Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 50mm 1:4/sigma 50mm 1:4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 50mm 1:4/sigma 50mm 1:4

    ben aan het rondkijken voor de 1:4 50mm canon (omdat die ook op het kleinste diafragma scherp zou zijn) maar nu vertelden men in foto Rubens om ook eens te kijken naar de sigma 50mm 1:4
    deze is duurder, en is groter en zwaarder... maar is hij beter? Heeft er iemand ervaring mee? Not done in vergelijking met de canon, of net wel?

    u weze reeds op voorhand bedankt.

    R.

    en al meteen een aanvulling op mezelf... ik heb ondertussen op dit forum een discussie over ditzelfde onderwerp gevonden van ongeveer een jaar geleden... misschien dat er ondertussen al iemand ervaring heeft met beide lenzen... daar had ik de indruk dat de sigma er net iets beter uit kwam maar enkele "kinderziektes?" had...
    De lens zou vooral gebruikt worden in "minder lichte" tot "vrij duistere" gelegenheden, zoals optredens...
    Last edited by roja; 2 december 2009, 18:43.
    http://500px.com/RonnyJanss

  • #2
    Re: canon 50mm 1:4/sigma 50mm 1:4

    Misschien interessant om de discussie over de vergelijking Nikon 50mm G en de Sigma te lezen.
    IMHO is de 50mm van Canon ietsje minder dan de Nikon, maar qua AF redelijk snel en ook compacter.
    Qua bokey benadert de Sigma een heel eind de Canon L lens.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: canon 50mm 1:4/sigma 50mm 1:4

      De canon en sigma 50mm F4 ken ik niet. Je zal wrss de 1:1.4 bedoelen.
      Heb ook lang getwijfeld. Ik denk dat ik voor de canon ga. Die is een stuk compacter als de sigma.

      Comment


      • #4
        Re: canon 50mm 1:4/sigma 50mm 1:4

        compacter maar ook beter?
        http://500px.com/RonnyJanss

        Comment


        • #5
          Re: canon 50mm 1:4/sigma 50mm 1:4

          De scherpte (van één exemplaar..) kun je hier heel goed beoordelen!

          En hier de test van de Sigma en de Canon, canon is dus wat sneller, het meeste wint de Sigma, maar net de AF (en flare bestendigheid) is mss belangrijker dan scherpte voor concerten?
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #6
            Re: canon 50mm 1:4/sigma 50mm 1:4

            Een maand of drie geleden heb ik ook daar mee gezeten ...welke ik zou nemen .
            heb uit eindelijk voor de 50mm 1.4 van sigma gekozen ...
            heb er geen spijt van gehad ...
            sigma 50mm 1:4 is een geweldige scherpe lens ..
            canon d400
            Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM,
            Tamron AF 17-50 mm F/2.8 Di Canon

            Comment


            • #7
              Re: canon 50mm 1:4/sigma 50mm 1:4

              Ik neem geen focus-problemen waar , wat al zeer goed is voor deze lens (oudere exemplaren durven hier vaak last van hebben).

              Ik kan niet echt vergelijken met kanon maar op 1.4 mag ik mijn sigma NIET echt super scherp noemen. Vanaf 1.8 of 2 daarentegen .
              Op 1.4 ook veel last van CA

              Iemand dezelfde ervaring hiermee?
              canon 40D - 24-70L2.8 - & 70-200 L f4 IS

              Comment


              • #8
                Re: canon 50mm 1:4/sigma 50mm 1:4

                Ik gebruik de Sigma op mijn 5D en ben uiterst tevreden over dit objectief.
                Heel scherp, zelfs op f/1.4 en een heel mooi bokeh.
                Het objectief heeft wel last van een beetje CA moet ik zeggen, maar dat is normaal voor een f/1.4.
                Wat nu de front of back focus betreft, bij de laatste exemplaren is deze verdwenen.
                Mijn exemplaar is perfect in ieder geval.

                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: canon 50mm 1:4/sigma 50mm 1:4

                  Hier nog een tevreden gebruiker van de Sigma 50mm.... Maar dat heeft in mijn geval wel > 1/2 jaar en 3 exemplaren geduurd...
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 50mm 1:4/sigma 50mm 1:4

                    Ik bedoelde met mijn reactie dat de Sigma behoorlijk wat eigenschappen heeft die de 1.2L lens zo bijzonder maken. Qua randscherpte is de Sigma volgens mij zelfs beter dan de Canon L lens, qua bokey e.d. is de Sigma lens in ieder geval heel mooi.
                    Als ik persoonlijk mocht kiezen nam ik de Sigma wegens de kwaliteiten (heb ik ook gedaan in vergelijking met de Nikon G lens die toch echt wel wat beter is dan de Canon).
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment

                    Working...
                    X