Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

    Avast-gebruikers, opgepast ...
    Vanmorgen is er een update binnen gelopen van AVAST, de virus-database ... (update gebeurt dagelijks)
    Gevolg: Momenteel heb ik zo'n 15-tal programma's die geblokeerd zitten ... Ook herinstalleren lukt niet meer ....

    Bij opstarten van diverse prog's kreeg ik
    Win32:delf-MZG [Trj]
    Blijkbaar ben ik niet alleen en is dit probleem aan het escaleren ...

    Blijkbaar zijn ook betalende programm'a's niet altijd risico-vrij !
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

    Kijk eens in de "vault" van Avast.
    Als je bestanden kan terug zetten ofzo.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Kijk eens in de "vault" van Avast.
      Als je bestanden kan terug zetten ofzo.
      Theo,
      ik heb al jaren een oplossing, lees EHBO voor dergelijke dingen. Buiten verlies aan geduld, ben ik (ik houd hout vast) nog geen data kwijtgespeeld door het ontbreken van backup's, .... Het was enkel bedoeld als waarschuwing naar gebruikers van AVAST toe. Herinner de problematiek van AVG ...
      Met betalende programma's bedoel ik ook de betalende virusscanners.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

        Yup, heb het ook aan mijnen frak.
        Liefst ineens 40 trojanen!
        Win32:Zbot-MKK en Win32:delf-MZD.
        Het zouden dus valse positieve zijn?
        Vraag: hoe herstel je de boel?
        Ik heb al op het net gelezen dat je Avast moet verwijderen
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Yup, heb het ook aan mijnen frak.
          Liefst ineens 40 trojanen!
          Win32:Zbot-MKK en Win32:delf-MZD.
          Het zouden dus valse positieve zijn?
          Vraag: hoe herstel je de boel?
          Ik heb al op het net gelezen dat je Avast moet verwijderen
          Inderdaad, valse positieven, maar dan heb je al mizerie ... Ik heb alvast avast effen gestopt met zijn spielerijen ... en wacht tot er een nieuwe update wordt geleverd...
          Je kan Avast uitschakelen zonder te verwijderen ...
          Dan pas kan je de eventuele gewiste soft herinstalleren ...
          Dus, niet alleen het automatisch updaten van software kan voor nare gevolgen zorgen, ook het automaisch updaten van een virusdatabank kan al een gek uit de hoek komen ...
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

            Tot hiertoe hier nog niks gemerkt. Hout vasthouden.
            Welke programma's zijn zoal het slachtoffer ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

              Ondertussen heeft men bij Avast niet stil gezeten.
              Rond ongeveer 6 uur deze morgen is er een nieuwe versie klaar gezet. Dus, wie nu inlogt en een update binnen krijgt of er nog met één zit die op datum van 2 december zit, heeft geen problemen.Avast vraagt aan alle gebruikers om een update expliciet aan te vragen en uit te voeren.
              http://forum.avast.com/index.php?topic=51647

              Als je daar eens ziet wat voor schade dit kan veroorzaken .... Ik ben gelukkig enkel de eigen geschreven programma's kwijt en die heb ik natuurlijk wel nog op andere HD's beschikbaar, evenals de sources ...
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

                En wat hebben wij vandaag geleerd?

                Installeer en vertrouw NOOIT gratis anti-virus software!


                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • #9
                  Re: [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                  En wat hebben wij vandaag geleerd?

                  Installeer en vertrouw NOOIT gratis anti-virus software!


                  Purlut zei: "Blijkbaar zijn ook betalende programma's niet altijd risico-vrij !"
                  Vraag is: hoe kunnen we dit te weten komen?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

                    Ik heb alles uitgevoerd wat op hun site staat en alles blijkt weer te werken.
                    Alleen staan die zogenaamde trojanen nog in de kluis.
                    Die mogen nu waarschijnlijk ook verwijderd worden?
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                      Theo,
                      ik heb al jaren een oplossing, lees EHBO voor dergelijke dingen. Buiten verlies aan geduld, ben ik (ik houd hout vast) nog geen data kwijtgespeeld door het ontbreken van backup's, .... Het was enkel bedoeld als waarschuwing naar gebruikers van AVAST toe. Herinner de problematiek van AVG ...
                      Met betalende programma's bedoel ik ook de betalende virusscanners.
                      En welke is dan jouw oplossing in dit geval?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                        En wat hebben wij vandaag geleerd?

                        Installeer en vertrouw NOOIT gratis anti-virus software!


                        Ik gebruik al JAREN Anti-vir en nog nooit problemen gehad...
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                          En wat hebben wij vandaag geleerd?

                          Installeer en vertrouw NOOIT gratis anti-virus software!

                          Ik gebruik al jaren............... Avast en heb nog NOOIT problemen gehad, ook nu niet.
                          Ik heb Avast al op honderden PC's gezet, zonder probleem.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

                            Avast heeft hier volgens de logs rond 2uur vannacht een update gedaan. Ik heb niets gemerkt van eventuele problemen.
                            Avast staat op mijn W2K Pro PC, de XP's draaien AVG9.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

                              Bij AVG heeft dat ook eens geweest he maar dat kan volgens mij bij een betalende versie even goed voorkomen.
                              Zelf gebruik ik al jaren eerst AVG tot dat we daar eens pech hebben gehad door een foute update, dan een tijd Avast gebruikt en na een tijd terug op AVG overgeschakeld.
                              Ik ga er ook van uit dat als zoiets eens is gebeurt er voortaan extra aandacht word besteed aan elke nieuwe update.
                              Ik ben destijds over gestapt op AVG omdat het volgens een test beter was dan drie betalende programs waaronder Norton waar ik toen op draaide.
                              Volgens de test zou Norton toen niet alle virussen onderscheppen en dat werd ook bevestigd doordat ik bij de eerste scan met AVG drie virussen vond.
                              Virussen worden steeds verder ontwikkeld en in mijn ogen is geen enkel program 100% safe betalend of gratis.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment

                              Working...
                              X