Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon FD 50mm 1.4 adaptar for 350d?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon FD 50mm 1.4 adaptar for 350d?

    hey peepz

    ik zou graag een lichtgevoeligere lens aanschaffen, omdat ik veel fotos maak in het uitgaansleven, en dus altijd redelijk weinig licht heb om mee te werken ...

    op het moment kan ik geen nieuwe lens van 300+ euro aanschaffen, dus ben aan het zoeken achter goedkopere oplossingen
    nu laat ik mij vertellen dat het mogelijk is om een oudere canon FD 50mm 1.4 aan teschaffen, en die dan met een adaptor op men 350D te zetten?
    heeft iemand hier ervaring mee?
    en waar kan ik best kijken om die dingen te kopen?

    maar als ik mij niet vergis, gaat dit mij niet helpen met scherpstellen?
    het is meestal zo donker dat de sensor gaat proberen scherp te stellen, maar lukt soms gewoon niet, zelfs na een aantal hulp-flitsen ....

    als ik dan pro's zie in clubs met hun hulplicht op hun externe flitser .........

    is het voor mij mogelijk om ook met hulplicht te werken, zonder dat ik de externe flitser hoef te gebruiken?

    bedankt alvast

    groetjes

  • #2
    Re: Canon FD 50mm 1.4 adaptar for 350d?

    FD is sowieso manueel scherpstellen,manueel diafragma,etc.
    FD naar EOS;verwacht er niet te veel van.

    Comment


    • #3
      Re: Canon FD 50mm 1.4 adaptar for 350d?

      mja maar wat kan ik dan doen om beterschap te krijgen?

      ik zie dat er ook 35mm 1.4 fd lenzen zijn ...

      gaat dit echt slechte kwaliteit opleveren?

      en ik heb ergens iets gelezen dat er ook oudere lenzen zijn die toch met AF werken, met een bijpassende adapter welteverstaan ...

      Comment


      • #4
        Re: Canon FD 50mm 1.4 adaptar for 350d?

        voor €100 een 50 1.8 aanschaffen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon FD 50mm 1.4 adaptar for 350d?

          Oorspronkelijk geplaatst door GRooVeZ Bekijk bericht
          en ik heb ergens iets gelezen dat er ook oudere lenzen zijn die toch met AF werken, met een bijpassende adapter welteverstaan ...
          je krijgt een focus bevestiging. En dit is alle AF die je krijgt.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Canon FD 50mm 1.4 adaptar for 350d?

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            voor €100 een 50 1.8 aanschaffen.
            Gouden raad. Zelfs voor 95 euro te vinden.
            Dpaul
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

            Comment


            • #7
              Re: Canon FD 50mm 1.4 adaptar for 350d?

              ok heb nu gisteren ens getest, zo een vast 50mm objectief is mss net iets teveel zoom, om fotos te gaan maken in propvolle discotheken ...
              nu zag ik dat er ook 35m 1.4 USM lenzen zijn, maar +1000 euro ... :'(

              Comment


              • #8
                Re: Canon FD 50mm 1.4 adaptar for 350d?

                Oorspronkelijk geplaatst door GRooVeZ Bekijk bericht
                zo een vast 50mm objectief is mss net iets teveel zoom, (
                "Zooms" met een zoom kleiner als 1 zijn er echt niet........of bedoelde je wat anders?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon FD 50mm 1.4 adaptar for 350d?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  "Zooms" met een zoom kleiner als 1 zijn er echt niet........of bedoelde je wat anders?
                  Waarschijnlijk wordt zoom hier gebruikt in de zin van een te smalle beeldhoek (tele).....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon FD 50mm 1.4 adaptar for 350d?

                    Oorspronkelijk geplaatst door GRooVeZ Bekijk bericht
                    ok heb nu gisteren ens getest, zo een vast 50mm objectief is mss net iets teveel zoom, om fotos te gaan maken in propvolle discotheken ...
                    nu zag ik dat er ook 35m 1.4 USM lenzen zijn, maar +1000 euro ... :'(
                    Sigma maakt ook een 30mm f1.4 (waarschijnlijk niet dezelfde kwaliteit als de Canon L lens ) die toch iets goedkoper is misschien een alternatief voor jou?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon FD 50mm 1.4 adaptar for 350d?

                      thanks for the tip
                      but its still +300 euro
                      but thats way less as +1000, i know

                      thanks

                      i guess ill have some money saving todo

                      are those sigma lenses any good btw?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon FD 50mm 1.4 adaptar for 350d?

                        Oorspronkelijk geplaatst door GRooVeZ Bekijk bericht
                        ok heb nu gisteren ens getest, zo een vast 50mm objectief is mss net iets teveel zoom, (

                        Een 50mm heeft HELEMAAL GEEN zoom.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon FD 50mm 1.4 adaptar for 350d?

                          Oorspronkelijk geplaatst door GRooVeZ Bekijk bericht
                          hey peepz

                          1-ik zou graag een lichtgevoeligere lens aanschaffen, omdat ik veel fotos maak in het uitgaansleven, en dus altijd redelijk weinig licht heb om mee te werken ...

                          2-op het moment kan ik geen nieuwe lens van 300+ euro aanschaffen, dus ben aan het zoeken achter goedkopere oplossingen
                          nu laat ik mij vertellen dat het mogelijk is om een oudere canon FD 50mm 1.4 aan teschaffen, en die dan met een adaptor op men 350D te zetten?
                          heeft iemand hier ervaring mee?
                          en waar kan ik best kijken om die dingen te kopen?
                          1-Lichtgevoelige lenzen bestaan niet.

                          2-Een Canon FD is zinloos, met een glashoudende adapter gaat teveel verloren.

                          Een tip: zoek een Super of SMC Takumar 50/ 1.4 met P-draad en zet die met een simpel adaptertje op je 350D, focussen is moeilijk, maar als het eens lukt > superfoto's....
                          Zijn voor 50 a 100 € te vinden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon FD 50mm 1.4 adaptar for 350d?

                            Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                            Waarschijnlijk wordt zoom hier gebruikt in de zin van een te smalle beeldhoek (tele).....
                            Dus gewoon fout, mnaar hoe kan ik dat nu weten, je typt auto, maar je bedoelt fiets, daar komt toch gewoon op neer.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon FD 50mm 1.4 adaptar for 350d?

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                              Waarschijnlijk wordt zoom hier gebruikt in de zin van een te smalle beeldhoek (tele).....
                              Dus gewoon fout, mnaar hoe kan ik dat nu weten, je typt auto, maar je bedoelt fiets, daar komt toch gewoon op neer.
                              Inderdaad hier was het woord zoom verkeerd gebruikt... maar soms is het willen begrijpen ook belangrijk (en waarschijnlijk weet jij net zo goed als ik dat veel nieuwe gebruikers zoom gebruiken voor tele effect en dit kan een gevolg zijn van het gebruik van compact camera's waar niet meer gesproken wordt van mm"s maar van 3 maal zoom of 10 maal zoom ...).

                              Comment

                              Working...
                              X