Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

max lengte VGA kabel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • max lengte VGA kabel?

    Ik wil mijn laptop kunnen aansluiten op mijn lcd-tv, zonder vlakbij te moeten zitten.

    Vraag is nu, hoelang kan/mag een VGA-verlengkabel zijn?
    Laptop heeft geen hdmi poort, dus dat is geen optie.

  • #2
    Re: max lengte VGA kabel?

    Ik heb hier een kabel van 8m om op een laptop zo aan te sluiten. De kwaliteit is nog heel goed maar als ik switch tussen mijn kabel van 2m en die van 8m zie ik toch wel dat de laatste een iets minder scherp beeld geeft. Een exacte afstand weet ik niet maar dit is wat ik proefondervindelijk vast stel.

    Voor de duidelijkheid gebruik ik een gewone D-sub kabel, geen DVI.
    Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

    Comment


    • #3
      Re: max lengte VGA kabel?

      Afstand ligt tussen 8 en 10m, maar zonder switch. Als ik geprobeerd heb zal ik de resultaten wel laten weten

      Comment


      • #4
        Re: max lengte VGA kabel?

        Alles heeft te maken met de sterkte en de zuiverheid van het signaal dat je op de kabel zet.
        Daarna is ook de kwaliteit van de kabel heel belangrijk. Hoe groter de afstand, des te dikker je kabel wordt en des te gevoeliger je wordt aan parasieten die uiteindelijk de kwaliteit van het beeld aan beïnvloeden.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: max lengte VGA kabel?

          Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          Alles heeft te maken met de sterkte en de zuiverheid van het signaal dat je op de kabel zet.
          Daarna is ook de kwaliteit van de kabel heel belangrijk. Hoe groter de afstand, des te dikker je kabel wordt en des te gevoeliger je wordt aan parasieten die uiteindelijk de kwaliteit van het beeld aan beïnvloeden.
          Kan ik alleen maar bevestigen. 'k Heb ooit zo'n kabel van 10 m gekocht (voor tussen mijn PC en videoprojector) en die is behoorlijk dik en zwaar.
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

          Comment


          • #6
            Re: max lengte VGA kabel?

            is dit geen optie ?, zo werk ik nml ....

            gewoon je laptop naast je tv scherm zetten, standaard lengte vga kabel gebruiken (bij mij staat laptop wel in een kast...)
            'n draadloos keyboard 'n muis kopen.
            voor mij werkt dit voortreffelijk...(op plasma scherm)
            was eigelijk verbaast over de kwaliteit divx etc....
            ik gebruik BSplayer en powerdvd...nooit geen geprul meer met codecs en subs...je kan ze gewoon downloaden...
            kweet niet wat 'n 10m lange vga kabel kost vs mijn manier van werken maar, je zal iig met deze opstelling toch de beste kwaliteit hebben....think about it

            Comment


            • #7
              Re: max lengte VGA kabel?

              Draadloos toetsenbord/muis zijn helaas geen optie - tv scherm hangt aan een lege muur, zonder kast of zo om de laptop in te steken.

              Op de grond zetten gaat niet, dan gaat de hond ermee spelen

              Comment

              Working...
              X