Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat doe je met oude Belgische franken ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat doe je met oude Belgische franken ?

    Iedereen heeft nog wel ergens wat (of liefst zoveel mogelijk) oude Belgische franken liggen.
    Of niet soms ?
    Vanaf een briefje van 50fr kan je er nog elke woensdagvoormiddag mee terecht op de Westelse markt. Deze aktie loopt deze maand december.
    Wisselgeld krijg je terug in Eurokes.
    Mooi initiatief van de Westelse marktverkopers zou ik zeggen.
    Afspraak : elke woensdagvoormiddag deze maand in Westerlo, de Parel der Kempen.

  • #2
    Re: Wat doe je met oude Belgische franken ?

    Pfff, heb hier enkel nog stukken van 20, 5 en 1 frank liggen, als souvenir.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Wat doe je met oude Belgische franken ?

      Je kan met je oude briefjes nog altijd terecht bij de Nationale Bank in Brussel.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Wat doe je met oude Belgische franken ?

        Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
        Vanaf een briefje van 50fr kan je er...
        Die waren toch al uit omloop bij de invoering van de €, niet? En met oude muntstukken kan je nergens terecht, behalve bij verzamelaars.

        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

        Comment


        • #5
          Re: Wat doe je met oude Belgische franken ?

          Heb enkele briefjes en de muntstukken in de schuif liggen als herinnering aan echt geld.
          Groeten,
          geert

          Comment


          • #6
            Re: Wat doe je met oude Belgische franken ?

            ... want euro's zijn geen echt geld?

            Ik heb hoogstens nog ergens een verdwaald 20, 1, 5fr-stuk...
            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

            Comment


            • #7
              Re: Wat doe je met oude Belgische franken ?

              Voordeel als alles op is ... ge moet niet zoeken om van uw geld vanaf te geraken, ge moet geen schrik hebben dat uw bank failliet gaat, dat de rente zakt kan alleen in uw voordeel zijn, ... geen kopzorgen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Wat doe je met oude Belgische franken ?

                ... en oude muntstukken van 20Bfr zijn ideaal om een kar in een grootwarenhuis te deblokkeren LOL!!!

                Comment


                • #9
                  Re: Wat doe je met oude Belgische franken ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  ... en oude muntstukken van 20Bfr zijn ideaal om een kar in een grootwarenhuis te deblokkeren LOL!!!
                  Daarvoor gebruik ik ook altijd een 20FR stuk dat al jaren in mijn auto ligt.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat doe je met oude Belgische franken ?

                    Belgische biljetten uitgegeven door de Nationale Bank van Belgie kunnen nog steeds worden ingewisseld op de Nationale Bank.

                    Voor de rest is het voor de verzamelaars, maar die zijn niet geinteresseerd in alles wat nog te recent is omdat de meesten daarvan al voldoende exemplaren hebben.
                    Zelf heb ik een aantal Leopold I, II en Albert I stukken, die wat interessanter zijn natuurlijk.
                    Mvg,David
                    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat doe je met oude Belgische franken ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                      Belgische biljetten uitgegeven door de Nationale Bank van Belgie kunnen nog steeds worden ingewisseld op de Nationale Bank.

                      Voor de rest is het voor de verzamelaars, maar die zijn niet geinteresseerd in alles wat nog te recent is omdat de meesten daarvan al voldoende exemplaren hebben.
                      Zelf heb ik een aantal Leopold I, II en Albert I stukken, die wat interessanter zijn natuurlijk.
                      ik heb hier nog een doos liggen die ik zelf s heb uitgegeven
                      "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat doe je met oude Belgische franken ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Daarvoor gebruik ik ook altijd een 20FR stuk dat al jaren in mijn auto ligt.
                        Hier ook ene
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment

                        Working...
                        X