Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fors lager loon november

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fors lager loon november

    Ik keek net op mijn e-banking en het viel me onmiddellijk op dat ik een 150€ minder netto had als andere maanden.

    Heb wel twee dagen vakantie genomen maar ik ga ervan uit dat dit hier geen invloed op mag hebben, ...

    En het is nu niet dat ik zo een hoog loon heb dat dit een indexering is, ...

    Weet er soms iemand of er deze maand een bepaalde bijkomende afhouding is?
    Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

  • #2
    Re: Fors lager loon november

    Ben je arbeider?
    of
    Ben je bediende en heb je vorig jaar ergens anders gewerkt?
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

    Comment


    • #3
      Re: Fors lager loon november

      Gewoon wachten tot je je loonbriefje hebt. Is makkelijker dan te speculeren...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Fors lager loon november

        Ben bediende, ben aan het werk sinds 8 september 2008.

        Sinds een aantal maanden zijn we overgegaan naar een ander paritair comité (ik kwam van PC218) en nu heb ik net eens gekeken naar de minimumbarema's van het nieuw PC en blijkt dat ik hier ook mooi onderzit, tenzij ik om een of andere reden en zonder inkennisstelling naar de laagste categorie ben gegaan, ...

        Heb wel mijn ontslag gegeven en dit gaat in per 13 december, ...

        Gewoon wachten tot je je loonbriefje hebt. Is makkelijker dan te speculeren...
        Probleem is dat er een conflict is geweest tussen zaakvoerder en boekhoudster en deze zich ziek heeft gemeld om te bekomen (en kan haar geen ongelijk geven), ... dus ik vrees voor dat loonbriefje de eerste dagen, ...
        Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

        Comment


        • #5
          Re: Fors lager loon november

          1) Ontslag 13 december ingaan?
          Ingaand vanaf 1 januari 2010 denk ik. Eerste dag van de volgende maand na kennisgeving.
          Tenzij je een VOB betaald aan de werkgever.

          2) Best je loonbriefje afwachten.
          Op je loonbriefje moet normaal de classificatie staan waaraan je bezoldigd wordt.
          Eventueel later op je Individuele rekening.
          Als je te laag loon hebt gehad heb je nog een hele tijd de mogelijkheid om je gelijk te halen.
          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

          Comment


          • #6
            Re: Fors lager loon november

            Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
            1) Ontslag 13 december ingaan?
            Ingaand vanaf 1 januari 2010 denk ik. Eerste dag van de volgende maand na kennisgeving.
            Tenzij je een VOB betaald aan de werkgever.
            Heb met ontslag gegeven per 1 november, en aldus 11 december men laatste werkdag
            Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

            Comment


            • #7
              Re: Fors lager loon november

              Als bediende gaat de opzegperiode in op de eerste dag van de volgende maand.
              Als je maar een goed jaar werkende bent is uw opzeg anderhalve maand tenzij je een overeenkomst sluit met je werkgever dat je eerder weg mag.
              Maar ik snap iets niet ... eerst gaat uw ontslag in op 13 december en nu heb je het plots gegeven met ingang op 1 november.
              Ontslag geven op 1 november gaat in op 1 december of je moet weer een akkoord hebben gesloten met je werkgever.
              Er is een groot verschil tussen de datum van ontslag geven en het begin van de opzegperiode. Blijkbaar wordt hier een en ander gemixt!
              Last edited by VerSeg; 1 december 2009, 23:09.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Fors lager loon november

                Ontslag geven op 27 oktober, ingang op 1 november en vanaf 13 december verlaat ik het bedrijf, ...

                Maar zou dit iets met men loon kunnen te maken hebben?
                Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

                Comment


                • #9
                  Re: Fors lager loon november

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sprobach Bekijk bericht
                  Ontslag geven op 27 oktober, ingang op 1 november en vanaf 13 december verlaat ik het bedrijf, ...

                  Maar zou dit iets met men loon kunnen te maken hebben?
                  Heel waarschijnlijk heeft te maken met de "Bijzondere bijdrage sociale zekerheid" . Wordt op elk trimester gecontroleerd, maar vermits jij het bedrijf verlaat voor het einde van het 4e trimester, wordt dit nu geregeld.

                  Mvg.
                  Robert
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fors lager loon november

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Heel waarschijnlijk heeft te maken met de "Bijzondere bijdrage sociale zekerheid" . Wordt op elk trimester gecontroleerd, maar vermits jij het bedrijf verlaat voor het einde van het 4e trimester, wordt dit nu geregeld.

                    Mvg.
                    Robert
                    mmmm, denk het niet.Verschil is te groot. Bijzondere bijdrage wordt ook elke maand voor een stuk afgehouden. Dus die overschot maakt het verschil niet.
                    Maar TS stopt voor 31/12 en zit in de 218. Eindejaarspremie????? Die 14 dagen kost hem een premie.....
                    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fors lager loon november

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sprobach Bekijk bericht
                      .. Heb wel twee dagen vakantie genomen maar ik ga ervan uit dat dit hier geen invloed op mag hebben, ...
                      Je bent pas in dienst vanaf 8 september 2008? Voor 2009 heb je in 2008 dus betrekkelijk weinig recht op vakantiedagen opgebouwd, tenminste bij deze werkgever. Als in 2008 nog bij een andere werkgever gewerkt hebt, lijkt me de kans groot dat deze twee dagen wél de oorzaak van je lager loon zijn.

                      Die vorige werkgever heeft immers bij uitdiensttreding je (enkelvoudig) vakantiegeld uitbetaald voor de dagen vakantie die je in 2008 hebt verworven voor het vakantiejaar 2009. Dat bedrag mag je huidige werkgever in mindering brengen op het moment dat je deze vakantiedagen opneemt.

                      Groetjes
                      K@rel
                      Last edited by k@rel; 2 december 2009, 19:47.
                      Is this the real life? Is this just fantasy?
                      Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fors lager loon november

                        Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
                        Ben je bediende en heb je vorig jaar ergens anders gewerkt?
                        Zoals ik ook al aangaf in mijn vraag bij start topic.
                        Ik denk eerder dat dit idd van toepassing is. Maar dan zou de TS dat ook in andere maand gevoeld moeten hebben. Zelfs als hij 1 dag verlof neemt zou er een aftrek moeten geweest zijn.
                        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                        Comment

                        Working...
                        X