Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fisheye voor een Canon 1D Mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fisheye voor een Canon 1D Mark III

    Ik overweeg een fish-eye te kopen voor mijn 1D Mark III. In eerste instantie dacht ik aan de 15 mm van Canon, maar sluit intussen de aanschaf van een Tokina 10-17 mm- eigenlijk gemaakt voor een 1.6 crop toestel- zeker niet uit. Ik heb begrepen dat de Tokina prima bruikbaar is op een 1.3 crop vanaf ongeveer 12 mm. Aangezien de Tokina ook nog eens goedkoper is dan de Canon lijkt het een aantrekkelijke optie

    Is er iemand die voor dezelfde keuze heeft gestaan en zijn ervaringen wil delen? Alvast bedankt ....

  • #2
    Re: Fisheye voor een Canon 1D Mark III

    je kan ook opteren voor een Peleng ..

    Comment


    • #3
      Re: Fisheye voor een Canon 1D Mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
      Ik overweeg een fish-eye te kopen voor mijn 1D Mark III. In eerste instantie dacht ik aan de 15 mm van Canon, maar sluit intussen de aanschaf van een Tokina 10-17 mm- eigenlijk gemaakt voor een 1.6 crop toestel- zeker niet uit. Ik heb begrepen dat de Tokina prima bruikbaar is op een 1.3 crop vanaf ongeveer 12 mm. Aangezien de Tokina ook nog eens goedkoper is dan de Canon lijkt het een aantrekkelijke optie

      Is er iemand die voor dezelfde keuze heeft gestaan en zijn ervaringen wil delen? Alvast bedankt ....
      Je kan de zonnekap van de tokina zelfs laten verwijderen Klik.
      Hier kan je ook terecht om de zonnekap van Samyang (Polar, Wallimex enz.) te laten verwijderen.
      Je kan natuurlijk ook nog even wachten op de Samyang 14 mm 2.8 Klik
      Groetjes van tozumi

      Bezoek hier mijn webstek

      Comment

      Working...
      X