Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij helpen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie kan mij helpen?

    Windows 7 staat geinstalleerd op een 1TB harde schijf en ik zou deze graag willen partitioneren. Via de gewone weg in Windows 7 lukt dit niet.
    De schijf is Boot C: en er is ook een Recovery E:
    Ik kan wel een partitie maken zodanig dat C: kleiner wordt maar de vrij gekomen ruimte laat zich niet activeren.
    Wie kan me verder helpen?

  • #2
    Re: Wie kan mij helpen?

    Programma in de stijl van "Partition Magic" ? (geen idee of dat op W7 nog werkt .. op XP heb ik dat destijds veel gebruikt ... wel een backup maken vooraf , je zit hiermee wel in de partietabellen te klooien, als er wat fout loopt dan loopt het meteen goed fout!)
    FWIW

    Comment


    • #3
      Re: Wie kan mij helpen?

      Bij het opstarten voor de installatie moet ik F11 drukken en dan begint automatisch de installatie.
      Als ik nu een kleinere schijf ga plaatsen waarop ik Windows 7 wil installeren, gaat F11 dan nog lukken?

      Comment


      • #4
        Re: Wie kan mij helpen?

        Kan verkeerd zijn maar het gaat wellicht over de laatste Aldi PC?
        Een schijf van 1 TB en geen verschillende partities?
        Heb over het probleem al gehoord maar nog geen duidelijk antwoord kunnen lezen.
        Hou het hier wel in de gaten en geef antwoord als ik iets meer verneem...
        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
        BD0290BE

        Comment


        • #5
          Re: Wie kan mij helpen?

          Indien je opnieuw wil installeren kun je via W7 gewoon aangeven dat alle partities verwijderd mogen worden en dan zelf een nieuwe partitie laten aanmaken van n-grootte.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #6
            Re: Wie kan mij helpen?

            Bij het opstarten vraagt hij meteen om F11 te drukken en hij laat je geen keuze hoor om een andere schijfindeling te kiezen. Er is wel een bijhorende DVD van Windows 7 bijgeleverd. Ik zou deze dan wel kunnen gebruiken maar dan ben ik de optie F11 wel kwijt en bovendien als je dan zo gaat installeren en je maakt de c-partitie kleiner dan lukt het niet om de vrijgekomen ruimte te activeren. Ik vermoed dat een kleinere schijf aankopen de enig oplossing zal worden en dan kan ik de huide c-schijf volledig gaan formateren of zie ik dat verkeerd?

            Comment


            • #7
              Re: Wie kan mij helpen?

              Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
              Bij het opstarten vraagt hij meteen om F11 te drukken en hij laat je geen keuze hoor om een andere schijfindeling te kiezen. Er is wel een bijhorende DVD van Windows 7 bijgeleverd. Ik zou deze dan wel kunnen gebruiken maar dan ben ik de optie F11 wel kwijt en bovendien als je dan zo gaat installeren en je maakt de c-partitie kleiner dan lukt het niet om de vrijgekomen ruimte te activeren. Ik vermoed dat een kleinere schijf aankopen de enig oplossing zal worden en dan kan ik de huide c-schijf volledig gaan formateren of zie ik dat verkeerd?
              Ik zou sowieso os en data op aparte schijven zetten.

              Een snelle 10.000rpm schijf voor OS (heb nog toevallig een WD Raptor van 150GB te koop ).
              En een TiB data schijf.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: Wie kan mij helpen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Ik zou sowieso os en data op aparte schijven zetten.

                Een snelle 10.000rpm schijf voor OS (heb nog toevallig een WD Raptor van 150GB te koop ).
                En een TiB data schijf.
                Hoe zit dat met die F11 ?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Wie kan mij helpen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Hoe zit dat met die F11 ?
                  Geen idee wat die F11 betekent, zal wel een recovery partitie zijn zeker?
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie kan mij helpen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Geen idee wat die F11 betekent, zal wel een recovery partitie zijn zeker?
                    Dacht het ook al.
                    Ik meen ook te weten dat zoiets bij bepaalde merkpc's is ingebouwd in een rom.
                    Of ben ik mis?
                    En als je dan iets anders wilt doen dat het dan mis zou kunnen lopen.
                    Je bent dus gebonden aan de config van hun systeem.

                    Ben het wel volledig mee eens i.v.m. die 2de schijf.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie kan mij helpen?

                      Die F11 heeft hij waarschijnlijk nodig voor die recovery.
                      Dus als ik de c-schijf die nu gebruikt wordt ga vervangen door een kleinere c-schijf, dan zal die F11 niet meer werken om de recovery te doen.
                      Ik kan dan nog wel gebruik maken van de bijgeleverde DVD met Windows 7.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie kan mij helpen?

                        Ik denk het, maar ben het niet zeker. Wat zegt de manual?
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie kan mij helpen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
                          Bij het opstarten voor de installatie moet ik F11 drukken en dan begint automatisch de installatie.
                          Als ik nu een kleinere schijf ga plaatsen waarop ik Windows 7 wil installeren, gaat F11 dan nog lukken?
                          Als u op F11 drukt heeft u dan geen verschillende opties, om bijvoorbeeld een DVD van Win7 te branden?
                          Als u een andere HDD in uw pc steekt zal de F11 toets niet meer werken.
                          De F11 toets is bedoeld om de "Hidden Recovery Partition" die op de originele HDD staat aan te spreken.
                          Met deze verborgen partitie zet u uw pc terug zoals hij geleverd werd vanaf fabriek.
                          Partition Magic werkt sinds Vista niet meer.

                          EDIT: lees nu juist dat u een Win7 DVD hebt.
                          Als u nu Win7 op een kleinere schijf installeerd kunt u geen recovery meer uitvoeren.
                          Last edited by Red Falcon; 2 december 2009, 22:37.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie kan mij helpen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Programma in de stijl van "Partition Magic" ? (geen idee of dat op W7 nog werkt .. op XP heb ik dat destijds veel gebruikt ... wel een backup maken vooraf , je zit hiermee wel in de partietabellen te klooien, als er wat fout loopt dan loopt het meteen goed fout!)
                            FWIW
                            Partition magic geeft de mogelijkheid om schijven te partitioneren zonder verlies van data.

                            Je kan dus je C schijf kleiner maken en van de vrijgekomen schijfruimte een tweede "actieve" partitie maken.

                            Ik heb dit in het verleden al eens gebruikt om een grote schijf in 4 actieve partities op te delen en 4 verschillende besturingssystemen te installeren op dezelfde computer.
                            zodonde kon ik bij het opstarten (via de bootmanager) kiezen welke besturingssyteem ik wilde gebruiken.
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie kan mij helpen?

                              En vooral je kon de clustergrootte instellen wat het fragmenteren van de schijf kon tegengaan.
                              Jammer dat Symantec dit programma niet meer ondersteund sinds Vista, dus ook Win7 niet.
                              Nu is er wel Partition Table Doctor 3.5 maar dit programma kan niet tippen aan PM.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X