Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

    Pakje niet ontvangen ( meer dan 30 dagen )

    Dispute geopend.

    Verkoper reageert aldus:

    From our experience, the parcel send to your country may some cases delayed by post handling or custom cleareance.
    For your case, would you please check with them?



    Weet er iemand hoe ik de Belgische douane kan contacteren om te vragen of er eventueel een pakje "hangende" is bij hun diensten ?






    .
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Pakje niet ontvangen ( meer dan 30 dagen )

    Dispute geopend.

    Verkoper reageert aldus:

    From our experience, the parcel send to your country may some cases delayed by post handling or custom cleareance.
    For your case, would you please check with them?



    Weet er iemand hoe ik de Belgische douane kan contacteren om te vragen of er eventueel een pakje "hangende" is bij hun diensten ?






    .
    heb je al betaald voor je pakket
    zoja dan hebben ze je bedondert

    Comment


    • #3
      Re: Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

      Ik heb dat met mijn Katzeye voorgehad..3 weken na de betaling kreeg ik van de douane de vraag wat er in dat pakje zat anders kreeg ik het niet...Na mijn uitleg moest ik 45 euro douane kosten betalen..
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Ik heb dat met mijn Katzeye voorgehad..3 weken na de betaling kreeg ik van de douane de vraag wat er in dat pakje zat anders kreeg ik het niet...Na mijn uitleg moest ik 45 euro douane kosten betalen..
        dat is niet normaal als je een pakje besteld moet je het ook binnen een week ontvangen. zoniet bellen en klagen

        Comment


        • #5
          Re: Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

          Het is een pakje van Hong Kong. Levertijden van 3 weken zijn normaal. Soms gaat het sneller, maar nu duurt het wel abnormaal lang.

          Ik heb via Paypal dus een "dispute" geopend. ( ken er niks van, dit is ook maar mijn eerste keer ), en zo'n dispute kan je later "upgraden" naar een "claim".

          Maar de hoofdvraag is nu, kan IK als burger, de douane contacteren om te vragen of er een pakje van mij bij hen ligt ?

          Ik heb geen probleem om bij te betalen, ik wil alleen weten of er iets ligt of niet.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

            Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
            dat is niet normaal als je een pakje besteld moet je het ook binnen een week ontvangen. zoniet bellen en klagen
            Ik weet het maar het is niet anders..Ben nu weer meer dan een week aan het wachten op een afstandsbediening vanuit de states maar nog steeds niets gehoord..Morgen een Mail sturen en als ze niet reageren dan contacteer ik best de post..Wat de TS ook moet doen..Dan gaan ze zoeken waar het gebleven is..en zo komen ze bij de douane..Zo ging het de vorige keer ook..
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

              toen ik een gitaar gekocht had in Amerika, vroeg douane (via onderstaand adres) me nr aankoopbewijs enz ... om later invoerrechten enz te betalen ... ik communiceerde hierover met:

              Delhaye Joy
              ABX LOGISTICS (Belgium) NV / SA – Customs Department
              Rue des deux gares 152 Tweestationsstraat, B-1070 Anderlecht
              tel. +32 (0)2/55 66 611 fax +32 (0)2/55 66 620
              wpc@abxlogistics.be
              Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
              www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

              Comment


              • #8
                Re: Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

                als je een pakket besteld moet hij binnen 2 weken zijn zo niet
                bellen
                eigelijk hoord een pakket al binnen een week tezijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

                  Moetje wel weten met welke transporteur het verstuurd is (DHL,TNT,GLS/ABX,...)
                  Tracking number is wel handig als je dan naar de transporteur belt want anders weten ze nog niets... .
                  Douane contacteer je zelden zelf, wordt gedaan door de transporteur.
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Het is een pakje van Hong Kong. Levertijden van 3 weken zijn normaal. Soms gaat het sneller, maar nu duurt het wel abnormaal lang.

                    Ik heb via Paypal dus een "dispute" geopend. ( ken er niks van, dit is ook maar mijn eerste keer ), en zo'n dispute kan je later "upgraden" naar een "claim".

                    Maar de hoofdvraag is nu, kan IK als burger, de douane contacteren om te vragen of er een pakje van mij bij hen ligt ?

                    Ik heb geen probleem om bij te betalen, ik wil alleen weten of er iets ligt of niet.
                    Ik heb een beetje het vermoeden dat jij normaal gezien niet de inklaring bij de douane zou doen. Je kan de navraag dan ook het best bij de afhandelaar doen. de post/dhl/tnt/... degene die het tot bij jullie zou brengen. Die kunnen dat veel gemakkelijker nagaan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

                      Wellicht vind je hier meer informatie, zelf heb ik niet alles gelezen.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                        als je een pakket besteld moet hij binnen 2 weken zijn zo niet
                        bellen
                        eigelijk hoord een pakket al binnen een week tezijn.
                        van ebay en verzendingen ken je blijkbaar ook niets
                        zoals van zoveel dingen zit je nu ook maar wat uit je nek te kletsen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

                          misschien kan je met volgende link wat meer doen


                          Comment


                          • #14
                            Re: Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                            beweer geen dingen die niet waar zijn ik heb wel eens vaker pakjes besteld hoor

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                              Van mij mag je naar de douane bellen zo vaak als je wil, maar vaak heeft dat geen zin. de douane is een proces-gerichte instelling, en geen klantgerichte instelling. Die zijn er absoluut niet op ingesteld om klanten (al dan niet vlot) te woord te kunnen staan.

                              Hou er ook rekening mee dat het feit dat je pakje door de douane in behandeling is, niet wil zeggen dat er ergens een huis/loods/hal is waar "douane" boven de deur plakt en waar dat pakje fysiek ligt. Veel douanewerk is puur administratief. Fysiek ligt dat pakje al wel in een loods van "de post", en zonder dat de juiste stempels op de juiste documenten staan blijft dat daar gewoon liggen.

                              Het is "de post" die die papieren voor de douane klaarmaakt en veel beter weet of die douanier nu een stempel gaat zetten, dan die douanier zelf. En pas als die stempel er is komt jou pakje aan de andere kant van een denkbeeldige lijn te liggen en mag "de post" verder iets doen met jouw pakje.

                              "eigelijk hoord een pakket al binnen een week tezijn. (sic)"
                              Hou best met dit soort beweringen niet te veel rekening. dhl en fedex kunnen dit (als ze geen tegenslag hebben) voor gebieden die bijna elke dag op belgië vliegen misschien wel waarmaken, maar voor de rest is dit iets wat vaker misloopt dan goedloopt.

                              Comment

                              Working...
                              X