerp.
                  Je f-waarde bepaalt dan zo ook je scherpte-diepte.
                  Je dient dan ook te weten dat de kortste werkafstand van de 17-55 f2,8 al 35 cm bedraagt.

                  Wat ik denkt te weten, als je foto's wil nemen in close- up van bloemen je beter een andere lens daarvoor gebruikt. Namelijk een macro lens (voor de experts, corrigeer me als ik het fout heb).
                  ben er mee bezig om misschien één aan te schaffen, maar had onlangs een foto van een roos gezien die met een Canon kitlens 18/55 was getrokken en gecropt was gewoon knap, en dan dan denk ik als het zo lukt waarom dan 850 € geven aan een macrolens
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF S 17-55 f2.8 IS USM

                    Als je het wilt doen met de bestaande lens zal er volgens mijn niets anders opzitten dan uiteindelijk verder weg te staan van je onderwerp en je toestel op een statief te zetten en je f-waarde dicht te schroeven.
                    En vooral niet over de f-16 gaan (de meeste lenzen zijn hun scherpte het best rond de f-8 en f-16)

                    Comment

                    Working...
                    X