Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USA - On the road

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • USA - On the road

    Deze keer eens wat anders en geen afgelikte en perfecte landschapsfoto en ook al is dit een digitaal forum, gooi ik er toch een gescande film tussen.

    Een foto tegen de regels in, met een redelijke korrel en gesatureerde kleuren door de cross processing. Dus als je opmerking is dat er korrel in zit en dat er te veel saturatie is, dit is bewust. You like it or you don't!

    Ik had op mijn reis m'n Leica M4 en maar één rolletje Fuji Provia 100F mee, en was dus ook niet van plan er veel mee te schieten, maar je denkt natuurlijk wel twee keer na, voordat je op de sluiterknop duwt. Dit was zo'n shot, waar ik gemakkelijk een 10-tal minuten heb moeten wachten om er een motor of een supertruck op te krijgen, het is dus de eerste geworden.

    De bedoeling was ook om de energiecentrale er op te krijgen, omdat die toch wel een indruk nalaten bij de mensen die er geweest zijn. De schoorstenen zijn 236 meter hoog (hoogste gebouw in België is de zuidtoren met 150 meter) en de centrale voorziet stroom voor Arizona en grote delen van Nevada en California.

    Eens benieuwd wat de digitalisten hiervan vinden




    Groeten
    Michel
    Last edited by mipstoo; 1 december 2009, 10:08.

  • #2
    Re: USA - On the road

    Ik begrijp niet waarom men, met een heel goed toestel, dito objectief en film, de foto dan ontwikkelt met bewust verkeerd gekozen chemicaliën.
    Hetzelfde resultaat kunt u ook perfect nabootsen in Ps met een digitale foto.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: USA - On the road

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ik begrijp niet waarom men, met een heel goed toestel, dito objectief en film, de foto dan ontwikkelt met bewust verkeerd gekozen chemicaliën.
      Hetzelfde resultaat kunt u ook perfect nabootsen in Ps met een digitale foto.
      Ja, de jeugd van tegenwoordig hé...

      Waarom? Omdat...
      - de rest van het rolletje vraagt om cross processing
      - ik dit graag zie
      - de andere chemicaliën op waren

      Ik snap je reactie en apprecieer je mening, ook al heb ik nooit commentaar van je gekregen op de "betere" foto's van mij.
      Toch bedankt voor je tijd

      Groeten
      Michel
      Last edited by mipstoo; 1 december 2009, 10:29.

      Comment


      • #4
        Re: USA - On the road

        Ik vind de compo goed en de motor is zeker een toegevoegde waarde. Maar toch te weinig scherpte voor mij.

        De kleuren en bewerking, gezien je er bewust voor gekozen hebt, da's persoonlijke smaak hé...

        Comment


        • #5
          Re: USA - On the road

          Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
          Ik vind de compo goed en de motor is zeker een toegevoegde waarde. Maar toch te weinig scherpte voor mij.

          De kleuren en bewerking, gezien je er bewust voor gekozen hebt, da's persoonlijke smaak hé...
          Bedankt voor je reactie

          De scherpte is idd een punt. Maar volgens mij is er bij de verkleining van de scan ook iets misgelopen. Jammer genoeg heb ik net van deze opname geen notities gemaakt, wat ik normaal altijd wel doe. Dus ik weet ook de instellingen niet.

          Bewerking is idd een persoonlijke smaak en ik wou eens toetsen wat de BD-ers hiervan vonden.

          Het is natuurlijk geen klassiek landschapje op deze manier

          Groeten
          Michel

          Comment


          • #6
            Re: USA - On the road

            Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
            Ik snap je reactie en apprecieer je mening, ook al heb ik nooit commentaar van je gekregen op de "betere" foto's van mij.
            Toch bedankt voor je tijd

            Groeten
            Michel
            Je vorige foto's heb ik heel goed bekeken en vond die zelfs heel goed.
            Je hebt er zelfs een verdiende HOF plaats mee gehaald.
            Ook deze vind ik mooi qua compo (mocht wel recht staan ), helaas niet als bewerking, sorry.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: USA - On the road

              ik vind hem mooi! (maar dat wist je al.. )

              Comment


              • #8
                Re: USA - On the road

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Je vorige foto's heb ik heel goed bekeken en vond die zelfs heel goed.
                Je hebt er zelfs een verdiende HOF plaats mee gehaald.
                Ook deze vind ik mooi qua compo (mocht wel recht staan ), helaas niet als bewerking, sorry.
                Totaal geen grote tenen hoor Maar ik denk dat het hier puur om persoonlijke smaak gaat....

                En ja, je hebt gelijk, hij staat scheef

                Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                ik vind hem mooi! (maar dat wist je al.. )


                Nog eens bedankt, Alex....

                Ik denk ook dat onze Leica liefde ons soms iets te enthousiast maakt...


                Groeten
                Mipstoo

                Comment


                • #9
                  Re: USA - On the road

                  Ik vind die bewerking wel iets hebben. Vraag me af hoe hij er in ZW zou uitzien. Ziet er ook niet verkeerd uit met dat hele donkere stuk aan de bovenkant eraf, in pano formaat.
                  Experimenteren moet kunnen he. Wel even rechtzetten.
                  Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                  Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                  Comment


                  • #10
                    Re: USA - On the road

                    De compo is heel mooi maar de bewerking vind ik oerlelijk maar das mijn persoonlijke mening

                    Comment


                    • #11
                      Re: USA - On the road

                      vind het wel leuk gedaan, maar toch spookt steeds het volgende regeltje door mijn hoofd:

                      Wat kan helpen om te beslissen of je foto in Fotobeoordeling of in Showcase thuishoort is je af te vragen: Hoort deze foto thuis in mijn fotoalbum (fotobeoordeling) of is deze foto zo goed dat hij kan mee doen aan een foto-expositie (Showcase)?
                      Bij twijfel post je best in Fotobeoordeling.
                      -------------------------------------------------
                      vind trouwen dat de hoogte van die schoorstenen er niet echt uitkomen, daar voor stond je er te ver vanaf.
                      zelfs die hoogspanningsmast lijkt nu hoger dan de schoorstenen.
                      maar nogmaals tis leuk gedaan.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: USA - On the road

                        Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                        Ik denk ook dat onze Leica liefde ons soms iets te enthousiast maakt...


                        Groeten
                        Mipstoo
                        daar zou je zomaar wel es gelijk in kunnen hebben....

                        (als deze pic trouwens met een ander toestel gemaakt zou zijn, had ik hem ook mooi gevonden hoor... het is weer es wat anders,en dat is aleen maar toe te juichen! )


                        (ik zou hem trouwens ook op het leica userforum posten..)
                        groetjes, Alex!
                        Last edited by Sjinouck; 5 december 2009, 21:37.

                        Comment


                        • #13
                          Re: USA - On the road

                          Dit is zeker mooi ,daar je bewust gekozen hebt voor dit procéde en draagt toe aan het kunstige van de afbeelding,het probleem is dat er op het BD forum geen publeik is voor dit genre van foto's,als je kijkt naar foto's van pakweg een ansel adams,,martin parr,dianne arbus en nog meer van deze beroemde fotografen dan zijn deze foto's niet echt toegankelijk voor het grote publiek maar hebben een enorme invloed gehad op de fotografie,de foto's hier op BD zijn toegankelijker ,ik zou ze niet afgelikt noemen eerder braaf ,groeten tony

                          Comment


                          • #14
                            Re: USA - On the road

                            Eigenlijk vind ik dit één van je mindere foto's.
                            Ok kleur is een persoonlijk smaak, maar hier vind ik de lucht en de voorgrond niet meer bij elkaar passen.
                            De foto op zich had misschien met andere kleuren meer de weidse en de eenzaamheid van het landschap kunnen benadrukken.

                            Je hebt al betere foto laten zien uit Amerika.

                            Benelux
                            Last edited by Benelux; 8 december 2009, 11:46. Reden: Tik foutje

                            Comment

                            Working...
                            X